۰
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۷

میزان خسارت سالانه در بخش کشاورزی

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: حوادث غیرمترقبه سالانه ۱۲ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت به کشاورزان و باغداران وارد می کند.
میزان خسارت سالانه در بخش کشاورزی
عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: حوادث غیرمترقبه سالانه ۱۲ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت به کشاورزان و باغداران وارد می کند.
به گزارش خبرنگار مهر، نیازعلی ابراهیمی پاک روز سه شنبه در جلسه بررسی خسارت سرمازدگی درقزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: سالانه ۱۲ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت حوادث غیرمترقبه به کشاورزی کشور وارد می شود و باید با فرهنگ سازی مردم را برای این حوادث آماده نگهداریم.
وی اضافه کرد: باید کشاورزان با اهمیت بیمه آشنا شوند و بیمه کردن محصولات خود را جدی بگیرند تا در مواقع سرمازدگی، خشکسالی، آفات و سایر مشکلات بتوانند بخش عمده ای از خسارات خود را با کمک دولت از طریق بیمه جبران کنند.
ابراهیمی پاک تصریح کرد: بیمه کشاورزی در واقع یک نحوه حمایت از سوی دولت است که تا ۸۰ درصد را تامین می کند و مابقی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد باید کشاورزان پرداخت کنند.
مطالبات بیمه کشاورزان پرداخت شده است
عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور یادآورشد: حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی سالهای قبل داشتیم و با ۱۱۰۰ میلیارد تومان امسال در مجموع بیش از ۱۶۵۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است.
ابرهیمی پاک گفت: در بخش آنفلوانزای مرغی برای ۲۵ میلیون طیور تلف شده بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت دادیم و در استان قزوین هم خسارت لازم را تامین کردیم.
وی اضافه کرد: پیشنهاد می کنیم با توجه حجم خسارت سرمازدگی از آقای نوبخت مصوبه ای دریافت کنید تا هم صندوق بیمه کمک کند و هم تسهیلات ارزان قیمت در اختیار خسارت دیدگان قرار گیرد.
ابراهیمی پاک برای پرداخت بیمه سرمازدگی در مدت دو ماه آینده به بیمه شدگان استان قول مساعد داد.
کد مطلب: 85479
برچسب ها: خسارت کشاورزی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *