۰
چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۳

دیدار محمود عباس با نبیل العربی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که برای شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، با دبیرکل اتحادیه عرب دیدار و گفت‌وگو کرد.
 «محمود عباس» امروز با «نبیل العربی» دیدار و تحولات منطقه خاورمیانه و مراجعه فلسطین به سازمان ملل را با وی بررسی کرد.

عباس همچنین در مراسمی که شیخ «حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر به افتخار هیئت‌های عربی شرکت‌کننده در شصت‌وهفتمین دور نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل، ترتیب داده بود، شرکت کرد.

عباس دیروز نیز در مقر اقامت خود در نیویورک با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد و دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت همکاری و تحولات اوضاع منطقه خاورمیانه و نیز مراجعه فلسطین به سازمان ملل را مورد بررسی قرار دادند.

در همین راستا «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان در مذاکرات سازش اعلام کرد که عباس در نیویورک اعلام کرد که در صورت توقف شهرک‌سازی برای از سرگیری مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی آماده است.

عریقات که عباس را در نیویورک همراهی می‌کند، گفت: عباس روز دوشنبه در دیدار با نمایندگان جامعه یهودی آمریکا که در این‌باره از وی سوال کردند، گفت در صورتی‌که شهرک‌سازی در جریان مذاکرات متوقف شود، برای از سرگیری مذاکرات آماده است.

عریقات افزود: عباس همچنین در برابر شرکت‌کنندگان در این دیدار، بار دیگر گفت که قصد دارد، رای مجمع عمومی سازمان ملل برای تغییر وضع فلسطین از عضو ناظر به کشور غیر عضو را خواستار شود.
کد مطلب: 8401
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *