۰
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۶

ثروتمندترین زنان جهان اسلام

در دهه های اخیر، شاهد فعالیت زنان مسلمان در حوزه های مختلفی چون هنری، جامعه شناسی، ورزش و... غیره هستیم. از میان آنها زنانی هستند که علاوه بر شهرت، به قدرت و ثروت بسیاری نیز رسیده اند. این افراد توانستند با نفوذ خود، جزو تاثیرگذارترین زنان مسلمان در جهان شناخته شوند.
ثروتمندترین زنان جهان اسلام
در دهه های اخیر، شاهد فعالیت زنان مسلمان در حوزه های مختلفی چون هنری، جامعه شناسی، ورزش و... غیره هستیم. از میان آنها زنانی هستند که علاوه بر شهرت، به قدرت و ثروت بسیاری نیز رسیده اند. این افراد توانستند با نفوذ خود، جزو تاثیرگذارترین زنان مسلمان در جهان شناخته شوند.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: در دهه های اخیر، شاهد فعالیت زنان مسلمان در حوزه های مختلفی چون هنری، جامعه شناسی، ورزش و... غیره هستیم. از میان آنها زنانی هستند که علاوه بر شهرت، به قدرت و ثروت بسیاری نیز رسیده اند. این افراد توانستند با نفوذ خود، جزو تاثیرگذارترین زنان مسلمان در جهان شناخته شوند. در ادامه جذاب ترین و در عین حال ثروتمندترین زنان مسلمان جهان را به شما معرفی می کنیم.
رانیا عبدالله
رانیا عبدالله ملقب به ملکه رانیا، همسر ملک عبدالله دوم، و ملکه اردن است. او در کویت به دنیا آمد و در دوران جوانی برای کار به اردن نقل مکان کرد. او در آنجا ولید بن طلال، کارآفرین، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی اهل عربستان سعودی که ثروتمندترین فرد جهان عرب نیز شناخته می شود، را ملاقات کرد و از آن زمان به بعد جزوی از خانواده سلطنتی اردن شد. شهرت او بیشتر به خاطر حمایت هایش در زمینه های سلامت، تحصیلی، فرهنگی و حقوق زنان بوده است. پس از ازدواج با ملک عبدالله دوم ارزش خالص سرمایه او به 18.2 میلیارد دلار رسید. البته آنها در سال 2013 از هم جدا شدند و همین موضوع ارزش خالص سرمایه رانیا عبدالله را به 35 میلیون دلار کاهش داد.

سلمی بنانی
سلمی بنانی، زاده ۱۰ مه ۱۹۷۸، بانوی اول مغرب است. او همسر محمد شاه ششم پادشاه مغرب می باشد و جزو اولین نفراتی ست که به طور رسمی و در ملا عام عنوان سلطنتی را به طور رسمی از آن خود کرد. با این اوصاف، او همیشه خودش را از رسانه دور نگه می داشت. ارزش خالص سرمایه او بیش از 2.5 بیلیون دلار برآورد شده است.

راشا خاواجا
راشا خاواجا، موسس و مدیر عامل شرکت توکان است که استارتاپ های موفقی را در حوزه مواد غذایی، سبک زندگی و فروش لباس راه اندازی کرده است. او دختر وافیک سعید، یکی از موفق ترین بیزنس من های عربی می باشد که ارزش خالص اش چیزی حدود 1.5 میلیارد دلار محاسبه شده است.

موزا بنت ناصر
موزا بنت ناصر همسر چهارم حمد بن خلیفه آل ثانی امیر پیشین قطر است. او نماینده ویژه یونسکو در امور آموزش پایه و پیشرفته و همچنین رئیس بنیاد آموزش و علوم و توسعه مؤسسه قطر و موسسه صلتک می ‌باشد. او مادر امیر فعلی قطر، تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، است. موزا در رشته جامعه ‌شناسی از دانشگاه قطر فارغ ‌التحصیل شده و شهرت اش بیشتر به خاطر مدیریت پروژه های بین المللی عملی، تحصیلی و اجتماعی می باشد. او به یکی از جذاب ترین زنان مسلمان در جهان شناخته می شود که ارزش خالص سرمایه او 10 میلیارد دلار است.

هیفا وهبی
هیفا وهبی خواننده، مدل و بازیگر لبنانی است که در دنیای عرب با برگزیده شدن در مقام دوم «دختر شایسته لبنان» به شهرت رسید و پس از آن با انتشار آلبوم «هو الزمن»(وقتشه) خوانندگی را آغاز کرد. او تاکنون 5 آلبوم منتشر و در 2 فیلم بازی کرده است. در سال 2009، هیفا با بیزنس من مصری، احمد ابوهاشم، ازدواج کرد. ارزش خالص سرمایه او به طور دقیق مشخص نیست اما تحقیقات چیزی حدود چند صد میلیون دلار را برای او تخمین زده اند. او در سال 2012 از همسرش جدا شد.

شیخا مایتها بنت محمد بن راشد آل مکتوم
شیخا مایتها در 5 مارس 1980 متولد شده است است. پدرش، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات متحده عربی و از خاندان سلطنتی دبی می باشد. او خودش نیز ورزشکار هنرهای رزمی مانند تکواندو و کاراته است. او در سال 2006، در مسابقات آسیایی، برنده مدال برنز در مسابقات کاراته بالای 60 کیلوگرم شد. ارزش خالص دارایی خانوادگی او 40 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

ملکه هاجا حفیظه سورورال بولکیا
پرنسس بولکیا دختر سلطان بولکیا در دوازدهم مارس سال 1980 متولد شده است. پدر او پادشاه برونئی است که در سال 1997 به عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شده است. دارایی آنها به طور دقیق محاسبه نشده است اما سرمایه آنها به حدی ست که در کاخی با 1700 اتاق زندگی می کنند و برای مراسم عروسی ملکه بولکیا، تنها 20 میلیون دلار هزینه کرده اند.

سلطانه نور زهیرا از ترانگانو مالزی
سلطانه نور همسر پادشاه ایالت ترنگانو مالزی، میزان زین العابدین، متولد 7 دسامبر سال 1973 است که در سال 2006 لقب سلطنتی سلطانه را از آن خود کرد. او از یک خانواده بسیار ثروتمند است اما کسی میزان دقیق دارای های آنها را نمی داند، با این حال گفته می شود که ارزش خالص سرمایه او چیزی حدود 15 میلیارد دلار می باشد.

آل مایاسا بنت حمد بن خلیفه آل ثانی
آل مایاسا، خواهر تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر است که جزو یکی از تاثیرگذارترین افراد در حوزه هنری شناخته می شود. در سال 2015، او گران ترین نقاشی جهان را به قیمت 250 میلیون دلار خریداری کرد. ارزش خالص دارایی او حدود 1 میلیارد دلار محاسبه شده است.

ملکه هیا بنت حسین
ملکه هیا بنت حسین همسر محمد بن راشد آل مکتوم امیر دبی، دختر ملک حسین پادشاه سابق اردن و رئیس فدراسیون جهانی اسب سواری استپ است که سابقه شرکت در المپیک سال ۲۰۰۰ سیدنی در رشته پرش از مانع با اسب را نیز داشته . او از سال ۲۰۰۷ سفیر صلح سازمان ملل در موضوع گرسنگی و اهداف توسعه هزاره می باشد. او نیز جزو یکی از ثروتمندترین زنان مسلمان در جهان شناخته می شد اما دارایی او به طور دقیق محاسبه نشده است.

ملاله یوسف‌ زی
ملاله یوسف‌ زی دختری است که در دفاع از حق آموزش، توسط طالبان مورد هدف گلوله قرار گرفت. او با وجود سن کم اش، فعال حقوق بشر و حقوق کودکان و عضو کمپین تحصیل دختران اهل پاکستان است که در اکتبر ۲۰۱۲ توسط گروه طالبان و در راه بازگشت از مدرسه ترور نافرجام شد. ملاله یوسف‌ زی برای تلاش ‌هایش در زمینه حق تحصیل کودکان، جایزه صلح نوبل سال ۲۰۱۴ را همراه با کایلاش ساتیارتی دریافت کرد. او پس از عبدالسلام (برنده جایزه نوبل فیزیک) جوان ‌ترین برنده این جایزه شناخته می شود. ارزش خالص دارایی او 2 میلیون دلار تخمین زده شده است.

ملکه امراه آل تاویل
ثروت و جذابیت ظاهری پرنسس امراه آل تاویل شهرت جهانی دارد. او در ششم نوامبر سال 1983 به دنیا آمد. همسرش پرنس الولید بن تلال از افراد خانواده سلطنتی سعودی است که با 59 سال سن، یک تاجر و بیست و ششمین مرد ثروتمند جهان محسوب می شود. ملکه امراه آل تاویل یکی از تاثیرگذارترین زنان عرب است که ارزش دارایی او به 20 میلیون دلار می رسد.

ایمان عبدالمجید
ایمان عبدالمجید بازیگر، مانکن مشهور و کارآفرین سومالیایی تبار آمریکایی است. ایمان یکی از محبوب ترین مدل های چند دهه اخیر شناخته می شود. ارزش خالص دارایی او 100 میلیون دلار تخمین زده شده است.
کد مطلب: 91071
برچسب ها: اسلام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *