۰
جمعه ۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۴

کاهش درخور توجه قدرت خرید مزدبگیران

رئیس سازمان داری و استخدامی کشور گفت:بروز مشکلات اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی سبب کاهش 30درصدی قدرت خرید مزد بگیران شده است.
رئیس سازمان داری و استخدامی کشور گفت:بروز مشکلات اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی سبب کاهش 30درصدی قدرت خرید مزد بگیران شده است.
به گزارش روز جمعه ایرنا از سازمان اداری و استخدامی کشور، جمشید انصاری در دیدار با دبیرکل و اعضای هیات اجرایی خانه کارگر به مناسبت هفته دولت و روز کارمند افزود:در شرایط حاضر قدرت خرید مزدبگیران بیشتر از بقیه اقشار کاهش یافته است، تفاوتی ندارد که این مزدبگیران، کارمندان دولت باشند یا کارگران و بازنشستگانی که دریافتی ثابتی دارند.
وی ادامه داد: اگر در این شرایط همدلی و همراهی کارکنان دولت نباشد، نمی‌توان امیدی به پیشبرد باورمندانه برنامه‌ها ی توسعه و حل مشکلات مردم داشت، دولت باید راه همدل و همراه کردن کارکنان خود را - به ویژه در راستای ارتقای قدرت خرید آنها - در پیش بگیرد و این کار را با همکاری نهادهای دیگر و شرکای اجتماعی خود برای کارگران و بازنشستگان نیز انجام دهد.
رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: هفته دولت فرصت مناسبی است که بیش از هر زمان دیگری به کارکنان دولت و نقش و جایگاه نیروی انسانی آن در توسعه کشور پرداخته شود درحالی که در این دوره بیشتر به عملکرد دولت پرداخته می شود؛ یعنی پروژه هایی بهره برداری می شود و گزارش هایی تهیه می شود که در یک سال گذشته چه کارهایی انجام شده البته این اقدام مناسبی است که فرصتی را فراهم می کند تا چنین مسائلی مطرح شود و به یک سنت تبدیل شده است.
انصاری ادامه داد: عملکرد قوه مجریه در دو مقطع هفته دولت و دهه مبارک فجر به مردم ارائه می شود اما همان طور که در دهه مبارک فجر به انقلاب و انقلابیون پرداخته می شود لازم است که در هفته دولت نیز به نیروی انسانی دولت که سرمایه اصلی آن و در واقع بخشی از سرمایه اجتماعی کشور است توجه شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خاطرنشان ساخت: دولت درهمه کشورها، فاخرترین نهادی است که برای ارائه خدمت به مردم و پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای شکل گرفته است.
وی گفت: ممکن است انتقادات زیادی نسبت به برخی از دستگاه‌های دولتی، مدیران دولتی یا حتی کلیت دولت باشد اما این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت که آنچه به مفهوم توسعه در کشور اتفاق افتاده، محصول مدیریت دولت و راهبری برنامه‌های توسعه از سوی قوه مجریه بوده است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی یادآور شد: امروز قریب به 23 میلیون نفری که در کشور شاغل هستند – اعم از کارکنان بخش عمومی و بخش خصوصی – آموزش‌های لازم را در مجموعه دولت دیده‌اند؛ یعنی در مدارس دولتی و دانشگاه‌های تحت مدیریت دولت تعلیم دیده‌ و خدمات متعدد ارائه شده از سوی دولت را دریافت کرده‌اند در واقع دولت نهادی است که درهمه جهان جایگاه فاخری دارد و در کشور ما نیز به دلیل ساختار حاکم دولتی، دولت دارای جایگاه ویژه‌ای است و کوچک‌ترین اختلال در دولت به سرعت زندگی مردم را با مشکل مواجه می ‌کند.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: من نه به عنوان متولی نظامهای مدیریت و نیروی انسانی دولت بلکه به عنوان فردی که دارای تجربه اجرایی است، احساس می‌کنم که غفلت ما از دولت، رسیدگی به مسائل دولت و به خصوص نیروی انسانی دولت می تواند لطمات جبران ناپذیری را به کشور وارد سازد.
انصاری درباره اعضای هیات اجرایی خانه کارگر گفت: شما در خانه کارگر به نوعی با کار و مناسبات کارگران با دولت مرتبط هستید که بخش عمده این ارتباط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازمی گردد.
وی ادامه داد: این وزارتخانه برای دفاع از حقوق کارگران، تنظیم روابط کار و حتی مقوله هایی همچون کارآفرینی و ایجاد اشتغال فعالیت می کند و شما به عنوان یک بخش اجتماعی در این حوزه ها اثرگذار هستید و با دولت ارتباط مستقیم دارید.
« علیرضا محجوب» دبیرکل خانه کارگر و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: این ایام با خاطره شهیدان باهنر و رجایی است و به این مناسبت باید از کارمندان دولت تجلیل و قدرانی کرد.
وی افزود: در شرایط فعلی اقتصادی شورای عالی کار مجاز است که دستمزد کارگران را افزایش دهد اما به دلیل این که صراحت ندارد نسبت به آن اما و اگرهایی می‌آورند ما می‌خواهیم پیشنهاد بدهیم که در سال جاری این افزایش وجود داشته باشد.
نماینده مردم تهران تصریح کرد: در همه کشورها در چنین شرایطی، دستمزدها را شناور می‌کنند؛ یعنی زمانی که قیمت ارز شناور است.
کد مطلب: 93081
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *