۰
يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۵

دولت نباید به بهانه‌های مختلف در واردات و صادرات دخالت کند

نماینده مردم شوشتر در مجلس گفت: دولت به بهانه‌های مختلف در بحث واردات و صادرات دخالت می‌کند و برخی از وزارتخانه‌ها مانند صنعت و معدن و تجارت، در خدمت وارد کننده است.
حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با  فارس در شوشتر اظهار داشت: اگر چه مجلس قانون جلوگیری از واردات را تصویب کرده اما شاهد هستیم که دولت کار خودش را می‌کند و توجهی به قانون ندارد.

وی افزود: مدتی است تولید برای کشاورزان سراسر کشور صرفه اقتصادی ندارد و باید در این باره توجه داشت که کشاورزان در بدترین شرایط معیشتی هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی را اجرا کند، تکلیف مافیای واردات و صادرت مشخص می‌شود گفت: در این صورت دیگر به اندازه‌ای صبر نخواهیم کرد تا واسطه‌ها و دلال‌های فرصت طلب بازار کشاورزی را آشفته کنند، بنا بر این اشکال کار در اجرا نکردن قانون از سوی دولت است.

عضو کمیسیون کشاورزی با تاکید بر اینکه میوه‌های خارجی به اندازه‌ای وارد شده که جای سوال دارد، گفت: متاسفانه میوه‌هایی وارد شده که مارک رژیم صهیونیستی دارد و گویا از رژیم اشغالگر قدس وارد شده است.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در کمسیون کشاورزی، قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی را تصویب کردند، افزود: یک ماده این قانون بحث کنترل قیمت از طریق تعرفه‌هاست به نوعی که که باید تعرفه‌ها افزایش داشته باشد اما دولت این قانون را عمل نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال این باشیم تا قانون آنقدر محکم تصویب شود که دولت راه فرار نداشته باشد، گفت: اکنون دولت به بهانه‌های مختلف در بحث واردات و صادرات دخالت می‌کند و برخی از وزارتخانه‌ها مانند صنعت و معدن و تجارت، در خدمت وارد کننده است.

نماینده شوشتر و گتوند با پذیرفتن اینکه دست‌های مافیایی هم در بحث واردات بی‌رویه در کار است، افزود: در برخی موارد که نیروهای سالم دولت بخواهند این قوانین را اجرا کنند، متاسفانه مافیای واردات، دولت را کنترل می‌کند.

نماینده شوشتر با تاکید بر اینکه در کمیسیون کشاورزی قوانین را بررسی می‌کنم، گفت: بنا داریم قوانین محکم‌تری وضع کنیم تا شاید بتوانیم مشکلات را حل کنیم و البته دولت مکلف به اعمال قانون شود.
کد مطلب: 8037
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *