۰
شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۱

سفره ای برای این رویداد پهن نشده است

دبیر رویداد «خلق ایده» تاکید کرد: این رویداد مستقل است و سفره‌ای پهن نشده است. فارابی به این رویداد جدید کمک کرده و خوشحالم دنبال ژن خوب و بد نبودند که این رویداد برگزار شود یا نشود.
دبیر رویداد «خلق ایده» تاکید کرد: این رویداد مستقل است و سفره‌ای پهن نشده است. فارابی به این رویداد جدید کمک کرده و خوشحالم دنبال ژن خوب و بد نبودند که این رویداد برگزار شود یا نشود.
به گزارش ایسنا، مصطفی نظری زاده که شامگاه 5 مرداد ماه در اختتامیه‌ی این رویداد صحبت می‌کرد درباره فراز و نشیب‌های برگزاری آن توضیحاتی ارائه کرد و بر مستقل بودن این رویداد تاکید داشت.
وی همچنین در واکنش به برخی اظهارنظرات رسانه‌ای مبنی بر اینکه این رویداد سفره‌ای جدید است تصریح کرد: این رویداد مستقل است و سفره‌ای پهن نشده است. فارابی به این رویداد جدید کمک کرده و خوشحالم دنبال ژن خوب و بد نبودند که این رویداد برگزار شود یا نشود.
دبیر رویداد خلق ایده با اشاره به واکنش خانه سینما به برگزاری «رویداد خلق ایده» یادآور شد: پروپزال برگزاری این رویداد ماه‌ها پیش به خانه سینما ارائه شده بود و دوستان این ایده را بررسی نکردند.
نظری زاده همچنین تاکید کرد که مربیان و داوران این رویداد ریالی پول نگرفتند.
اختتامیه اولین دوره «رویداد خلق ایده» با حضور نویسندگان و کارگردان‌های سینما در پردیس سینمایی ملت برگزار شد و در پایان با رای هیات داوران، گروه‌های برگزیده معرفی شدند.
قرار است سه ایده برگزیده این رویداد از طرف بنیاد سینمایی فارابی حمایت شوند، همچنین چهارمین گروه برگزیده این رویداد از حمایت‌های پردیس ملت نیز برخوردار خواهد شد.
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: این رویداد برای اولین بار در سینمای ایران برگزار شد، رویدادی که می‌تواند کم‌کم فراگیر شود و در استان‌های کشور، برگزار شود. ما باید به سمت سینمای رویاپرداز و قصه گو برویم. امیدوارم که برگزیدگان این دوره در آینده سینمای این کشور بدرخشند.
او ادامه داد: از اساتیدی که با صبر و حوصله کنار این دوستان وقت گذراندند خیلی تشکر می‌کنیم. خیلی خوشحالم که این رویداد سرآغاز یک حرکت جدید در خلق ارزش های تازه در حوزه فیلمنامه نویسی است.
رضا میرکریمی نویسنده و کارگردان و از داوران رویداد خلق ایده نیز در سخنانی گفت: خوشحالم که این فرصت ایجاد شد که در کنار شما باشم. این فضای کارگاهی خیلی بهتر از جشنواره هایی است که به صورت تشریفاتی ایجاد می شود.
او تصریح کرد: من از این فضا خیلی خوشم آمد، در استاندارد خوبی اجرا شد. یک فضای صمیمی‌ای داشت. حس عمومی من نسبت به تمام ایده ها خوب بود و اکثرشان بستر هایی برای یک قصه خوب بودند؛ یعنی شروع خوبی داشتند فضای خوبی را ایجاد کردند کنش و چالش اجتماعی کشور را در آنها مطرح شده بود.
میرکریمی در پایان گفت: به همه شما تبریک می‌گویم. این فکر و تعاملی که با یکدیگر دارید، خیلی می‌تواند به شما کمک کند.
رقابت نهایی دو گروه ۱۰ نفره از گروه‌های ایده‌پردازی فیلمنامه عصر جمعه در پردیس سینمایی ملت آغاز شد و داوران این رویداد متشکل از رضا میرکریمی، کمال تبریزی، پریسا بخت‌آور، وحید مصطفوی، سید جمال ساداتیان و محمود اربابی، آثار ارائه شده را مورد ارزیابی قرار دادند.
با بررسی ایده‌های ارائه شده توسط نماینده هر گروه، نفرات برتر را معرفی کردند.
جلالی مدیر پردیس ملت در مراسم پایانی این رویداد برگزیدگان را بدین شرح معرفی کرد:
رتبه اول: گروه شماره ۵
رتبه دوم: گروه شماره ۱۶
رتبه سوم: گروه شماره ۱۲
در ادامه رتبه‌های چهارم تا دهم نیز بدین شرح معرفی شد:
رتبه چهارم: گروه شماره ۱۰ ، رتبه پنجم: گروه ۷، رتبه ششم گروه شماره ۹، رتبه هفتم گروه شماره ۱۸، رتبه هشتم گروه شماره ۳، رتبه نهم مشترکا گروه ۱۳ و ۱۵، رتبه دهم گره شماره ۱۹.
«علیرضا تابش» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، دکتر «مسعود نقاش‌زاده» معاون فرهنگی و پژوهشی، دکتر «رائد فریدزاده» معاون امور بین‌الملل، «حبیب ایل‌بیگی» قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی از جمله مدیران حاضر در این رویداد بودند.
همچنین از اهالی سینما هنرمندانی همچون سروش صحت، کامبوزیا پرتوی، علی اکبر قاضی نظام، فرهاد توحیدی، عباس رافعی، شهرام مکری، مهراب قاسم خانی، مهدی سجاده چی نیز به عنوان مربی در این رویداد حضور داشتند.
مهراب قاسم خانی نویسنده و طنزپرداز نیز در حاشیه‌ی این مراسم در گفت‌وگو با ایسنا درباره رویداد خلق ایده گفت: این کار خیلی برای من جذاب است. این رویداد از کارهایی است که تا الان در ایران اتفاق نیفتاده است. این برنامه‌ها خیلی خوب است. باید تُند تُند از این مدل اتفاقی بیفتد. باید استعدادها را کشف کنیم و به آنها فرصت دهیم. در میان افراد شرکت کننده در رویداد «خلق ایده» خیلی از بچه‌ها بودند که کار و فکرشان جذاب بود.
او در ادامه تأکید کرد: بعضی از طرح‌ها به گونه‌ای بودند که اگر همان موقع من پیش یک تهیه‌کننده می‌رفتم و طرح را میپذیرفت، در لحظه با من قرارداد امضا می‌کرد. امیدوارم به این بچه ها اعتماد شود تا کارهای بزرگی انجام دهند، این کارها باید باز هم تکرار شوند.
قاسم‌خانی با اشاره به اینکه همیشه در دوره اول هر رویدادی مشکلاتی پیش می‌آید گفت: اصلا خیلی‌ها از این رویداد خلق ایده خبر نداشتند. باید در دوره های بعد میزان پوشش خبری و جذب اسپانسر بهتر شود.
«رویداد خلق ایده» از روز چهارشنبه ۲ مرداد در پردیس ملت آغاز و جمعه ۵ مرداد به پایان رسید.
کد مطلب: 91229
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *