۰
جمعه ۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۴

آماده پیگیری خواسته کروبی هستم

وزیر دادگستری گفت: در صورت تقاضای دولت، آماده پیگیری خواسته کروبی از قوه قضاییه هستم.
وزیر دادگستری گفت: در صورت تقاضای دولت، آماده پیگیری خواسته کروبی از قوه قضاییه هستم.
سید علیرضا آوایی در گفت‌وگو با ایسنا آیا اراده‌ای در دولت برای پیگیری تقاضای مهدی کروبی برای برگزاری دادگاه علنی وجود دارد؟ اظهار کرد: تا این لحظه نه دولت دراین باره چیزی مطرح نکرده است که  من پیگیری کنم و نه قوه قضاییه.
وی ادامه داد: اگر دولت چنین تقاضایی داشته باشد که موضوع را از قوه قضاییه پیگیری کنم حتما این کار را انجام می‌دهم  چون وظیفه من پیگیری همین موضوعات و هماهنگی میان قوه قضاییه و دولت در امور قضایی است.
در چند روز گذشته مهدی کروبی تقاضای خروج نیروهای امنیتی از منزلش و برگزاری دادگاه علنی داشت که وزیر بهداشت و معاون وزیر اطلاعات و عده‌هایی به کروبی دادند و او هم به اعتصاب غذا پایان داد اما محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در مورد خواسته دوم کروبی( برگزاری دادگاه علنی) گفته است که «تا زمانی که مصوبه شورای عالی امنیت ملی باقی است، موضوع به قوت خود باقی می ماند.» دولت بارها تاکید کرده است که شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای درباره حصر نداشته است.
 
روحانی بنابر ملاحظات تشکیل کابینه، نسبت به چینش وزرا اقدام کرد
نایب رییس نخست فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی ملاحظات روحانی در تشکیل کابینه، تاکید کرد که شعارهای رییس‌جمهوری درخصوص مسائلی همچون حصر و کنترل فضای امنیتی برخاسته از مطالبات مردم بود و گفت: فراکسیون امید درکنار حمایت جانانه از دولت، موظف به پاسداری از رای مردم است.
محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به تشکیل کابینه دوازدهم و اعطای رای اعتماد به ۱۶ نفر از ۱۷ وزیر پیشنهادی رییس‌جمهوری اعلام کرد: فراکسیون امید به نقاط ضعف و قوت وزرا واقف بوده و بسیاری از این مسائل به آقای روحانی منتقل شده بود اما درعین حال نگاهی واقع‌بینانه داشته و به محدودیت‌های پیش‌روی تشکیل کابینه نیز وقوف داشتیم.
او با بیان این‌که اگر چهره‌های اصلاح‌طلب نیز قرار بود کابینه را بچینند، شاید ترکیب کلی و نسبت حضور افراد مختلف در کنار یکدیگر آن‌قدر متفاوت نبود، گفت: به هر حال رییس‌جمهوری بنابه ملاحظاتی که پیش‌روی تشکیل هر کابینه‌ای است، نسبت به چینش وزرای خود اقدام کرده است.
نماینده اصلاح‌طلب اردکان یزد در مجلس خاطرنشان کرد: با این حساب فراکسیون امید بنابر وظیفه اخلاقی و سیاسی خود و پیرو وعده‌هایی که برای حمایت از روحانی به مردم داده بود، پشتیبانی خود از دولت را همراه نقد موثر و سازنده در ادامه راه نیز انجام خواهیم داد.
نایب رییس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر این‌که شعارهای انتخاباتی روحانی تبلور مطالبات مردم بود، یادآور شد: به هر حال روحانی وقتی در جریان انتخابات از رفع حصر، توسعه سیاسی، کنترل و کاهش سطح امنیتی بودن فضای سیاسی-اجتماعی صحبت می‌کرد، در واقع مطالبات مردم را که در ملاقات‌های خصوصی و از طریق مشاورانش به او منتقل شده بود، بیان می‌کرد.
             
حمایت رئیس‌جمهور از حضور زنان در سطوح عالی مدیریتی
دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی تاکید کرد: تلاش‌های زیادی برای ایجاد زمینه‌های لازم در خصوص حضور زنان در سطوح میانی و عالی صورت گرفته و رییس‌جمهور هم نسبت به این مساله نظر مثبتی دارند و از این حضور حمایت می‌کنند.
شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که سطح مدیریتی زنان در دولت یازدهم تا چه اندازه افزایش یافت؟ گفت: در سطوح میانی مدیریتی در دولت یازدهم، شاهد اتفاقات مثبتی بودیم و برای اولین بار مشاهده کردیم که زنان در جایگاهی قرار گرفتند که تا پیش از آن، این حضور سابقه نداشته است.
او ادامه داد: در دولت یازدهم زمینه برای حضور هرچه بیشتر زنان در سطوح میانی و عالی فراهم شد. از سویی، الزامات لازم به وجود آمده تا زنان در سطوح مناسبی از مدیریت قرار بگیرند تا در آینده نزدیک بتوانند در سطوح عالی تصمیم‌گیری شرکت کنند.
دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه امیدواریم با حضور بیشتر و پررنگ‌تر زنان در کابینه نه الزاما در سطح وزیر، به مطالبات و انتظارات مردم پاسخ داده شود، اظهار داشت: تلاش‌های زیادی برای ایجاد زمینه‌های لازم در خصوص حضور زنان در سطوح میانی و عالی صورت گرفته و رییس‌جمهور هم نسبت به این مساله نظر مثبتی دارند و از این حضور حمایت می‌کنند.
مولاوردی در پاسخ به این سوال که چه دلیلی موجب شد موج اجتماعی معرفی وزیر زن در این مقطع ایجاد شود؟ تصریح کرد: شاید دلیل این مساله این باشد که در دولت دهم نسبت به حضور زن تابوشکنی صورت گرفت و برای اولین بار یک زن معرفی شد.
او افزود: در دولت یازدهم به خاطر شرایط خاصی که در کشور وجود داشت آقای روحانی در سپردن مسئولیت به زنان در سطوح عالی ریسک نکرد اما هم‌اینک شرایط کشور به حالت عادی بازگشته و شاید به همین خاطر این انتظار وجود داشت که زمان سپردن مسئولیت در سطح وزارت به زنان فرارسیده است.
 
 
 تا زمانی‌که کالای قاچاق داریم، از تولید حمایت نمی‌شود
 
نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی‌که 40 میلیارد دلار واردات کالای مصرفی و 25 میلیارد دلار کالای قاچاق داریم، هیچ کمکی به بخش تولید نمی‌شود.
عبدالرضا مصری در نشست روسای خانه‌های صنعت و معدن سراسر کشور که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، تولید را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: رفع بیکاری که مهمترین معضل اقتصادی امروز کشور است نیز در گرو همین تولید قرار دارد.
وی گفت: اگر عقیده داریم که رفع مشکلات کشور در گرو تولید است، باید شرایط را برای تولیدکنندگان تسهیل کنیم.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه اکنون شرایط  برای تولیدکننده داخلی و خارجی برابر نیست، خاطرنشان کرد: اگر نمی‌توانیم شرایطی مشابه تولیدکنندگان خارجی برای تولیدکننده ایرانی ایجاد کنیم، حداقل بر واردات کالاهای خارجی تعرفه ببیندیم که شرایط برابر شود.
مصری افزود: اکنون تولیدکننده ما فقط در بخش سود تسهلات بانکی 20 تا 22 درصد هزینه متحمل می‌شود، در بخش بیمه، مالیات، تامین اجتماعی و ... نیز هزینه‌های جانبی دیگری اضافه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: گاهی تولیدکننده با همین شرایط سخت یک کالا را تولید می‌کند، اما یک شبه یک محموله بزرگ خارجی وارد کشور می‌شود که توان رقابت را به طور کامل از تولیدکننده ایرانی می‌گیرد.
 
دنیای اسلام مبتلا به وهابیت است
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امروز دنیای اسلام مبتلا به وهابیت است که وهابیون جهنم سوزان برای خود و جهان درست کردند.
به گزارش برنا، آیت الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه نباید به مردم ظلم کرد؛ اظهار داشت: از مردم آزاری، همسایه آزاری و ... باید خودداری کرد چرا که این‌ها مصداق بارز ظلم است.
وی با اشاره به اهمیت عدالت در جامعه افزود: عدالت انسان را به تقوا نزدیک می‌کند و ظلم انسان را از تقوا دور خواهد کرد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اهمیت نوع تعاملات اجتماعی در جامع گفت: ما نباید با رفتار تجملاتی، به خانواده‌هایی که گرفتار فشار اقتصادی هستند، ظلم کنیم.
آیت الله صدیقی با بیان ابعاد قدرت خدا در دفع شر و بدی، تاکید کرد: در نابود کردن ماموران آمریکا در طبس؛ ظهور قدرت «کن فیکن ربوبی» نمایان بود و اراده خدا حتما محقق می‌شود.
وی ادامه داد: امروز دنیای اسلام مبتلا به وهابیت است که وهابیون جهنم سوزان برای خود و جهان درست کردند. امروز وهابی‌ها مقلد پیامبر (ص) نیستند و به خدا شرک می‌ورزند و حکم خدا را از دیگری می‌گیرند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه تقوا رعایت حرمت‌های خداست؛ گفت: باید فکرمان نامشروع نباشد، اعتقاداتمان نور باشد و اخلاقمان باید بهشتی باشد. باید از غیبت، دروغ، تهمت و نمامی و رشوه خوری پرهیز کرد تا بتوانیم در جامعه فکر سالم داشته باشیم.
 
کد مطلب: 73639
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *