۰
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۴

بازسازی سفارت امارات در دمشق

منابعی در امارات اعلام کردند که این کشور در حال بازسازی ساختمان سفارت ابوظبی در دمشق است که این امر مقدمه‌ای برای بازگشایی آن است.
منابعی در امارات اعلام کردند که این کشور در حال بازسازی ساختمان سفارت ابوظبی در دمشق است که این امر مقدمه‌ای برای بازگشایی آن است.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه "عربی ۲۱"، امارات در حال تکمیل اقدامات بازگشایی سفارت خود در دمشق است.
سفارت امارات در دمشق در نوامبر ۲۰۱۱ میلادی مورد هدف قرار گرفت و ابوظبی در آن زمان نظام سوریه را مسؤول حفاظت از امنیت سفارت و دیپلمات‌ها دانست.
حدود سه سال پیش یعنی در ژوئیه ۲۰۱۵ میلادی ابوظبی هیئتی را با هماهنگی نظام سوریه به منظور بازدید از شرایط ساختمان این سفارت به دمشق فرستاد.
منابعی در امارات که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند، علی محمد الشامسی، رئیس اطلاعات امارات با علی مملوک، مدیر دفتر امنیت ملی سوریه در دمشق دیدار کرد و دو طرف در این دیدار به بررسی احیای روابط دیپلماتیک دوجانبه پرداختند.
در این راستا منابع آگاه به روزنامه رای الیوم گفتند، سفارت امارات در سوریه در حال فراهم سازی مقدمات بازگشایی و شروع به کار خود است به طوریکه کارمندان محلی سفارت از ابوظبی پیامی دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه به سفارت بازگردند و تجهیزات مورد نیاز برای فعالیت مجدد آن را تامین کنند. این به منزله احیای روابط بین ابوظبی و دمشق در آینده نزدیک است.
منابع موثق گفتند، پیشتر دو طرف سعودی و سوری در ریاض دیداری داشتند و جوانب امنیتی و سیاسی را بررسی کردند و به نظر می‌رسد ریاض و ابوظبی در زمینه احیای روابط با دمشق در حال رقابت با دوحه هستند چراکه شواهد اخیر دال بر این است که دوحه به دنبال احیای روابط خود با دمشق به واسطه تهران است. به طوریکه اخیرا روابط تهران و دوحه کاملا عادی شده و دوحه سفیر فوق‌العاده به تهران فرستاده و تبلیغات رسانه‌ای خود علیه ایران را متوقف کرده است.
کد مطلب: 91530
برچسب ها: امارات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *