۰
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۶

فعالیت آمریکا و متحدانش در مانور خليج فارس رصد مي‌شود

فرمانده منطقه يكم دريايي تاکید کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اشراف کامل اطلاعاتی بر تحرکات منطقه دارد و تمامی یگان های امریکا و متحدانش در مانور دریایی توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران رصد می‌شود.
 منطقه خلیج فارس، امير دريادار دوم حسين آزاد درجمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که ایران بزرگترین تامین کننده امنیت منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است، گفت:نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار مدیریت و کنترل کامل منطقه را در اختیار دارد.

وی تاکید کرد: در این‌که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز پس از گذشت ۳۴ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در آمادگی کامل به سر می‌برند، شکی نیست. این نیروها از تجهیزات به روز و کارآمدی برخوردارند و این مسأله را بارها گفته‌ایم که توانسته‌ایم نیروهای مسلح و تجهیزات خود را به روز نگه داریم تا بتوانیم از منافع خود دفاع کنیم.

آزاد با بیان این‌که امنیت خلیج فارس صرفاً توسط کشورهای منطقه قابل تأمین است، گفت: طرح‌های آمریکایی- صهیونیستی مانند برقراری امنیت خلیج فارس مخدوش کننده امنیت منطقه و در راستای تأمین امنیت رژیم نامشروع صهیونیستی است.

وی با بیان این‌که ما نشان داده‌ایم هیچ تهدیدی برای کشورهای منطقه و حتی کشورهای دورتر نیستیم، افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران قصد دارد با تولیدات جدید که توسط متخصصان اين كشور صورت می‌گیرد، در مقابل تهدیدات بیگانگان از قدرت خود در خلیج فارس محافظت کند.

فرمانده منطقه يكم دريايي با اشاره به ناوشکن «سهند» و زیردریایی سنگین «طارق» که در چند روز گذشته به آب انداخته شدند افزود: این دو شناور سطحی و زیرسطحی از دست آوردهای نظام جمهوری اسلامی است که در بندرعباس به آب انداخته شدند و فرمان به آب‌اندازی آنها توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا در نوشهر صادر شد.

وی خاطر نشان کرد: فعاليت این دو شناور سطحی و زیرسطحی مي‌تواند بيانگر قدرت نظامي ايران در برابر تهديدات خارجي و قدرت‌هاي استكباري باشد.

آزاد با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: ایام دفاع مقدس با عناوین مختلفی تعیین شده است. روز جمعه ۳۱ شهریورماه روز اول هفته دفاع مقدس به عنوان روز "دانش آموزان، نوآوران و دانشمندان" نام گذاری شده است همچنین یکشنبه دوم مهر ماه روز" جوانان، آمادگی دفاعی، سربازان و اقتصاد مقاومتی" نامگذاری شده است. در این روز ما به اهمیت پدافند غیر عامل و نقش جوانان دراقتدار نظام اسلامی خواهیم پرداخت.

به گفته وی، روز دوشنبه سوم مهر ماه نيز به عنوان روز "زنان ، ارزش های اسلامی و پایداری ملی" نامگذرای شده است.

فرمانده منطقه یکم دریایی اعلام کرد: چهارم مهر ماه به عنوان روز "وحدت، استکبار ستیزی و بیدا ری اسلامی" در نظر گرفته شده؛ چرا که بیداری اسلامی درمنطقه نشات گرفته از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و در این روز ما به تجلیل حرکت های اسلامی درمنطقه خواهیم پرداخت.

آزاد ادامه داد: همچنین روز چهارشنبه پنجم مهر ماه روز "رزمندگان، جهادگران و فرماندهان دفاع مقدس" تعیین شده است. دراین روز از فرماندهان شاخص تقدیر به عمل می‌آید. همچنین بنا داریم دراین روز به تبیین حماسه های مهم در دوران دفاع مقدس من جمله حماسه ثامن الائمه بپردازیم.

وی اضافه کرد: آخرین روز هفته دفاع مقدس به عنوان "روز شهادت، کرامت و عزت" نامگذاری شده است. دراین روز از ایثارگران تجلیل به عمل خواهد آمد و مزار شهدا گلباران می شود.

امیر فرماندهی منطقه یکم نداجا گفت: درگذشته فیلم ها و عکس های متعددی از دوران دفاع مقدس ارائه مي‌شد، اما چند سالی است که عملیات های مهم دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته می شود و ما امسال عملیات کربلای سه را بازسازی و نمایش خواهیم داد.

وی اضافه کرد: همچنین در هفته دفاع مقدس نمایشگاهی با عنوان" تجهیزات نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس" برگزار خواهد شد و در این نمایشگاه سلاح های نیروهای مسلح در دوران هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته خواهد شد.
کد مطلب: 7720
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *