۰
سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۰

رئیس‌جمهور برای ترمیم کابینه تعلل نکند

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: تیم اقتصادی دولت کارآیی لازم را برای مدیریت وضعیت کنونی ندارد بنابراین رئیس‌جمهور نباید فرصت را برای ترمیم تیم اقتصادی کابینه از دست دهد.
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: تیم اقتصادی دولت کارآیی لازم را برای مدیریت وضعیت کنونی ندارد بنابراین رئیس‌جمهور نباید فرصت را برای ترمیم تیم اقتصادی کابینه از دست دهد.
به گزارش ایسنا، امیر خجسته در خصوص ضرورت ترمیم تیم اقتصادی کابینه از سوی رئیس‌جمهور، اظهار داشت: با توجه به اینکه تیم موجود نمی‌تواند برنامه اقتصادی مناسبی با تحریم و جنگ اقتصادی داشته باشد باید هر چه سریعتر نسبت به ترمیم این تیم اقدام شود.
وی در ادامه گفت: وضع دلار و بازار آشفته است و این آشفتگی ناشی از سوء مدیریت است لذا نمایندگان اعتقاد دارند که تیم اقتصادی دولت توانمندی مدیریت وضعیت فعلی را ندارد لذا یکی از ضرورت‌های امروز این است که دولت سریعا نسبت به ترمیم کابینه اقدام کند.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «خود رئیس‌جمهور نیز اعلام کردند که از تیم اقتصادی راضی نیستند» اظهار کرد: رئیس‌جمهور نباید فرصت را از دست بدهد، باید سریعا از افراد تحول‌گرا و کسانی که می‌توانند در جنگ اقتصادی خوش بدرخشند استفاده کنند، ما امروز در جنگ اقتصادی هستیم و یک ساعت آن نیز برای ما ارزشمند است. اگر ما غفلت کنیم دیگر قابل جبران نخواهد بود.
وی تاکید کرد: ما امروز فرصت برنامه‌ریزی و تعیین چارچوب‌های لازم برای مقابله با جنگ اقتصادی را داریم اما اگر این فرصت را از دست دهیم در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد که غیر قابل جبران است.
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی بیان کرد: امروز ۴۴ میلیارد دلار ال‌سی باز شده است و دلارهای ما به خارج از کشور رفته است اما به ازای آن کالایی وارد کشور نشده است. این یعنی با توجه به شرایط کنونی کار اقتصادی به طور صحیح انجام نمی‌شود، این نمایانگر ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت است.
خجسته خاطرنشان کرد: مجلس به دنبال عوض کردن تیم اقتصادی نیست بلکه خود رئیس‌جمهور به این نتیجه رسیده‌اند و اگر ایشان تعلل کنند مجلس به این موضوع ورود پیدا می‌کند لذا ما انتظار داریم رئیس‌جمهور هر چه سریعتر تیم اقتصادی را ترمیم کنند در غیر این صورت ما ناچار هستیم تیم اقتصادی دولت را از طریق استیضاح بازبینی کنیم.
نایب رییس کمیسیون شوراها افزود: ما باید هر چه زودتر برای جنگ اقتصادی آماده شویم. در آبان ماه تحریم‌ها آغاز می‌شود، آنچه که به نظر می‌رسد ما آمادگی کافی را نداریم. هرج و مرج بازار فشار زیادی را بر دوش مردم آورده است. تیم اقتصادی توانایی مدیریت وضعیت کنونی را ندارد. ما در جنگ نظامی مشکلی نداریم بلکه مشکل اصلی ما در جنگ اقتصادی است.
خجسته در پایان گفت: مردم از مجلس انتظار نظارت عالی دارند. اگر مجلس نظارت قوی داشته باشد ما شاهد چنین وضعیتی نخواهیم بود. مجلس باید از قدرت نظارتی خود استفاده کند.
کد مطلب: 91403
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *