۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۲

وزير ارشاد: مسلمانان به هيچ وجه نمي‌گذارند به ساحت نوراني پيامبر اكرم(ص) جسارت شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام آمریکایی صهیونیستی در تولید فیلم موهن به پیامبر (ص) را محکوم کرد و خواستار واکنش مسلمانان در برابر چنین حرکت‌هایی شد.
 سیدمحمد حسینی در سخنرانی ۲۴ شهريور در جمع نمازگزاران اهوازی در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز ضمن محکومیت اقدام آمریکایی صهیونیستی در توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص) از طریق تولید و انتشار یک فیلم، اظهار کرد: مسلمانان در سراسر جهان در واکنش به این اقدام توهین آمیز آمریکا و اسرائیل نشان دادند که اهل غیرت و عزت هستند و به هیچ وجه نمی‌گذارند که به ساحت نورانی پیامبر اسلام(ص) جسارت شود، مسلمانان در کشورهای مختلف پاسخ دندان شکنی به آمریکا و اسرائیل دادند و انشاالله این پاسخ دندان شکن موجب شود در آینده بتوانیم از حریم مقدس پیامبر (ص) و معارف اسلامی حمایت کنیم.

وی افزود: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به خیال باطل خود فکر می‌کنند، می‌توانند به اسلام و پیامبر (ص) اهانت کنند، ولی مسلمانان جهان نشان دادند که بیدار هستند و اجازه نخواهند داد استکبار به پیامبر (ص) و معارف اسلامی توهین کند.

حسینی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در جریان حادثه ۱۱ سپتامبر و پس از آن بارها با اشاره به جنگ‌های صلیبی نشان داده‌اند که قصد دارند به اختلافات دامن بزنند و ماجرای اخیر نیز موجب شد بار دیگر خصومت آنها نسبت به اسلام نمایان شود. در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شاهد وقوع چنین حوادثی بودیم و جسارت‌هایی علیه اسلام شد در آن زمان نیز امام خمینی (ره) اعلام کرد که نباید در برابر چنین حرکت‌هایی بی‌تفاوت باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تولید فیلم آمریکایی صهیونیستی موهن به ساحت پیامبر (ص)، خاطرنشان کرد: این فیلم به هیچ وجه ارزش هنری ندارد و تنها با هدف تهمت و افترا و اهانت به مسلمانان تولید و منتشر شده است. پیامبر اسلام (ص) دارای سجایای اخلاقی فراوان بوده، به گونه‌ای که حتی دشمنان آن حضرت نیز به این سجایای اخلاقی اعتراف کرده‌اند و اخلاق پیامبر (ص) در طول تاریخ اسوه بوده است.

وی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل با تولید و انتشار این فیلم قصد اهانت به معارف اسلامی و پیامبر را داشته اند و امیدواریم از سوی مسلمانان پاسخ دندان شکنی به آنها داده شود. حمایت از پیامبر (ص) تنها به زمان حیات آن حضرت محدود نمی‌شود و اکنون نیز همه افرادی که ایمان دارند باید پیامبر را تکریم و از معارف اسلامی حمایت کنند. در برابر افرادی که قصد اهانت به پیامبر و معارف اسلامی را دارند باید واکنش نشان داد.

حسینی گفت: آمریکایی‌ها قصد دارند با سوء استفاده از ابزار فرهنگی و هنری چهره مسلمانان را خراب کنند و به جهانیان اینگونه نشان دهند که مسلمانان اهل خشونت هستند، در چنین شرایطی مسلمانان باید در برابر چنین حرکت‌هایی ایستادگی کنند و مانع انجام چنین اقداماتی شوند. آمریکایی‌ها به بهانه آزادی بیان با چنین اقداماتی برخورد نمی‌کنند، در حالی که آزادی بیان به این معنی نیست که احساسات و عواطف نادیده گرفته شوند و انجام چنین اقداماتی گستاخی بی‌شرمانه‌ای بیش نیست.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای مصر، لیبی و تونس، افزود: از مسلمانان این کشورها نیز انتظار می‌رود در برابر چنین حرکت‌هایی ایستادگی کنند و مسلمانان در سراسر جهان باید با تحریم کالاهای آمریکایی، در خدمت فرهنگ و اندیشه اسلامی باشند و معرفی چهره واقعی پیامبر (ص) و معارف اسلامی را بر خود لازم بدانند.
کد مطلب: 6785
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *