۰
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۲

رتبه دانشگاه تهران در خاورمیانه

دانشگاه تهران در ارزیابی رتبه بندی نظام وبومتریکس 2018 برترین دانشگاه کشور و پنجمین دانشگاه خاورمیانه شناخته شد.
دانشگاه تهران در ارزیابی رتبه بندی نظام وبومتریکس 2018 برترین دانشگاه کشور و پنجمین دانشگاه خاورمیانه شناخته شد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، دانشگاه تهران توانست از میان 605 دانشگاه با رتبه جهانی 388 ضمن ارتقای 67 پله‌ای خود در میان دانشگاه‌های جهان، همچنان در جایگاه نخست کشوری باقی بماند.
براساس این گزارش، دانشگاه تهران در این رتبه‌بندی در جایگاه 59 آسیا و پنجم خاورمیانه قرار دارد.
دانشگاه تهران در ارزیابی ژانویه 2018 نیز رتبه 455 جهانی را به دست آورده بود که در ارزیابی اخیر با 67 رتبه صعود کرد و به گروه دانشگاه‌های دارای رتبه زیر 400 جهان پیوست.
پایگاه رتبه‌بندی وبومتریکس بیش از 28 هزار دانشگاه و موسسه تحقیقاتی جهان را بر مبنای چهار شاخص رتبه‌بندی می‌کند، که در این بخش دانشگاه‌ها در یک رتبه‌بندی کلی جهانی و همچنین به صورت قاره‌ای تقسیم می‌شوند.
نظام رتبه‌بندی وبومتریک به ارزیابی حضور پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها در وب از طریق وب‌سایت‌های دانشگاهی آنان می‌پردازد.
براین اساس وب ‌سایت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی براساس چهار شاخص تعداد صفحات وب دانشگاه در گوگل ( Presence ) با وزن 5 درصد، تعداد ارجاع یا لینک‌های برقرار شده از سایر سایت‌ها به سایت دانشگاه (شاخص Visibility ) با وزن 50 درصد، تعداد استنادات 10 نویسنده پُراستناد دانشگاه در Google Scholar Citations (شاخص Openness ) با وزن 10 درصد و تعداد مقالات کیفی دانشگاه قرارگرفته در بین 10 درصد مقالات پُراستناد موضوع مربوطه در سایت SCImago (شاخص Excellence ) با وزن 35 درصد عمل می‌کند.
کد مطلب: 91519
برچسب ها: دانشگاه تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *