۱
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۴

شایعه خطرناک یارانه ای و حضور احمدی نژاد در انتخابات شوراها

شایعه خطرناک یارانه ای و حضور احمدی نژاد در انتخابات شوراها

از وقتی دولت اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را آغاز کرد؛ نگرانی بسیار از کارشناسان مستقل اقتصادی سوء استفاده از این طرح بزرگ ملی بود.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، بسیاری از این کارشناسان معقتد بودند دو دولت سیاست زده احمدی نژاد صلاحیت اجرای این طرح را ندارد و بخش هایی از این طرح می تواند تبدیل به یک ابزار سیاسی و انتخاباتی برای دولت شود. رفته رفته ثابت شد که نگرانی این کارشناسان بی جا نبوده و دولت در اندازه های عجیب و شگفت انگیزی قصد کرد از طرح ملی حساس استفاده سیاسی کند. این در واقع سوء استفاده پاشنه آشیل اجرای این طرح بود. اجرای طرح هدفمندی همت و همبستگی بالایی را می طلبید اما این طرح با نوع اجرای دولت تبدیل به یک عامل تفرقه سیاسی و اجتماعی شد. علی ایحال مجلس خیلی دیر اما در دقیقه ۹۰ ترمز دولت را کشید و اعلام کرد که افزایش یارانه نقدی (ترفند انتخاباتی دولت)و اجرای فاز دوم هدفمندی به بعد از انتخابات موکول شده است تا دست دولت برای استفاده انتخاباتی از این طرح کمی کوتاه شود اما به نظر می رسد اجرای این طرح هم نتوانسته مانع سوء استفاده های دیگر از طرح هدفمندی شود.
در یکی از این موارد به نظر می رسد شایعاتی در مناطق روستایی در حال پخش شدن با این مضمون است که اگر شخص احمدی نژاد باقی نماند یارانه ها قطع می شود. اتفاقا اظهارات چند وقت پیش حدادعادل مبنی بر اینکه هر دولتی که سرکار باشد یارانه ها قطع نمی شود در واکنش به همین شایعات بود. به نظر می رسد این شایعه با شیب ملایمی در حال پخش شدن است و سود این شایعه هم فقط وفقط به جیب جریان دولت می رود که می خواهد کاندیدای خودش را در انتخابات بعدی هم برنده کند.
متاسفانه آگاهی پایین سیاسی در برخی بخش های روستایی کشور زمینه ساز توسعه این شایعه شده است و شدت تاثیرگذاری این شایعه در مناطق روستایی به حدی است که خبرنگار فریادگر در یک منطقه روستایی شنید که برخی قصد دارند برای انتخابات شورا هم نام احمدی نژاد را بنویسند و در صندوق بیاندازند تا با انتخاب وی یارانه ها قطع نشود!
به هرحال دست های مرموزی که در حال پخش این شاعه و امثال آن در مناطق روستایی وحاشیه ای هستند از سادگی و آگاهی سیاسی کم در برخی از این مناطق اطلاع دقیق دارند و پیام خود را بر همین اساس طراحی کرده اند.
به نظر می رسد اولا رسانه ها و ثانیا نمایندگان مجلس باید با اطلاع رسانی درست مانع تروج این شایعات بی اساس شوند. در این میان نقش نمایندگان بسیار مهمتر است. بهتر است برخی از این نمایندگان به اصطلاح ملت به جای وقت تلف کردن در تهران و صف کشیدن برای کاندایداتوری در انتخابات و سهم خواهی سری به حوزه های انتخابیه اشان بزنند و به وظیفه نمایندگی بیشترعمل کنند.

کد مطلب: 27834
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *