۰
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۵

شماره ۲۲۸ ماهنامۀ فیلم نگار منتشر شد

دویست و بیست و هشتمین شماره ماهنامۀ فیلمنامه نویسی «فیلم نگار» ویژه بهمن 1400 در 152 صفحه به صورت دیجیتال منتشر شد.
شماره ۲۲۸ ماهنامۀ فیلم نگار منتشر شد
دویست و بیست و هشتمین شماره ماهنامۀ فیلمنامه نویسی «فیلم نگار» ویژه بهمن 1400 در 152 صفحه به صورت دیجیتال منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ابتدای این شماره، پروندۀ ویژه چهلمین جشنواره فیلم فجر را می‌خوانیم که در کنار معرفی فیلمها، یادداشت اختصاصی فیلمنامه نویسان و سکانس منتخبی از آثار حاضر در جشنواره آمده است.
در بخش سینمای ایران به فیلمهای روی پرده (جنایت بی دقت، بی همه چیز، صحنه زنی و بندر بند) پرداخته شده که شامل سیناپس، نقد و بررسی این آثار است. در صفحات «از زبان فیلمنامه نویس» نیز با شهرام مکری و نسیم احمدپور نویسندگان فیلمنامه «جنایت بی دقت» و محمد داوودی یکی از فیلمنامه نویسان «بی همه چیز» گفت و گو شده است. 
پرونده موضوعی این شماره به سریال «جانشینی» اختصاص دارد و شامل مطالب متنوعی است از جمله: سریال «جانشینی» و داستان پشت پرده رسانه ها/ گفت وگو با سازنده سریال «جانشینی»/ تأثیرپذیری سریال «جانشینی» از ادبیات نمایشی/ مروری بر عناصر کلیدی درونمایه سریال «جانشینی» / میراث شکسپیر در سریال «جانشینی» و ...
در بخش سینمای جهان به فیلمهای بلفاست، صخره نوردان و هنری پیر پرداخته شده که شامل سیناپس، نقد و بررسی و گفت وگو با خالقان این آثار است.
نگاهی به سریال «افعی»، مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه «تل ماسه» و قهرمان‌ها و شخصیتهای منفی، عناوین صفحات دیگر این شماره هستند.
فیلمنامه کامل این شماره به «اولین گاو» نوشته جاناتان ریموند و کلی رایکات اختصاص دارد که میثا محمدی آن را به فارسی ترجمه کرده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده و گفت وگوی عباس نصراللهی با نوید پورمحمدرضا درباره این فیلمنامه، مطالب پایانی این شماره را تشکیل می دهند.
«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی حمایت بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود و نصرت‌الله تابش مدیر مسئول و سردبیر میثم محمدی دبیر تحریریه فیلم‌نگار هستند.
علاقمندان می توانند جهت تهیه این شماره و استفاده از مطالب شماره های قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.
کد مطلب: 160773
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *