۰
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۶

موسیقی ایران صاحب دایرة المعارف میشود

پژوهشگر موسیقی که از حدود 9 سال پیش در حال گردآوری آثار موسیقایی 60 ساله ایران است، می گوید که بیش از 58 هزار فایل الکترونیکی در دسته بندی های مختلف گردآوری کرده و در حال تکمیل کردن آن است.
پژوهشگر موسیقی که از حدود 9 سال پیش در حال گردآوری آثار موسیقایی 60 ساله ایران است، می گوید که بیش از 58 هزار فایل الکترونیکی در دسته بندی های مختلف گردآوری کرده و در حال تکمیل کردن آن است.
خسرو تصدق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ایرنا افزود: از سال 1388 در حال گردآوری آثار موسیقایی ایران هستم، این مجموعه همچنین تاریخ موسیقی ایران از ایلامیان تاکنون را نیز شامل می شود.
وی با بیان اینکه در این دایره المعارف بیش از 330 ساز موسیقی معرفی شده، اظهار داشت: معرفی 12 هزار و 500 آلبوم موسیقی در 60 سال گذشته و تصاویر تمامی هنرمندان و گروه های موسیقی طی این دهه ها از جمله این مجموعه است.
وی با بیان اینکه اخبار 60 سال گذشته موسیقی به تفکیک هر سال نیز در این دایره المعارف آمده است، اضافه کرد: معرفی هنرمندان درگذشته طی صد سال قبل، معرفی بیش از هزار آموزشگاه موسیقی و بیوگرافی بیش از 15 هزار و 500 نفر از هنرمندان موسیقی از دیگر بخش های این دایره المعارف به شمار می رود.
این پژوهشگر موسیقی ادامه داد: معرفی بیش از 700 گروه موسیقی، اطلاعات کاملی از تمامی جشنواره 60 سال گذشته موسیقی، معرفی سبک های مختلف موسیقی ایران و جهان و تصاویر هنرمندان موسیقی دوره قاجار از دیگر بخش های این مجموعه است.
به گفته وی، در این دایره المعارف همچنین تمامی موسیقی نواحی و دستگاهی ایران گردآوری شده است اما بیوگرافی های افراد و گروه های موسیقی و تصاویر افراد دارای نواقصی است که باید تکمیل شود.
تصدق اظهار داشت: در بخش دیگر این مجموعه که همچنان در حال تکمیل و رفع نواقص است، مربوط به آشنایی با کتب موسیقی است، به طوری که بیش از 2200 جلد کتاب موسیقی را در این مجموعه دسته‌بندی کرده‌ام.
وی درباره انگیزه خود از ایجاد دایره المعارف موسیقی توضیح داد: با نگاهی که به موسیقی داشتم و نیز علاقه‌ شخصی، انگیزه‌ای در من ایجاد شد تا دایره‌المعارفی را گردآوری کنم که بتواند پاسخگوی نیازهای این حوزه برای رسیدن به یک مسیر مشخص با استفاده از فناوری‌های جدید تحت وِب باشد.
این پژوهشگر همچنین افزود: البته ادعایی ندارم که این دایره المعارف کامل است زیرا دارای نواقصی است که نیازمند کمک بزرگان و اساتید این حوزه است.
این پژوهشگر موسیقی گفت: از تمامی هنرمندان و گروه های موسیقی تقاضا می کنم بیوگرافی خود یا گروه خود را به صورت فایل وورد با ذکر نام برای تکمیل این دایره المعارف به آدرس پست الکترونیکی tasadogh_38@yahoo.com ارسال کنند.
کد مطلب: 91652
برچسب ها: موسیقی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *