۰
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۲

دارایی‌های احمد شفیق بلوکه شد

سخنگوی وزارت دادگستری مصر اعلام کرد که این کشور دارایی‌های «أحمد شفیق» آخرین نخست‌وزیر دوره حسنی مبارک را بنا به اتهامات فساد مالی بلوکه کرد.
به نقل از خبرگزاری الشرق الأوسط، «احمد رشدی سلام» گفت: ستاد مبارزه با اموال نامشروع حکم بلوکه کردن دارایی‌های «احمد شفیق» نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری و سه دختر وی را صادر کرد.

وی افزود: شفیق و دختران وی در صورتیکه در داخل کشور باشند ممنوع‌الخروج هستند و در صورتیکه خارج از کشور باشند در لیست سیاه قرار دارند و به محض ورود به کشور بازداشت می‌شوند.

سخنگوی وزارت دادگستری تصریح کرد: این تصمیم با استناد به نتایج تحقیقات پرونده فساد شفیق اتخاذ شده که ابهامات بسیاری درباره میزان ثروت‌، اوراق قرضه و بهادار وی را مطرح کرده است.

براساس این گزارش، دارایی‌های توقیف شده نخست‌وزیر سابق رژیم حسنی مبارک شامل یک باب خانه در اسماعیلیه، چهار باب خانه ویلایی در همان منطقه، یک باب خانه در منطقه پنج قاهره، دو دستگاه آپارتمان و نیز حجم قابل توجهی سهام و اوراق قرضه است.

شفیق در ماه سپتامبر برای پاسخ به اتهام فروش غیرقانونی و ارزان یک قطعه زمین به مساحت ۴۰ هزار متر مربع متعلق به تعاونی مسکن نیروی هوایی ارتش به جمال و علاء مبارک به دادگاه احضار شده بود.

نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری که اکنون به امارات عربی متحده متواری شده است، در تاریخ دوم دسامبر (۱۲ آذر) به صورت غیابی محاکمه خواهد شد.
کد مطلب: 11435
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *