۰
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۹

احتمال دیدار احمدی نژاد و مرسی در اتیوپی

رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره گفت به زودی محمود احمدی نژاد و محمد مرسی سران ایران و مصر به زودی در اتیوپی بایکدیگر ملاقات می کنند.
به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه مصری الاخبار، مجتبی امانی در کنفرانس مطبوعاتی در محل انجمن صنفی روزنامه نگاران مصر در قاهره گفت که احمدی نژاد در سفر به اتیوپی با محمد مرسی دیدار می کند.

شهر آدیس بابا پایتخت اتیوپی امروز یکشنبه میزبان نشست سران کشورهای عضو اتحادیه آفریقاست.

به همین منظور محمد مرسی رئیس جمهور جدید مصر نیز امروز یکشنبه راهی اتیوپی می شود.

هرساله از ایران نیز برای حضور در این نشست دعوت می شود که در برخی سال ها ، ایران در سطح رئیس جمهور مشارکت کرده است.

امانی افزود: روزهای کمی گذشته اند و ما منتظر دیدار احمدی نژاد و مرسی هستیم تا درباره روابط دوجانبه و منطقه ای گفتگو کنند.

رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره اضافه کرد: در مصر تبلیغات مغرضانه برای تخریب چهره ایران انجام می شود اما در ایران، تبلیغات علیه مصر دیده نمی شود.

امانی با اعلام تمایل ایران برای افزایش همکاری ها با مصر در آینده گفت: احمدی نژاد چند روز پیش از این تماس تلفنی را با محمد مرسی برقرار کرد تا برعهده گرفتن پست ریاست جمهوری توسط مرسی را به وی تبریک بگوید. در این تماس تلفنی، گفتگوی دوستانه ای میان دو طرف انجام شد.

حافظ منافع ایران ادامه داد: احمدی نژاد به طور شفاهی از مرسی دعوت کرده است تا در نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران حضور یابد. همچنین از تمامی مسئولین نیز دعوت شده و ما منتظر حضور آنها هستیم.

امانی افزود: مصر پس از انقلاب نیازمند تکمیل نهادهای حقوقی و قانونی است.


کد مطلب: 85
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *