۰
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۸

مسکو همچنان به کار دیپلماتیک برای حل بحران سوریه ادامه می‌دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به وخامت روزافزون اوضاع در سوریه تاکید کرد که این کشور همچنان به تلاش خود برای برقراری تماس با طرفین این مناقشه و نشاندن آنها بر سر میز مذاکره ادامه می‌دهد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه امروز، پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرد که اوضاع در سوریه روز به روز دشوار تر می‌شود و هیچ نشانی از بهبود اوضاع و کاهش مناقشه داخلی در این کشور دیده نمی‌شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال تاکید کرد که روسیه همچنان از تلاش‌های "اخضر ابراهیمی" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل و فصل بحران در سوریه حمایت کرده و به کار فعال خود در برقراری تماس با همه طرفین این مناقشه به منظور نشاندن آنها بر سر میز مذاکره ادامه خواهد داد.
لوکاشوویچ همچنین در تفسیر خبر مربوط به اینکه سفارت سوریه در قطر در اختیار مخالفان دولت سوریه قرار داده شده است، تاکید کرد: املاک متعلق به یک کشور در سایر کشورها نمی‌تواند به دست سازمان‌ها و یا ارگان‌هایی که ارتباطی با دولت مربوطه ندارند، داده شود.
وی افزود: چنین اقدامی از لحاظ حقوق بین‌المللی در نظر گرفته شده برای دولت سوریه، به عنوان یک کشور مستقل و عضو جامعه بین‌الملل غیرقابل قبول و مردود است.
کد مطلب: 22939
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *