۰
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۶
با آغاز سال تحصیلی؛

ترافيك مهرماه آغاز شد

زنگ ترافیک سنگین تهران امروز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در تهران زده شد.
بیشترین نقاط ترافیکی در مقابل مدارس است چرا که بسیاری از والدین در اولین روز آغاز سال تحصیلی فرزندانشان را با خودروی شخصی به مدرسه می‌رسانند و همین امر باعث بروز ترافیک شدید می‌شود.

همزمان با آغاز سال تحصیلی میزان سفرهای شهری افزایش می‌یابد و در پیک ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی مردم با مشکل تردد در شهر روبه ‌رو می‌شوند.

صبح امروز (در پیک ترافیک)در بسیاری از ایستگاه‌های اتوبوس تندرو ازدحام جمعیت را شاهد بودیم و تردد شهروندان به سختی انجام می‌شد. البته نباید از این نکته غافل شد که تعداد اتوبوس ‌ها افزایش یافته است اما این تعداد جوابگوی ساعت پیک نیست اما در ساعات غیر پیک شهروندان به راحتی تردد می‌کنند.

مومنی رئیس پلیس راهور ناجا گفت با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت که ترافیک در مهر ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد:در عین حال آمارها نشان می‌دهد شمار خودروهای کشور از مهر سال گذشته تاکنون با یک میلیون افزایش به بیش از ۱۶ میلیون دستگاه رسیده است.

سردار اسکندر مومنی با اشاره به اینکه مهر نقطه عطف ترافیک درون‌شهری است، گفت: در نیمه نخست سال به دلیل طولانی بودن روز و توزیع سفرها، تعطیلی مراکز آموزشی و مسافرت تعداد زیادی از شهروندان، بار ترافیک خود را نشان نمی‌دهد اما با بازگشایی مدارس و ورود حدود ۱۰ میلیون دانش‌آموز و معلمان آنها به مدارس، شاهد افزایش بار ترافیکی خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور ناجا از تدابیر ویژه پلیس برای کنترل ترافیک مهر خبر داد و گفت: نظارت بر سرویس مدارس، هماهنگی با شهرداری‌ها برای ایمن‌سازی معابر، آماده‌باش ۱۰۰ درصدی نیروهای پلیس در نیمه نخست مهرماه، استفاده از تمام تجهیزات از جمله بالگرد برای نظارت بر کنترل ترافیک سال جدید تحصیلی و ... از جمله برنامه‌های اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی است.

بر اساس این گزارش، جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تجهیزات و ادوات نصب شده در بخش‌های مختلف شهر برای کنترل ترافیکی و ساماندهی معابر به خصوص در نزدیکی مدارس و مراکز علمی، خاطر نشان کرد: آمار تصادفات جرحی در چند سال اخیر کاهش یافته و تلفات مربوط به تصادفات درون شهری نیز روند کاهشی قابل توجهی داشته است.

معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به تجهیزات ترافیکی و ورود واگن‌ها و اتوبوس‌های جدید به خطوط اتوبوس‌های تندرو و مترو، خاطر نشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها برای خط یک متروی تهران ۱۵ درصد افزایش ظرفیت، برای خط دو ۱۵ درصد، برای خط چهار ۱۰ درصد و برای خط ۵، هفت درصد افزایش ظرفیت پیش‌بینی شده است.

وی گفت: هفته اول مهرماه مثل هر سال استفاده از وسایل حمل‌ و نقل عمومی برای دانش‌آموزان و دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی و دانش‌آموزی رایگان خواهد بود. همچنین شست‌وشوی قطارها، استقرار گروه‌های تعمیراتی و گشت تاکسی و اتوبوس برای نظارت بر عملکرد آنها و همچنین نظارت بر عملکرد سرویس‌های مدارس از جمله برنامه‌های این ستاد بوده است.

تشکری‌ هاشمی افزود: هر ساله تعداد زیادی از اتوبوس‌های مشکل‌دار و متوقف مانده به طور موقت برای خدمات اول مهر آماده‌سازی می‌شود، اما امسال تعداد این اتوبوس‌ها کمتر بود.

به گزارش فارس، هر سال مسئولان وعده می‌دهند که ترافیک را در مهر کنترل می‌کنند و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است ولی باز هم شاهد قفل شدن معابر و خیابان‌ها در این ایام هستیم.
کد مطلب: 7831
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *