۰
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۶
جلیلی:

با عبور از بحران سوریه مقتدرتر خواهد شد

دبیر شورای عالی امنیت در دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی سوریه گفت: سوریه با عبور از این بحران به طور قطع مقتدرتر از گذشته خواهد شد
«محمد صبحی ابوالشامات»رئیس کمیسیون امنیت ملی سوریه در راس هیئتی پارلمانی با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلیلی در این دیدار با اشاره به جایگاه سوریه در تحولات سه دهه اخیر منطقه و یادآوری تلاش دشمنان برای انتقام‌گیری از محور مقاومت اظهار کرد: دولت و مردم سوریه با پایداری خود اقتدار مقاومت را نمایش دادند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به پیشینه فرهنگی و ظرفیت‌های سوریه گفت: ملت سوریه قادر است مشکلات خود را حل و فصل کند و از همین روست که ما بارها اعلام کرده‌ایم، راه‌حل مسائل سوریه صرفاً داخلی است و هیچ‌کس حق مداخله در امور این کشور را ندارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از کلیه ابتکارها برای شکل‌گیری و تقویت گفت‌وگوهای ملی در سوریه حمایت می‌کند و افزود: جریان‌های حامی تروریسم و خونریزی در سوریه نمی‌توانند مدافع حقوق ملت و دموکراسی در سوریه باشند.

جلیلی با تاکید بر این که مقاومت امروز سوریه در برابر دشمنان خارجی و تروریسم داخلی به دلیل اقتدار ناشی از سه دهه مقاومت دولت و مردم سوریه مقابل رژیم غاصب صهیونیستی است، اظهار داشت: سوریه با عبور از این بحران به طور قطع مقتدرتر از گذشته خواهد شد.

در این دیدار همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس سوریه با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور قوی در حل بحران‌های منطقه‌ای گفت: ایران و سوریه با حمایت از مقاومت، عامل ثبات و امنیت منطقه به شمار می‌روند.
کد مطلب: 8245
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *