۰
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۶

پناهندگی احمد شفیق در امارات

امارات عربی متحده در اقدامی که حاکی از حمایت علنی از احمد شفیق نامزد بازنده انتخابات ریاست جمهوری مصر است، اعلام کرد که در صدد اعطای پناهندگی سیاسی به اوست.
روزنامه المصری ون نوشت: ضاحی خلفان رئیس پلیس دبی اعلام کرد که در صورت صدور هرگونه حکم قضائی مبنی بر اتهام شفیق به فساد، امارات به خلفان اجازه می‌دهد بعنوان پناهنده سیاسی وارد خاک این کشور شود.
وی تاکید کرد که در صورت صدور حکم قضایی علیه شفیق، امارات به وی پناهندگی داده و او را به دادگاه مصر یا هیچ نهاد دیگری تحویل نخواهد داد.
المصریون نوشت: اظهارات خلفان در چارچوب سخنان جنجال برانگیز اخیر وی با روزنامه الیوم السابع مصر جای دارد که در ضمن آن حمایت جدی خود را از شفیق اعلام کرده بود.
خلفان همچنین به روزنامه الیوم السابع گفت که بنابر برخی گزارشها، در صورتی که آمریکا به نفع مرسی در انتخابات دخالت نمی کرد، پیروزی از آن شفیق بود.
وی گفت که پس از پیروزی محمد مرسی هیچ اظهاراتی علیه وی نداشته است و فقط پیش از ریاست جمهوری وی ، در مورد او اظهار نظر کرده بود اما یکی از رهبران اخوان المسلمین در طول انتخابات ریاست جمهوری مصر از سخنان او سوء استفاده کرد.
کد مطلب: 14586
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *