۰
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲

صحبتهای جهانگیری در مورد جوانان

معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به دغدغه های سیاسی و مطالبات جوانان از دولت دوازدهم ، گفت : جامعه جوان نیازمند فضای آزاد است و باید فضای نقد و امن وجود داشته باشد و جوان باید احساس کند که نقدش در همه سطوح مدیریت اجرایی کشور تاثیرگذار است.
صحبتهای جهانگیری در مورد جوانان
معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به دغدغه های سیاسی و مطالبات جوانان از دولت دوازدهم ، گفت : جامعه جوان نیازمند فضای آزاد است و باید فضای نقد و امن وجود داشته باشد و جوان باید احساس کند که نقدش در همه سطوح مدیریت اجرایی کشور تاثیرگذار است.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه در نشست هم اندیشی رییسان مجامع سازمان های مردم نهاد سراسر کشور و جوانان احزاب و تشکل ها همچنین به تاکید مجدد رییس دولت دوازدهم بر انجام وعده های داده شده اشاره کرد و افزود : به وعده های رییس جمهوری و دولت باور داریم و اگر ضعفی وجود دارد به معنای خلف وعده نیست.
وی افزود : دغدغه سیاسی و مطالبات از دولت دوازدهم، مطالبات به حق مردم، جوانان و همه شرکت کنندگان و رای دهندگان در انتخابات است که در دستور کار دولت قرار دارد و رییس جمهوری نیز هفته گذشته بار دیگر بر پایبندی به وعده هایی داده شده، تاکید کرده است و بر سر وعده های خود هستند.
معاون اول رییس جمهوری همچنین خاطرنشان کرد: این گونه نیست که در همه جا با موفقیت پیش رفته ایم، قبول می کنم که نارسایی هایی وجود دارد و در مواردی می توانستیم قوی تر عمل کنیم.
جهانگیری در زمینه انتقاد برخی مبنی بر ضرورت واسپاری مدیریت به جوانان گفت : فکر نمی کنم منظور این است که 18 وزیر و معاونان رییس جمهوری از جوانان باشند.
وی اظهار داشت : دولت در مجموع بیش از 200 هزار مدیر در کشور دارد که جوانان می توانند در این سطوح به کار گرفته شوند وباید این باور بوجود آید که می توان از توانمندی آنان استفاده کرد.
معاون اول رییس جمهوری گفت : بر قول خود ایستاده ایم و حتما در بدنه دولت از جوانان استفاده می کنیم و همانطور که گفتیم تا پایان برنامه ششم توسعه 30 درصد از مدیران نیز باید از زنان باشند.
جهانگیری تصریح کرد : فکر می کنم دیدگاهی که درباره جوانان وجود دارد به عنوان فرصت استثنایی و مهم برای توسعه کشور است و نباید از تکرار این موضوع خسته شویم.
وی به وحشت برخی در واگذاری مدیریت به جوانان اشاره کرد و افزود : دیدگاهی هم وجود دارد که از سپردن مدیریت به جوانان هراس دارند و سعی می کنند جوان هراسی را در جامعه تشویق و ترغیب کنند که اگر جوان ها سرکار بیایند باید کنترل و محدود شوند.
معاون اول رییس جمهوری گفت: امروز بهترین فرصت کشور، استفاده از جوانان است و می توان آینده ایران را تضمین کرد، با استفاده از نسل جوان می توانیم از موانع و چالش ها عبور کنیم.
جهانگیری با یادآوری این که جوانی اقتضائاتی دارد، تصریح کرد: باید بپذیریم یکی از اقتضائات جوانی نشاط در جامعه است و جامعه جوان باید با نشاط و شاد باشد.
وی یادآور شد: این دیدگاه که می توانیم بدون نشاط از جوان ها استفاده کنیم، اشتباه است، آموزش، تفریح، مشارکت های سیاسی از اقتضائات جوانان است و اگر خوب عمل نکرده ایم، ضعفی مدیران است.
معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت : جامعه جوان نیازمند فضای آزاد است و باید فضای نقد و امن وجود داشته باشد و جوان باید احساس کند که نقدش در همه سطوح مدیریت اجرایی کشور تاثیر گذار است.
جهانگیری مهم ترین مسئله جوانان را حفظ حرمت آنان عنوان کرد و گفت : حرمت جوانان باید حفظ شود و بی جا در زندگی آنها دخالت نشود.
وی با طرح این سوال که چقدر از دخالت های بی جا نسبت به جوانان نتیجه گرفته ایم؟، یادآور شد: اگر نتیجه گرفتیم این کار را ادامه دهیم و اگر نتیجه عکس داد آن روش را اصلاح کنیم. باید کاری کنیم که آینده در ذهن جوانان بهتر از امروز باشد.
معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد : هیچ مسئله ای وجود ندارد که قابل حل نباشد و تمام چالش ها و دغدغه های امروز پیش رو ملت در زمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قابل حل است و شرط آن این است که اعتماد مردم را نسبت به آینده سلب نکنیم.
جهانگیری همچنین گفت : جوانان را از آینده نترسانیم و باید کاری کنیم که جوان مطمئن باشد آینده بهتری پیش رو او است.
وی ادامه داد: زمانی گروه های سیاسی و احزاب جلساتی داشتند و به دنبال هم افزایی این گروه ها در بزرگترها بودیم که نشد و امروز گفت وگوهای ملی بزرگ ترین نیاز ایران است که باید از میان جریان های سیاسی، دولتی ها و قوای سیاسی شکل بگیرد و جوانان می توانند این کار را ادامه دهند و الگویی برای دیگران شوند.
معاون اول رییس جمهوری گفت : زمانی که نیاز کشور تفاهم و وحدت است، بخصوص در مقابل زبان های تهدید که با پر رویی از یکدیگر می پرسند که در ایران دخالت نظامی می کنید یا خیر؟ برای مقاومت و ایستادگی در مقابل این حرکت نیازمند تفاهم در کشور هستیم و عده ای باید بانی این تفاهم شوند.
جهانگیری به برخی مطالبات امروز جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از مطالبات که امروز مطرح می شود، نباید مشکل کشور باشد، چرا برخی مسائل کشور به رغم پیگیری ها عده ای اصرار دارند حل نشود.
وی یادآور شد : راه اصلاح سخت و دشوار است و این راه تندخویی و بداخلاقی و متهم دیگران را نمی خواهد و باید صبوری، استقامت و تدبیر و عقل داشت.
معاون اول رییس جمهوری گفت: امیدوارم جوانان با روحیه و امید از مسائل مایوس نشوند و موضوعات را پیگیری کنند که قطعا نتیجه می گیرند و همه در کشور علاقه مند هستند که مدیریت در اختیار جوانان قرار گیرد.
جهانگیری به ارائه لایحه انتقال سازمان ملی جوانان به مجلس اشاره و ابراز امیدواری کرد این لایحه سریع تر به دولت بازگردد و اگر این سازمان به عنوان زیرمجموعه ریاست جمهوری هم منتقل نشود، شورای مشورتی که پیشتر مطرح شده بود، تشکیل می شود و ریاست این شورا نیز مشخص شده است.
به گزارش ایرنا، نشست هم اندیشی رییسان مجامع سازمان های مردم نهاد سراسر کشور و جوانان احزاب و تشکل ها صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و نمایندگان مجامع سازمان های مردم نهاد در آکادمی المپیک گشایش یافت.
کد مطلب: 85674
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *