; ?>; ?> لوکس ترین هواپیماهای سیاستمداران جهان - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۴

لوکس ترین هواپیماهای سیاستمداران جهان

کاملاً مشخص است، روسای جمهور و اشخاص بلند‌پایه کشور‌های مختلف دنیا برای مسافرت و انجام ماموریت‌های سیاسی با هواپیما‌های معمولی سفر نمی‌کنند. به همین دلیل روسای جمهور کشور‌های مختلف ترجیح می‌دهند سوار بر جت‌های شخصی بسیار شیک و مجهز که از لحاظ امنیتی نیز تجهیز شده‌اند به کشور‌های دیگر سفر کنند.
لوکس ترین هواپیماهای سیاستمداران جهان
کاملاً مشخص است، روسای جمهور و اشخاص بلند‌پایه کشور‌های مختلف دنیا برای مسافرت و انجام ماموریت‌های سیاسی با هواپیما‌های معمولی سفر نمی‌کنند. به همین دلیل روسای جمهور کشور‌های مختلف ترجیح می‌دهند سوار بر جت‌های شخصی بسیار شیک و مجهز که از لحاظ امنیتی نیز تجهیز شده‌اند به کشور‌های دیگر سفر کنند.
برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: کاملاً مشخص است، روسای جمهور و اشخاص بلند‌پایه کشورهای مختلف دنیا برای مسافرت و انجام ماموریت‌های سیاسی با هواپیماهای معمولی سفر نمی‌کنند. به همین دلیل روسای جمهور کشورهای مختلف ترجیح می‌دهند سوار بر جت‌‌های شخصی بسیار شیک و مجهز که از لحاظ امنیتی نیز تجهیز شده‌اند به کشورهای دیگر سفر کنند.

این هواپیماهای غول‌پیکر به عنوان امن‌ترین وسایل پروازی شناخته می‌شوند که تاکنون انسان‌ها سوار بر آن‌ شده‌اند، به لحاظ امکانات و البته امنیت نیز این هواپیما‌ها به بهترین دستاوردهای روز صنعت هوایی دنیا مجهز هستند، کاملاً مشخص است به لحاظ قیمت نیز با گران‌قیمت‌ترین هواپیماهای دنیا طرف هستیم و با این حساب خالی از لطف نیست اگر در ادامه ببینیم روسای جمهور کشورهای مختلف دنیا برای سفرهای هوایی از چه هواپیماهایی استفاده می‌کنند.
لازم به ذکر است از آنجایی که شخصیت‌های سرشناس سیاسی کشورهای مختلف سوار بر این هواپیما‌ها می‌شوند به دلایل امنیتی اطلاعات زیادی از فضای داخلی و تجهیزاتی که این هواپیما‌ها به آن‌ها مجهز شده‌اند به بیرون منتشر نشده است و در نتیجه به ذکر مشخصات عمومی این هواپیما‌ها بسنده کرده‌ایم.
بوئینگ Boeing 777-300ER، بنگلادش

بنگلادش کشور ثروتمندی نیست اما برای هواپیمای رئیس‌جمهور خود چیزی کم نگذاشته است و شخص رئیس‌جمهور این کشور سوار بر یک بوئینگ ۲۶۰ میلیون دلاری بر فراز ابرها پرواز می‌کند. قطر بدنه این هواپیما بین ۵ تا ۷ متر است و به یک راهروی دوقلو مجهز شده است. این جت غول‌پیکر در سال ۲۰۱۴ توانست به دلیل طراحی داخلی و همچنین مصرف پایین مورد توجه کارشناسان صنایع هوایی قرار بگیرد.
جالب است بدانید Boeing 777-300ER که رئیس‌جمهور بنگلادش سوار بر آن می‌شود چیزی حدود ۲۲ درصد کمتر از بوئینگ‌های مدل‌پایین‌تر از خود دی‌اکسید کربن در هوا منتشر می‌کند.
ایرباس A340-600، اردن

این هواپیمای ایرباس چیزی حدود ۷۶ متر فضای داخل برای پادشاه اردن تعبیه کرده است، گفته‌ می‌شود که طراحی قسمت‌های داخلی این هواپیما نیز بسیار راحت در نظر گرفته شده و با یک ایرباس ۲۷۵ میلیون دلاری طرف هستیم که مصرف بهینه‌ای دارد.
این ایرباس به لحاظ تکنولوژی‌های داخلی نیز هواپیمای بسیار پیشرفته‌ و مجهزی است و امکانات بسیار زیادی را در اختیار رئیس‌جمهور اردن و تیم همراه وی قرار می‌دهد.
بوئینگ 400-747، ژاپن

تجربه نشان داده است ژاپنی‌ها علاقه‌ زیادی به حفظ سنت‌های قدیمی خود دارند و به سادگی و زندگی غیر تجملاتی پایبند هستند، اما این باور در خصوص هواپیمای مقامات بلندپایه ژاپن صدق نمی‌کند و با یک بوئینگ کاملاً مجهز و اشرافی طرف هستیم که چهار موتور بزرگ آن را در هوا به پیش می‌راند.
سیستم‌های داخلی این بوئینگ ۳۰۰ میلیون دلاری، کاملاً خودکار عمل می‌کنند و قسمت کابین خلبان نیز به تجهیزات روز دنیا مجهز است.
بوئینگ 747SP، یمن

البته این بوئینگ 747SP رئیس‌جمهور یمن در جریان درگیری‌های داخلی این کشور آتش گرفته و در نتیجه هواپیمای دیگری از سال ۲۰۱۵ افتخار سرویس‌رسانی به رئیس‌جمهور و اعضای بلندپایه این کشور را دارد. این هواپیمای غول‌پیکر دارای چهار موتور بود و جهت خرید آن مبلغ 300 میلیون دلار پرداخت شده بود.
بوئینگ Boeing 747-200B، ایالات متحده آمریکا

این بوئینگ چیزی حدود ۳۲۵ دلار قیمت دارد و با توجه به تعداد سرنشینانی که در آن جای می‌گیرند می‌توان گفت اگر تمامی سرنشینان این هواپیما نفری یک میلیون دلار در جیب داشته باشند می‌توانند بوئینگ رئیس‌جمهور آمریکا را خریداری کنند.
این هواپیمای بوئینگ نسخه جدیدتر بوئینگ 100-747 است و با هواپیمای بسیار سنگین و عظیم‌الجثه‌ای طرف هستیم که رئیس‌جمهور و تیم همراه وی را برای سفرهای کاری به اقصی‌نقاط دنیا منتقل می‌کند.
هواپیمای ایرفورس وان، ایالات متحده آمریکا

در کنار هواپیمای Boeing 747-200B که در بالا به آن اشاره شد، رئیس‌جمهور آمریکا از هواپیمای معروفی با نام ایرفورس وان نیز استفاده می‌کند، در حال حاضر هواپیمای ایرفورس وان رئیس‌جمهور آمریکا را یک بوئینگ VC-25 تشکیل می‌‌دهد.
این بوئینگ چیزی حدود ۳۲۵ میلیون دلار قیمت دارد و به لحاظ امکانات داخلی شرایط کافی را برای انجام امور مربوط به مملکت‌داری برای رئیس‌جمهور آمریکا را فراهم می‌کند. به لحاظ تجهیزات نیز با یک بوئینگ بسیار شیک و تجملاتی طرف هستیم که از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا بهره گرفته است.
بوئینگ 767، زیمبابوه

زیمبابوه کشور ثروتمندی نیست و به همین دلیل نیز هواپیمای ۴۰۰ میلیون دلاری رئیس‌جمهور این کشور همیشه بحث‌های مختلفی را به دنبال داشته است. همان‌‌گونه که از این بوئینگ چندصد میلیون دلاری انتظار می‌رود به تمامی امکانات مجهز و روز دنیا تجهیز شده است تا مسافرتی خوب و بی‌خطر را برای رئیس‌جمهور زیمبابوه به دنبال داشته باشد. در قسمت بدنه بیرونی این بوئینگ ۷۴۷ شاهد پرچم ملی زیمبابوه نیز هستیم.
ایرباس A380، عربستان سعودی

این ایرباس ۵۰۰ میلیون دلاری عملاً یک هتل پنج‌ستاره است که بر فراز آسمان پرواز می‌کند و مورد استفاده سیاستمداران و شاهزادگان سعودی قرار می‌گیرد.
ایرباس A380 عملاً چیزی حدود ۸۰۰ مسافر را در خود جای می‌دهد و به لحاظ تجهیزات داخلی یکی از زیباترین و شیک‌ترین هواپیماهایی سیاسی به حساب می‌آید.
بوئینگ 747، عربستان سعودی

در این قسمت با یکی از گران‌قیمت‌ترین بوئینگ‌های ۷۴۷ دنیا سر و کار داریم، این هواپیما به لحاظ امکانات فنی تفاوت‌های زیادی با سایر بوئینگ‌های ۷۴۷ ندارد و یک بوئینگ ۲۲۸ میلیون دلاری است، اما تا دلتان بخواهد پادشاه عربستان برای قسمت‌های داخلی این بوئینگ خوش‌سلیقگی به خرج داده و ولخرجی کرده است تا اینکه قیمت تمام شده این بوئینگ ۷۴۷ با تجهیزات اضافی که در آن نصب شده است به چیزی حدود نیم میلیارد دلار برسد.
کف اتاق‌های داخل این هواپیما از بهترین سنگ‌های مرمر درست شده است و ۵ اتاق خواب را در کنار ۲۰ اتاق کوچک دیگر در این بوئینگ شاهانه شاهد هستیم.
بوئینگ 8-787 Dreamliner، مکزیک

در این قسمت به آخرین و البته گران‌ترین هواپیمای روسای جمهور دنیا رسیدیم، این هواپیما به عنوان‌ یکی از گران‌ترین جت‌های دنیا به حساب می‌آید و امکانات داخلی بسیار پیشرفته‌ای در آن به خدمت گرفته شده است.
این هواپیما ۶۰۰ میلیون دلاری با سرعتی حدود ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت دل آسمان را می‌شکافد و با یک بار سوخت‌گیری از سواحل غربی آمریکا تا سواحل شرقی این کشور پرواز می‌کند.
در این قسمت به پایان فهرست اشرافی‌ترین هواپیماهای روسای جمهور کشورهای مختلف دنیا رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم هواپیماهای اشرافی را می‌شناسید که سران عالی‌رتبه کشورهای مختلف از آن استفاده می‌کنند، در قسمت نظرات نام و مشخصات این هواپیما‌ها را با ما در میان بگذارید.
کد مطلب: 91276
برچسب ها: هواپیما
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *