۰
چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۰

ضرغامی، بروز اختلاس در صدا وسیما را تکذیب کرد

رییس سازمان صدا وسیما بروز اختلاس در معاونت اداری مالی این سازمان را رد کرد و آن را ناشی از شایعاتی دانست که شبکه‌های بیگانه و جیره بگیر از دشمن مطرح می‌کند.
 ˈعزت الله ضرغامیˈ شب گذشته(سه‌شنبه) در حاشیه اختتامیه چهارمین جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سووال ایرنا تاکید کرد: هیچگونه سندیتی در مورد این شایعات وجود ندارد و همه آنها را تکذیب می‌کنم.

وی یادآور شد: اگر شبکه‌های بیگانه که از دشمن جیره و مواجب می گیرند و مدعی چیزی می شوند، وظیفه رسانه‌های متعهد داخلی است که با این شایعات مقابله کند.

ضرغامی افزود: اگر دستگاه قضایی در هر موضوع و تخلفی ورود و با آن برخورد کرد، رسانه‌ها هم باید وظیفه اطلاع‌رسانی خود را انجام دهند.



** راه اندازی شبکه گردشگری در دست پیگیری است

رییس سازمان صدا وسیما در پاسخ به دیگر سووال ایرنا درباره راه‌اندازی شبکه تلویزیونی گردشگری نیز گفت: مذاکراتی با معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته است و هفته گذشته نیز با حضور رییسان و مدیران دو سازمان، جلسه‌ای در این زمینه برگزار شد.

ضرغامی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد یک گروه کارشناسی مشترک راجع به این شبکه تشکیل و گفت وگوی بیشتری داشته باشند.

وی با بیان آنکه شبکه تلویزیونی ˈشماˈ (شبکه ملی مراکز استانی) قابلیت های لازم برای تبدیل شدن به شبکه گردشگری را دارد، افزود: در این جلسه مشترک، دو طرف به ۱۳ محور اساسی برای معرفی آثار تاریخی و طبیعت ایران، معرفی واحدهای اقامتی، پخش برنامه‌های مستند و گفت وگو محور رسیدند.

وی تاکید کرد که در آینده نزدیک که چارچوب کار مشخص شود، شبکه گردشگری با همکاری مشترک و اشتراک امکانات دو سازمان به طور رسمی افتتاح می شود.



** پخش صوت و تصویر در انحصار صدا وسیما است

خبرنگار شبکه تلویزیونی ˈالمعارفˈ که برنامه‌های آن در استان قم تولید و در خارج از کشور پخش می‌شود، از ضرغامی و از رویکرد سازمان صدا وسیما در شکایت از رسانه‌های دیگر و جلوگیری از فعالیت آنان انتقاد کرد.

رییس سازمان صدا وسیما پاسخ داد: در دوره‌ای که مسوولیت این سازمان را بر عهده داشتم، صدا وسیما هرگز از رسانه دیگری شکایت نکرده است؛ طی این هشت سال رسانه ها هر چه خواستند نوشته اند و حتی برخی رسانه‌ها نسبت دروغ و دشنام دادند و یا حرف های بی ارتباط با صدا وسیما زدند.

ضرغامی درباره آنکه چرا با شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی اینترنتی خارج از صدا وسیما برخود شده است، توضیح داد: مدعی العموم موظف است قانون اساسی را اجرا کند زیرا طبق قانون اساسی و با تفسیر شورای نگهبان، وظیفه هر گونه پخش صوت و تصویر به صورت فیلم در فضای حقیقی از جمله شبکه های رادیویی وتلویزیونی و همچنین در فضای مجازی در انحصار صدا وسیما است.

وی افزود: هر کس در این عرصه فعالیت کند، فعالیت غیر قانونی داشته است و مدعی العموم طبق قانون باید موضوع را پیگیری کند.

ضرغامی در عین حال به این خبرنگار اطمینان داد که موضوع بسته شدن دفاتر شبکه‌هایی که در داخل ایران برنامه تولید می کنند اما پخش آنان از طریق دیگر کشورها است، پیگیری می کند زیرا چنین فعالیتی اشکال قانونی ندارد.

رییس سازمان صدا وسیما درباره سرانجام طرح تاسیس شبکه تلویزیونی مشترک ایران، افغانستان و تاجیکستان نیز به خبرنگاران گفت: ایران نقطه نظراتی درباره محتوای این شبکه داشت، زیرا برای راه‌اندازی آن مقدماتی لازم است که دوستان در حال پیگیری آن هستند.



** مناظره انتخاباتی در دست پیگیری است

رییس سازمان صدا وسیما درباره آنکه آیا در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری مناظره تلویزیونی انجام می‌شود، گفت: انجام این مناظره‌ها در دست بررسی است و امیدواریم که با یک برنامه ریزی خوب، مناظره های سازنده ای را سامان دهیم.

ضرغامی درباره نظارت این سازمان بر محتوای برنامه های تلویزیونی نیز گفت: بسیاری از انتقاداتی که فضای هنری کشور نسبت به صدا و سیما دارند، به خاطر سخت‌گیری هایی است که در حوزه نظارت انجام می‌شود.

وی با تاکید بر آنکه موضوعات اجتماعی، عقیدتی، اسلامی و قومی مسایل مهمی هستند که با سخت گیری در صدا وسیما دنبال می‌شوند، افزود: صدا وسیما شامل ۱۶۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی است و تولیدات آن حجم بالایی را شامل می‌شود و می توان گفت که هیچ رسانه‌ای در دنیا به اندازه صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران با همه ویژگی های نظارتی، اینقدر برنامه تولید و پخش نمی کند.

ضرغامی در عین حال بروز پاره‌ای اشتباهات در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را امری عادی دانست و گفت: حتی گاهی اوقات پیش می آید که شخصیت‌های برجسته دینی و سیاسی و یا حتی از تریبون نماز جمعه مطالبی بیان می کند که بلافاصله در تماس با این سازمان، گفته های خود را تصحیح می‌کنند.

وی با بیان آنکه گاهی اشتباهات جزیی می تواند در سطوح بالا حتی در شخصیت های برجسته فکری صورت گیرد که همه اصلاح می شود، افزود: در مورد دیگر برنامه‌ها هم می توان گفت که ممکن است رباره یک برنامه هم سوء برداشتی شود و یا اشکالی در این صورت گیرد.

ضرغامی در این رابطه به اشتباه رخ داده درباره ترجمه سخنرانی ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری مصر در اجلاس جنبش عدم تعهد در یکی از شبکه‌ها سیما اشاره کرد و گفت: هیچ کس نگفت که این همه ترجمه به زبان های زنده دنیا حتی زبان فارسی پخش شد، اما وقتی ترجمه اصلی یکی از شبکه‌ها قطع شد و اشتباهی رخ داد، آن تبدیل به سوژه شد.



** دلالان حق پخش برخی بازی‌های فوتبال را چند برابر می‌کنند

خبرنگار دیگری علت پخش نشدن زنده بازی تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان را جویا شد که رییس سازمان صدا وسیما توضیح داد: هر بازی یک قیمتی دارد؛ بسیاری اوقات صدا وسیما بیش از قیمتی که باید بپردازد، برای پوشش بازی‌ها پرداخت می کند.

وی افزود: ممکن است دلالانی در خارج و یا داخل کشور بخواهند از جیب بیت المال مبالغ بسیار بیشتر از آنچه حقشان است، مطالبه کنند و صدا وسیما به خاطر آنکه از بودجه دولتی و بیت المال استفاده می‌کند، حق ندارد چندین برابر و حتی چندین ده برابر نسبت به قیمتی که بازی دارد، پرداخت کند.

ضرغامی ادامه داد: برخی افراد در داخل بگونه‌ای برخورد می کنند که در خارج از کشور تصور می شود حتما یک بازی باید پخش شود و به همین خاطر، قیمت بازی ها با فضاسازی برخی دوستان و همکاران رسانه‌ای به چندین برابر افزایش می‌یابد.

رییس سازمان صدا وسیما تاکید کرد: هرچه رسانه‌ها بدون اطلاع، ناشیانه و جاهلانه به این مساله دامن بزنند، نتیجه این است که دلالان قیمتی را برای پخش یک بازی ارایه کند که اصلا منصفانه نیست و چندین برابر قیمت اصلی است.

وی افزود: رسانه‌ها باید از صدا وسیما بخواهند که این سازمان رقم‌های بسیار نجومی که اصلا شایسته یک بازی نیست، پرداخت نکند.
کد مطلب: 8387
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *