۰
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۳
جناب قالیباف!

چه اصراری است پروژه های شهرداری تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری تمام شود؟

گوآنکه اقدامات شبانه روزی دکتر محمدباقر قالیباف را قابل تحسین می داند، متن انتقادی یکی از بینندگان «انتخاب» و شهروندان تهرانی را که در پی می آورد
این روزها، برخی نقاط شهر، تاحدود زیادی متفاوت به نظر می رسد ، «اتوبان صدر» و «تونل نیایش» یکی از مناطقی است که شهرداری تهران قول داده تا پیش از ۲۲ بهمن، افتتاحش کند. در این میان ، بیننده «انتخاب» با ارسال متنی نسبت به آنچه «عدم اطلاع رسانی به موقع از سوی شهرداری» و همچنین «اصرار بر پایان این پروژه تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری» و همچنین «سرازیری بودجه ها ، اعتبارات و پیمانکاران و سایر امکانات به این پروژه» و «بی توجهی به سایر مسائل شهری» ، خوانده ، انتقاد کرده است.

«انتخاب» گوآنکه اقدامات شبانه روزی دکتر محمدباقر قالیباف و مجموعه تحت نفوذش را در بسیاری از مسائل مدیریت شهری قابل تحسین دانسته و حملات سیاسی به اقدامات تخصصی شهرداری به قصد تخریب و هتک حیثیت شهردار تهران را عملی نکوهیده می داند، اما از آنجا که متن این بیننده و مخاطب گرانقدر را خالی از بغض و غرض ورزی و بدور از درگیری های سیاسی دانسته، عیناً گزارش او را در پی می آورد:

متاسفانه طی روزهای گذشته، بدون کوچکترین اطلاع رسانی شهرداری بارها ، کیلومترها شهر را دور زده ام!

روز گذشته در اتوبان صدر به سمت مدرس حوالی ساعت ۱۲ در حال حرکت بودم، گویی در شرایط جنگی بود ، جایی ماشین ها را چند دقیقه ای نگه داشتند ، گرد و خاک به حدی بود که دید بسیار کم بود، جالب تر آنکه یک کلیومتر جلوتر (سر خروجی کاوه) ، به صورت کامل صدر را بسته بودند!

مجبور شدم این همه راه را دور بزنم و به آنسوی اتوبان بروم ، این سو بدتر از آن طرف! این بزرگراه ۴ لاینه، به لطف کار شبانه روزی که "الا و لابد باید تا قبل از انتخابات تمام شود" ، اساساً شکل دیگری پیدا کرده! تک لاین شده و زیگ زاگ! خروجی ها گم شده اند! نور و روشنایی هم نیست! دنبال خروجی ای می گردم که روزی ۲۰ بار به آنجا رفت و آمد دارم،ظاهراً بسته شده! به سمت صیاد حرکت می کنم، تا نزدیکی ورودی صیاد ، به دلیل "حرکت غیرقانونی و ممنوع کامیون ها (که خلاف جهت حرکت می کردند)" همه ماشین ها ایستاده اند ، چند دقیقه معطلی که در این کشور ایرادی ندارد ، این را مردی با لباس خاکی برایم می گوید ، فریاد می زند که "نمی میرید چند دقیقه وایسید"

با هزار بدبختی به اتوبان صیاد رسیدم و پس از آن «همت» ، مسافرم را از فرودگاه آوردم و در راه بازگشت، باز "اسیر صدر" شدم، از چمران نرسیده به صدر ، بدون کوچکترین راهنمایی (و نه حتی اطلاع رسانی کوچکی) ، ورود به صدر را بسته اند! آن طرف اتوبان را نگاه می کنم، شاید از آن طرف باز باشد و ورود به صدر ممکن باشد، بله! باز است، فوری خودم را به آن سو می رسانم! اما نه! ظاهراً این طرف را در همین چند دقیقه بسته اند!



عیبی ندارد! می روم زیر «پل پارک وی» دور می زنم و ورودی میرداماد را می روم تا به شریعتی برسم! اینجا ازدحام عجیبی است، ظاهراً مردم بیچاره ای که همه، چون من با "اتوبان های بسته" مواجه شده اند، در ترافیک شریعتی گرفتار شده اند!

دوباره یاد حرف مردی می افتم که طلبکارانه بر سر راننده ها فریاد کشید، چقدر واقعی بود : "می میرید چند دقیقه معطل باشید" ، با خود می پرسم دم قالیباف گرم که شبانه روزی کار می کند، من جداً از علاقمندان و شاید طرفداران او هستم و حضور مدیرانی چون او را باعث افزایش امید ملت ایران می دانم ، اما در این مورد خاص می گویم چه بد که همه سرمایه های شهر را به سمت پروژه ی صدر هل داده! چه بد که شهرداری بی بودجه مانده ، به خیلی از مسائل شهری بی توجه شده ، خیلی از پروژه ها مسکوت مانده تا بودجه ها همه اش نثار این پروژه شود، اما واقعا سئوالی آزارم می دهد: چه اصراری است پروژه ها تا پیش از انتخابات تمام شود؟
کد مطلب: 944
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *