۰
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۷

حزب «احمد شفیق» با نام جنبش ملی اعلام موجودیت کرد

«احمد شفیق» آخرین نخست‌وزیر حسنی مبارک و هواداران وی حزب سیاسی جدیدی به نام «حزب ملی مصر» به ریاست «محمد ابوحامد» تشکیل دادند.
به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های مصر، «احمد شفیق» نامزد سابق ریاست جمهوری مصر به فهرست موسسان حزب «جنبش ملی مصر» به ریاست «محمد ابوحامد» نماینده سابق پارلمان پیوست.

«مکرم محمد احمد» از روزنامه‌نگاران برجسته، «لمیس جابر» نویسنده و روزنامه‌نگار، «سعدالدین ابراهیم» مدیر مرکز ابن خلدون و «طارق نور» روزنامه‌نگار از جمله اعضای این حزب هستند.

شفیق در این باره مدعی شد که قصد دارد از طریق حزب جنبش ملی مصر در جامعه توازن برقرار نماید.

وی تاکید بر جامعه‌ای متنوع، روابط گسترده با جهان خارج، محافظت از سرزمین نیل و صلح‌طلبی را از جمله اصول این حزب اعلام کرد.

این در حالی است که مقامات دولت مصر نام شفیق را به اتهام فروش ارزان قیمت زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع در دهه ۱۹۹۰ به علاء و جمال مبارک در فهرست افراد تحت تعقیب قضایی قرار داده‌اند.

این زمین در منطقه اسماعیلیه بوده و جزء مایملک انجمن تعاونی مسکن نیروی هوایی ارتش است که شفیق در زمان فروش آن فرمانده نیروی هوای ارتش بوده است.

شفیق پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه ژوئن بلافاصله به امارات متحده عربی سفر کرد و در حال حاضر ساکن این کشور است.

وی افزود: این حزب باید قوی و قدرتمند باشد و بتواند با اکثریت حاکم در مصر (جماعت اخوان المسلمون) رقابت کند.

«ابراهیم درویش» مشاور این حزب نیز اظهار داشت: احمد شفیق با هدف حمایت از دولت مدنی و «رقابت با اخوان‌المسلمین» به این حزب پیوست.
کد مطلب: 7461
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *