۰
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵

والیبال ایران مقابل کانادا ناکام ماند

تیم ملی ایران در ششمین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال 2018 با نتیجه سه بر یک مقابل کانادا شکست خورد.
تیم ملی ایران در ششمین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال 2018 با نتیجه سه بر یک مقابل کانادا شکست خورد.
به گزارش ایرنا، ملی پوشان کانادا ست اول، دوم و چهارم این مسابقه را با امتیازات 25 بر 23، 25 بر 22 و 25 بر 21 تیم ایران را شکست داد و والیبالیست های کشورمان فقط در ست سوم با نتیجه 25 بر 21 تیم سوم لیگ جهانی 2017 را مغلوب کردند.
دیدار تیم های ایران و کانادا از ساعت 23 و 40دقیقه یکشنبه در شهر سن خوان آرژانتین آغاز شد و ایگور کولاکوویچ، سعید معروف، امیر غفور، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور و مهدی مرندی را به عنوان ترکیب اولیه تیم ملی ایران روانه میدان کرد.

** ست اول (ایران 23 – کانادا 25)
عملکرد خوب بازیکنان کانادا در دریافت و توپ گیری، باعث شد برنامه های هجومی این تیم به خوبی اجرا شود. دفاع روی تور ایران هم در این ست کم فروغ بود و نتوانست مقابل حملات حریف سدی ایجاد کند. وقتی فاصله دو تیم به پنج امتیاز رسید، فرهاد قائمی به جای میرزاجانپور و محمدرضا حضرت پور به جای مرندی وارد زمین شدند که همین موضوع شرایط دریافت و توپ گیری تیم ایران را بهتر کرد. چند سرویس پیاپی سعید معروف هم کمک کرد که فاصله دو تیم کاهش یابد. اگرچه بازیکنان ایران در اواخر ست اول عملکرد خوبی داشتند اما در نهایت کانادایی ها به پیروزی رسیدند.

** ست دوم (ایران 22 – کانادا 25)
از آغاز ست دوم، ایران از هر دو لیبروی خود استفاده کرد. مرندی برای دریافت و حضرت پور برای توپ گیری، به صورت متناوب وارد زمین می شدند. بازیکنان کانادا در توپ گیری درخشان و در زدن اسپک کم اشتباه بودند و با عملکرد بسیار خوب در توپ های برگشتی، برتری خود را در این ست به تیم ایران تحمیل کردند.

** ست سوم (ایران 25 – کانادا 21)
تعداد اشتباهات بازیکنان ایران در این ست به خصوص در زدن اسپک بسیار بالا بود. در همان اوایل ست، کولاکوویچ سعی کرد با به میدان فرستادن مرتضی شریفی، سامان فائزی و قائمی به جای میرزاجانپور، موسوی و عبادی پور تلاش کرد روند بازی را عوض کند. در حالی که کانادا 9 بر 2 پیش افتاده بود، بازیکنان ایران با عملکرد خوب در زدن سرویس، توپ گیری و دفاع روی تور، در امتیاز 14 به حریف خود رسیدند و نخستین وقت استراحت فنی این ست هم در امتیاز 16 بر 14 به سود ایران اعلام شد. در نهایت هم ایران نه تنها فاصله هفت امتیازی را جبران کرد، بلکه با چهار امتیاز اختلاف حریف خود را شکست داد.

** ست چهارم (ایران 21 – کانادا 25)
فائزی، قائمی و شریفی با عملکرد خوبی که در ست سوم داشتند، در این ست از ابتدا در ترکیب تیم ملی ایران قرار گرفتند. بازیکنان ایران با روحیه خوبی ست چهارم را آغاز کردند و از حریف نیز پیش افتادند اما در ادامه بازی کانادایی ها با زدن سرویس های خیلی خوب، برنامه های تاکتیکی تیم ایران را به هم ریختند و توانستند به سومین پیروزی خود در هفته دوم لیگ ملت های والیبال دست پیدا کنند.
تیم ملی ایران در هفته سوم لیگ ملت های والیبال باید در روسیه به مصاف رقبای خود برود. برنامه ایران در هفته بعدی این رقابت ها به شرح زیر است:
جمعه 18 خرداد – ساعت 16، چین – ایران
شنبه 19 خرداد – ساعت 16، ایران – برزیل
یکشنبه 20 خرداد – ساعت 18:30، روسیه – ایران
کد مطلب: 88105
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *