۰
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۵
برای تدوین بودجه 92؛

مجلس و دولت تشکیل کمیته می دهند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص نتایج جلسه امروز اعلام داشتند: اصلاح بودجه 91،‌ تشکیل کمیته مشترک برای تدوین بودجه 92، تعیین اولویت‌های اقتصادی کشور، عدم آغاز پروژه‌های عمرانی جدید و هدایت اعتبارات به سوی حمایت از تولید داخلی از مهمترین پیشنهادات مطرح شده در جلسه امروز بود.
مجلس و دولت تشکیل کمیته می دهند
در جلسه غیرعلنی امروز چهارشنبه مجلس که حدود ۴.۵ ساعت به طول انجامید وزیران اقتصاد، نفت، صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس اتاق بازرگانی حضور یافتند و گزارشی را از تاثیر تحریم‌ها در بخش های مختلف اقتصاد کشور ارایه دادند.

پس از پایان این جلسه یک عضو کمیسیون عمران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص جمع بندی رئیس مجلس از جلسه امروز گفت: ‌ریاست مجلس در جمع بندی خود اعلام کرد اگر هماهنگی های دولت و مجلس از قبل انجام می‌شد و تذکرات مجلس اجرایی می‌شد، شاید امروز مشکلات تا این حد به وجود نمی‌آمد.

درخواست های اقتصادی رئیس مجلس از دولت

علوی نماینده مردم سنندج تصریح کرد:‌ در پایان این جلسه علی لاریجانی بر لزوم شکل گیری کارگروهی مشترک برای بررسی گرانی‌های اخیر و تورم تاکید کرد.

وی افزود: همچنین ریاست مجلس از دولت خواستند تا از این پس پروژه‌های جدید عمرانی آغاز نشود و اعتبارات بودجه صرف حمایت از تولید و گسترش تولید ملی شود.

در ادامه ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص ارزیابی‌اش از جلسه امروز گفت: در پایان این جلسه مقرر شد کارگروهی متشکل از نمایندگان قوه مقننه و وزرای قوه مجریه برای رسیدگی به وضعیت اقتصادی و مسایل گرانی تشکیل شود.

وی ادامه داد:‌ توصیه مهم ریاست مجلس تعامل بیشتر دولت و مجلس بود تا در پرتو این تعامل ضعف ها و کاستی ها از بین رفته و راهکارهای منطقی ارایه شود.

تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس برای بررسی لایحه بودجه ۹۲

همچنین حسین پورفاطمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص جلسه امروز گفت: سخنان ریاست مجلس در پایان جلسه امروز بیشتر بر این نکته تاکید داشت که باید فشارهای اقتصادی را تحمل کرد و نباید آنها را اعلام کنیم زیرا باعث افزایش فشارهای دشمن می‌شود، ملت ایران پیش از این هم فشارهای سخت‌تر را تحمل کردند و کوتاه نیامدند. این فشارها کوتاه مدت خواهید بود.

وی ادامه داد: در پایان جلسه امروز مقرر شد کمیته مشترکی میان دولت و مجلس برای بررسی لایحه بودجه ۹۲ تشکیل شود تا لایحه این بودجه در موعد مقرر به صحن علنی مجلس ارایه شود.

تجدید نظر مجلس در بودجه ۹۱

همچنین معاون نظارت مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر گفت: در جلسه مشترک امروز چالش‌ها و مشکلات ناشی از تحریم‌ها، ظرفیت‌ها و راهکاری کشور برای مقابله با آن بررسی شد.

حسین مظفر نماینده مردم تهران ادامه داد:‌ در پایان جلسه پیشنهاد شد ستاد مشترکی برای مقابله با بحران تشکیل شود و همچنین تجدید نظری در بودجه امسال صورت گیرد و اصلاحاتی در آن ایجاد شود.

وی تصریح کرد: همچنین در این جلسه راهکارهایی برای مقابله با تحریم‌ها مبتنی بر هماهنگی مسئولان و تفاهم روی اولویت‌های کشور ارایه شد.
کد مطلب: 742
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *