۰
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۸

در افطاری ترامپ در کاخ سفید چه گذشت؟

رئیس جمهوری آمریکا ضیافت افطار کاخ سفید را در حالی با سفیران کشورهای خارجی برگزار کرد که رهبران مسلمانان آمریکا و همچنین اعضای مسلمان کنگره این کشور در این ضیافت حضور نداشتند.
رئیس جمهوری آمریکا ضیافت افطار کاخ سفید را در حالی با سفیران کشورهای خارجی برگزار کرد که رهبران مسلمانان آمریکا و همچنین اعضای مسلمان کنگره این کشور در این ضیافت حضور نداشتند.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری سی بی سی کانادا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که سال گذشته برخلاف رسم چند ده ساله رئیسان جمهوری این کشور مراسم افطار کاخ سفید را لغو کرده بود، چهارشنبه شب (به وقت واشنگتن) ضیافت افطار برگزار کرد.
این در حالی است که همه تقریبا 50 نفری که به این ضیافت دعوت شده بودند سفیران و دیپلمات های کشورهای مسلمان در واشنگتن بودند و هیچ خبری از مسلمانان آمریکا در این مراسم نبود.
به نوشته تارنمای سی بی سی، رهبران جامعه مسلمانان آمریکا معمولا به مراسم افطار کاخ سفید دعوت می شوند. اما دو سازمان اسلامی مهم در آمریکا، شورای روابط اسلام و آمریکا و شورای روابط عمومی مسلمانان هیچ نماینده ای در ضیافت امسال کاخ سفید نداشتند.
همچنین رهبران اسلامی برجسته همچون «محمد مجید» امام مسجد انجمن مسلمان منطقه آلدالز که بزرگترین مسجد ایالت ویرجینیا است، و «طالب شریف» امام مسجد تاریخی ملت که قدیمی ترین مسجد واشنگتن پایتخت آمریکا است، از غائبان این مراسم بودند.
ترامپ همچنین «کیت الیسون» و «آندری کارسون» تنها اعضای مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا را نیز به مراسم افطار خود دعوت نکرد.
رئیس جمهوری آمریکا طرفداران مسلمان خود را نیز بی نصیب نگذاشت و ابراهیم طرار که بنیانگذار انجمن مسلمانان طرفدار ترامپ موسم به «مسلمانان آمریکا برای ترامپ» است نیز در ضیافت کاخ سفید غایب بود و از این موضوع ابراز ناامیدی کرد.
بیل کلینتون، جرج دبلیو بوش و باراک اوباما رئیسان جمهوری پیشین آمریکا هر ساله در ماه مبارک رمضان یک مراسم ضیافت افطار برگزار کرده و از مقام های کشورهای مسلمان و رهبران انجمن های اسلامی در آمریکا برای حضور در این مراسم دعوت می کردند.
ترامپ که میانه خوبی با جامعه مسلمانان ندارد، یکی از شعارهایش در دوران تبلیغات انتخاباتی 'منع ورود همه مسلمانان به آمریکا' بود.
وی همچنین پس از به قدرت رسیدن در 20 ژانویه سال 2017، طی فرمانی ورود مهاجران از 6 کشور مسلمان نشین به آمریکا را ممنوع کرد.
کد مطلب: 88209
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *