۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۱

دفاع اردوغان از برنامه هسته اي ايران

نخست وزیر ترکیه در پاسخ به سؤال روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در موردساخت سلاح هسته ای توسط ایران با رد این موضوع از برنامه هسته اي ايران دفاع کرد
رجب طیب اردوغان در پاسخ به سؤال این روزنامه آمریکایی در مورد آنچه که این روزنامه نگرانی از ساخت سلاح هسته ای توسط ایران نامیده گفته است : من نمی خواهم از عبارت «سلاح هسته ای» استفاده کنم به خاطر اینکه مقامات مسئول ایرانی می گویند درصدد ساخت سلاح هسته ای نیستند.
من درخواستی از کشورهای دارنده سلاح هسته ای دارم . آنها این سلاحها را به عنوان تهدید هسته ای تلقی نمی کنند. اما اجازه دهید بگویم کشوری که سلاح هسته ای ندارد توسط آنها که از قبل این سلاح هسته ای دارند ، به عنوان سازنده سلاح هسته ای شناخته شود. کجای این کار عادلانه است ؟
نخست وزیر ترکیه در پاسخ به سؤال دیگر واشنگتن پست که پرسیده بود این موضع به این خاطر تفاوت دارد که هیچیک از کشورهای دارنده سلاح هسته ای هیچکدام از اعضای سازمان ملل را به محو کردن از روی زمین تهدید نکرده ، تهدیدی که ایران علیه اسرائیل انجام داده است ؟ اردوغان پاسخ داد : این تهدید توسط اسرائیل هم علیه ایران مطرح شده است.
واشنگتن پست : آنها (اسرائیل) می گویند می خواهند با ضربه به ایران برنامه هسته ای ایران را متوقف کنند.
اردوغان : در فلسطین نباید سلاحی وجود داشته باشد . اسرائیل محلی مانند غزه را به مدت ۱۵ روز با بمب های فسفری مورد حمله قرار داد .
کد مطلب: 8205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *