۰
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵

انفجار انتحاری آمبولانس در قلب کابل

مرکز شهر کابل بار دیگر در اثر یک حمله انتحاری شاهد انفجاری مرگباردر روز شنبه بود.بر اساس خبری که خبرگزاری آلمان منتشر کرده، حداقل 100 نفر در اثر این حمله انتحاری کشته شده و حدود 168 نفر نیز مجروح شده‌اند.
انفجار انتحاری آمبولانس در قلب کابل
مرکز شهر کابل بار دیگر در اثر یک حمله انتحاری شاهد انفجاری مرگباردر روز شنبه بود. خبرگزاری طلوع به نقل از وزارت بهداشت این کشور از ده‌ها کشته و زخمی این حمله انتحاری گزارش داده است. تعداد تلفات این حمله انتحاری در حال افزایش است. در ساعات اولیه، از ۱۷ کشته و بیش از ۱۱۰ مجروح سخن گفته می شد. این در حالی است که بر اساس خبری که خبرگزاری آلمان منتشر کرده، حداقل 100 نفر در اثر این حمله انتحاری کشته شده و حدود 168 نفر نیز مجروح شده‌اند.
پلیس کابل گفته که این انفجار حوالی ساعت ۱۲ بعد از ظهر در چهارراهی صدارت در نزدیکی ساختمان سابق وزارت کشور/ داخله افغانستان اتفاق افتاده است. بسیاری از نمایندگی‌های اتحادیه اروپا و همچنین اداره پیشین وزارت کشور افغانستان و شماری از سفارتخانه‌ها و ادارات و مراکز دولتی در نزدیکی محل انفجار واقع هستند.
در عین حال گفته می‌شود که گروه طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته‌ است.« نصرت رحیمی» معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته است که فرد مهاجم با یک آمبولانس خود را به چهار راهی صدارت رسانده و از بازرسی اول امنیتی به بهانه اینکه بیماری در داخل آمبولانس است، عبور کرده است.
او افزوده است که در بازرسی دوم فرد مهاجم تشخیص داده می‌شود و ماموران پلیس قبل از اینکه اقدام به شلیک کنند، راننده خودرو بمب‌گذاری شده را منفجر می‌کند.
خبرگزاری فرانسه پیش از این از احتمال گسترش حملات تروریستی در کابل گزارش داده بود. حدود یک هفته پیش، در یک حمله به هتل اینترکنتیننتال کابل ۲۴ نفر کشته شدند. گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.
 
 
کد مطلب: 81527
برچسب ها: طالبان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *