۰
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۹

خشن‌ترین تیم ادوار جام‌جهانی

جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه در حالی از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود که قرار است در این جام‌جهانی ویدیئو چک و تکنولوژی خط دروازه به کمک داورها بیاید.
جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه در حالی از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود که قرار است در این جام‌جهانی ویدیئو چک و تکنولوژی خط دروازه به کمک داورها بیاید.
به گزارش ایسنا، بحث‌های داوری در طول ادوار مختلف جام‌جهانی همیشه وجود داشته و حتی در بعضی از دوره‌ها تیم‌های برتر و قهرمان‌ها با اشتباهات داوری تعیین شده‌اند. این اشتباهات از گل معروف به "دست خدا" مارادونا گرفته تا پذیرفته نشدن گل سالم فرانک لمپارد به آلمان را شامل می‌شوند.
در این بین چند داور ایرانی سابقه سوت زدن در جام‌های جهانی مختلف را دارند. جعفر نامدار (۱۹۷۴ و ۱۹۷۸)، محمد فنایی ۱۹۹۴، اسفندیار بهارمست ۱۹۹۸، حسن کامرانی‌فر (۲۰۱۰ و ۲۰۱۴) و علیرضا فغانی ۲۰۱۴ داوران ایرانی بودند که در ادوار مختلف جام جهانی حضور داشتند.
بیش‌ترین قضاوت داور وسط  در ادوار جام جهانی بر عهده روشن ایرماتوف ازبکستانی بود که این داور ازبک با ۹ قضاوت رکوردار است و رکورد بیش‌ترین قضاوت بعنوان کمک داور توسط هکتور ورگارا کانادایی به ثبت رسیده است که با ۱۴ بازی رکوردار می‌باشد.
مارسلو الیزوندو آرژانتینی تنها داوری است که در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان توانست افتتاحیه و فینال را در یک تورنومنت  قضاوت کند.
جوان‌ترین داوری که در جام جهانی حاضر بوده است، فرانسیسکوماتئوچی از اروگوئه بود که در سال ۱۹۳۰ با ۲۷ سال سن قضاوت کرده است، پیرترین داور هم جورج ریدر انگلیسی بود که با ۵۳ سال سن در جام جهانی ۱۹۵۰ حضور داشت.
خشن‌ترین دوره جام جهانی، سال ۲۰۰۶ آلمان بود که در ۶۴ بازی ۳۰۷ کارت زرد با میانگین هر بازی  ۸.۴  داده شد و ۲۸ کارت قرمز با میانگین ۴۴ کارت در هر بازی توسط داوران از جیب خارج شد و کافو برزیلی با ۶ کارت زرد و زیدان فرانسوی با ۲ کارت قرمز بیش‌ترین کارت‌ها را دریافت کردند.
آمار بیش‌ترین کارت زرد تیم‌ها در تمام ادوار جام جهانی
آرژانتین ۱۱۱
آلمان ۱۱۰
برزیل ۹۷
ایتالیا ۹۰
هلند ۹۰
مکزیک ۶۸
اسپانیا ۶۴
اروگوئه ۶۰
کره جنوبی ۶۱
فرانسه ۵۶
آمار بیش‌ترین کارت قرمز تیم‌ها در تمام ادوار جام جهانی
برزیل ۱۰
آرژانتین ۸
اروگوئه ۸
ایتالیا ۷
آلمان ۵
فرانسه ۵
مکزیک ۴
هلند ۳
کره جنوبی ۲
اسپانیا ۱
حیدر سلیمانی، پیشکسوت داوری درباره تغییرات جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت: امیدواریم فیفا با استفاده از فن‌آوری‌های جدید بتواند در تصمیم‌گیری‌های مهم به‌خصوص در صحنه‌های تاثیرگذار به داوران کمک قابل توجهی کند و نسبت به کاهش خشونت‌ها و حوادث بازی‌ها اقدام موثری انجام دهد، البته این نوآوری‌ها باید به صورتی باشد که روح فوتبال را از بین نبرد و موجب افزایش جذابیت فوتبال شود.
وی اضفه کرد: تکنولوژی‌هایی مثل خط دروازه، علامت هشدار دهنده بر روی پرچم کمک داور و گذاشتن سنسور درون توپ فوتبال می‌تواند در جهت شفاف کردن تصمیمات داور کمک قابل توجهی کند البته شرط  آن این است که داده‌ها کم‌تر از یک ثانیه به داور منتقل شود. تکنولوژی‌هایی مثل ویدئو چک، نوآوری روی زمین بازی و پیراهن بازیکنان که وقت را می‌کشد، روح فوتبال را از بین خواهد برد.
کد مطلب: 88389
برچسب ها: آرژانتین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *