۰
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۸

معامله اوراق سکه شاید وقتی دیگر!

در حالی که قرار بود اوراق گواهی سکه پیش فروش از امروز در بورس کالا داد و ستد شود به دلایلی این موضوع به تعویق افتاده است.
در حالی که قرار بود اوراق گواهی سکه پیش فروش از امروز در بورس کالا داد و ستد شود به دلایلی این موضوع به تعویق افتاده است.
به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته شنیده شد که افرادی در طرح پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی تعداد زیادی سفارش ثبت کرده بودند این موضوعات و حواشی مربوط به آن سبب شد یکی از نمایندگان مجلس در این مورد موضع گیری کند. علی بختیار در رابطه با جزئیات طرح دو فوریتی ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود، بیان کرد: متاسفانه ما افرادی داریم که ۳۰ تا ۴۰ هزار سکه پیش خرید کرده‌اند. در این طرح در واگذاری سکه‌ها محدودیت در نظر گرفته می‌شود؛ به عنوان مثال اگر کسی ۳۰ تا ۴۰ هزار سکه پیش خرید کرده باشد، ۱۰ سکه را تحویل می‌گیرد و مابقی پول به آن باز می‌گردد.
از طرفی بانک مرکزی اعلام کرده بود که از امروز گواهی سپرده سکه در بورس کالا داد و ستد می شود اما در نهایت این موضوع محقق نشد. شنیده شده  مسئولان هنوز درباره پرداخت مالیات از سوی خریداران اوراق سکه در این طرح به توافق نرسیده اند. این در حالی است که  اوراق سلف موازی در بورس کالا معاف از مالیات است و اگر اوراق پیش فروش بخواهد در بورس کالا داد و ستد شود قاعدتا مالیاتی نباید به آن تعلق گیرد.
از طرفی موضوع مربوط به افرادی که تعداد زیادی سکه پیش خرید کرده اند هنوز حل نشده است و مشخص نیست که این افراد به تعداد سفارششان سکه می‌گیرند یا حداکثر ۱۰ سکه خواهند گرفت. البته طبیعی است که اتخاذ این تصمیم می تواند به اعتماد بازار ضربه وارد کند، چرا که در هنگام پیش فروش هر شخصی قانونا می‌توانست به هر تعداد سکه بخرد بسیاری معتقدند این موضوع باید در هنگام پیش فروش اعلام می‌شد و متولیان امر از ایجاد رانت در این مورد جلوگیری می‌کردند. در هر حال این موضوعات سبب شده معامله اوراق پیش فروش سکه در بورس کالا تاکنون عملیاتی نشود.
کد مطلب: 89618
برچسب ها: سکه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *