۰
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۹
توصیه رئیس مجمع واردات:

واردكنندگان از خرید ارز خودداری کنند

رئیس مجمع واردات با اشاره به تلاطم موجود در بازار ارز، به واردکنندگان شناسنامه دار کشور توصیه کرد که در صورت امکان خرید ارز مورد نیاز خود را تا رسیدن به بازار تعادلی به تاخیر بیندازند.
محمد حسین برخوردار اظهار كرد: هرچند تجارت بین المللی قواعد خاص خود را دارد و واردکنندگان باید در موعد تعیین شده نسبت به پرداخت وجوه شریک خارجی خود اقدام كنند، ولی با توجه به تلاطم بازار ارز، توصیه مجمع واردات آن است که در صورتی که واردکنندگان در شرایط اضطرار قرار ندارند و تا جایی که توافقات بین المللی به ایشان اجازه می دهد، تا زمان متعادل شدن هیجانات و نوسانات بازار ارز بهتر است نسبت به تهیه ارز خوداری کنند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران افزود: قیمت ارزی که در حال حاضر در بازار اعلام می‌شود، ناشی از تقاضای ارز غیربازرگانی است و از آنجا که ارز بازرگانی با نرخ‌های فعلی در هیچ تجارتی یا تولیدی دارای توجیه اقتصادی نیست، لذا واردکنندگان رسمی که در شرایط فشار تحریم ها در حال خدمات رسانی به جامعه هستند، باید با تدبیر و تامل بیشتر با این موضوع برخورد کنند.

وی ادامه داد: تشکل گرایی پیام کلیدی اقتصاد جهانی است و مجمع واردات در راستای ایفای رسالت خود و در مسیر اطلاع رسانی شفاف و مستمر، از مدتها پیش رصد بازار و مطالعه رویدادهای اقتصادی داخلی و خارجی را در برنامه های خود لحاظ کرده و هشدارهای لازم را ارائه کرده است.

او با اشاره به سوابق نوسانات ارزی در بازارهای کشورهای مختلف اظهار كرد: اساسا تلاطم ارز نشان دهنده وجود برخی مشکلات مزمن در اقتصاد کشوراست که باید به‌عنوان یک پدیده اقتصادی به آن نگاه و به‌منظور حل آن تدابیر خاصی اتخاذ شود. در ترکیه نیز بین سالهای ۷۱ تا ۷۶ چنین اتفاقی افتاد و پس از طی یک فرایند منطقی به ثبات نسبی رسید. در کشور ما نیز که بارها شاهد دستاوردهای بزرگ مدیریتی در طول سالهای گذشته بوده ایم، انتظار متقاضیان ارز آن است که با اعمال مدیریتی دقیق، این مشکلات برطرف شود.
کد مطلب: 9429
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *