۰
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۵

توسعه روابط سئول با جهان اسلام

وزیر امور خارجه کره جنوبی با اشاره به اینکه سئول مایل است روابط دیپلماتیک خود را در سراسر جهان اسلام گسترش دهد اظهار کرد در این زمینه، کره به دنبال تقویت و غنی سازی روابط خود با جهان اسلام از طریق دیپلماسی عمومی و مبادلات فرهنگی است.
وزیر امور خارجه کره جنوبی با اشاره به اینکه سئول مایل است روابط دیپلماتیک خود را در سراسر جهان اسلام گسترش دهد اظهار کرد در این زمینه، کره به دنبال تقویت و غنی سازی روابط خود با جهان اسلام از طریق دیپلماسی عمومی و مبادلات فرهنگی است.
به گزارش روز جمعه ایرنا 'کانگ کیون وا' در ضیافت افطار دیپلمات های کشورهای مسلمان عضو سازمان همکاری اسلامی مقیم کره جنوبی از جمله هیات ایرانی ضمن تشکر از حضور نخبگان مسلمان در کره حنوبی گفت: بخشی از پیشرفت های ما در علوم و تکنولوژی مدیون حضور نخبگان خارجی به ویژه کشورهای مسلمان است.
او ادامه داد: در حال حاضر ده ها استاد و بیش از 10 دانشجوی مسلمان در کره در حال تدریس و تحصیل هستند.
وزیر امور خارجه کره جنوبی اضافه کرد سال پیش در چنین مراسمی از شما خواستم برای صلح دو کره دعا کنید و حالا می خواهم از شما تشکر کنم که دعاهای شما باعث شد ما بتوانیم قدم های مفیدی در راه صلح برداریم.
کانگ از این مراسم به عنوان فرصتی برای قدردانی دولتش از همکاری جهان اسلام با دولت و ملت کره جنوبی یاد کرد و افزود: ماه مبارک رمضان ماه برابری است و در آن تمایزی میان غنی و فقیر وجود ندارد.
وی ضیافت افطار را فرصتی برای به اشتراک گذاشتن ارزش های ماه مبارک رمضان با 160 هزار مسلمان مقیم کره و 1.6 میلیارد مسلمان در سراسر جهان دانست و اطمینان داد که کره و جهان اسلام در سال های آینده با هم پیوندی نزدیک برقرار خواهند کرد.
این مراسم با حضور بیش از 150 نفر از سفرا، دیپلمات ها، اساتید و فعالان اقتصادی مسلمان مقیم کره جنوبی در اقامتگاه وزیر امور خارجه در سئول برگزار شد.
هیات ایرانی با سرپرستی 'حسن طاهریان' سفیر ایران در کره جنوبی در این مراسم شرکت کرد.
وزارت خارجه کره جنوبی از سال 2004 تا کنون هر ساله در ماه مبارک رمضان ضیافت افطار با حضور هیات هایی از کشورهای اسلامی برپا می کند.
شمار مسلمانان و همچنین توریست های مسلمان کره جنوبی در سال های گذشته افزایش یافته است به طوری که دولت محلی سئول پایتخت کره جنوبی از ساخت سه نمازخانه کوچک برای توریست های کشورهای مسلمان در این شهر خبر داد.
بر اساس آمار سازمان ملی گردشگری کره جنوبی، نسبت گردشگران مسلمان در کره جنوبی از سال 2014 میلادی در حال افزایش است به طوری که از 5.3 درصد در سال 2014 میلادی به 5.6 در سال 2015 و 5.7 درصد در سال 2016 رسیده است.
با وجود رشد روزافزون گردشگران مسلمان در کره جنوبی به ویژه سئول، تعداد نمازخانه های این کشور هم اکنون 78 مورد است که بیشتر آنها هم در مساجد، دانشگاه ها یا بیمارستان های شهرستان ها واقع شده اند و دسترسی گردشگران به انها مشکل است.
بر اساس این آمار تنها 14 مرکز مذهبی در سئول وجود دارد که سه مورد آنها در نقاط توریستی است و بقیه در دانشگاه ها و بیمارستان ها واقع شده اند.
کد مطلب: 87950
برچسب ها: کره جنوبی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *