۱
۰
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۴

علم الهدی:شلیک موشک باعث سقوط ارز شد

امام جمعه مشهد از «ترزیق ارز به بازار توسط دولت»، «حکم اعدام اخلال‌گران اقتصادی از سوی قوه‌قضائیه» و «شلیک چند موشک به مقر گروه‌های تروریستی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» به عنوان سه عامل سقوط قیمت ارز یاد کرد.
امام جمعه مشهد از «ترزیق ارز به بازار توسط دولت»، «حکم اعدام اخلال‌گران اقتصادی از سوی قوه‌قضائیه» و «شلیک چند موشک به مقر گروه‌های تروریستی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» به عنوان سه عامل سقوط قیمت ارز یاد کرد.
 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تسلیت سال‌روز شهادت جانگداز امام زین‌العابدین(ع)، اظهار کرد: مسئله توجه به سیره سیاسی امام سجاد(ع) پس از جریان انقلاب کربلا یک راهبرد و آگاهی سیاسی قابل توجه برای امروز ما است.
 
وی ادامه داد: انقلاب عاشورا سه رهبر دارد. یک رهبر زمینه‌ساز، یک رهبر اجرایی و یک رهبر نهادینه‌ساز و تداوم بخش. رهبر زمینه‌سازش وجود اقدس امام حسن مجتبی(ع)، رهبر اجرایی انقلاب وجود اقدس سیدالشهدا(ع) بود و رهبر نهادینه‌ساز انقلاب عاشورا به عنوان سومین معصوم وجود اقدس امام چهارم زین‌العابدین(ع) بود.
 
علم‌الهدی با بیان روایتی از مقاومت‌ها و مجاهدت‌های نهادینه‌ساز امام زین‌العابدین(ع) پس از انقلاب عاشورا، تصریح کرد: با وجود شرایط آن روزها، امام چهارم(ع) با حرکت‌های انقلابی و مجاهدانه خود کار را به جایی رساندند که هنوز امام سجاد(ع) زنده بود قیام‌های مختلفی به وجود آمد و حضرت به‌گونه‌ای مدیریت کردند که نقشه‌ای که دشمن داشت که کسی جرأت قیام نکند نقش بر آب شد حرکت‌های عظیم، هم در عراق و هم در حجاز انجام گرفت. این مدیریت امام سجاد(ع) در نهادینه‌سازی انقلاب بود.  
 
وی خاطرنشان کرد: ما امروز هم همان شرایط را داریم و سیاست آمریکا همان سیاست است و دارد تلقین می‌کند که ملت ایران به بن‌بست رسیده و مردم دیگری امید نجات ندارند.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان در رزمایش بزرگ سپاه محمد(ص)، تصریح کرد: جریانی که هفته گذشته صورت گرفت ثابت کرد ما به بن‌بست نرسیدیم و مشکلات ما قابل حل است. این کاهشی که قیمت ارز و طلا در فاصله 24 ساعت پیدا کرد آن هم بر اثر هماهنگی و اقدام به جای قوای سه‌گانه این نظام ثابت کرد ما به بن‌بست نرسیدیم و مشکلات را به خوبی می‌توانیم حل کنیم.
 
وی افزود: ما از این‌جهت به مسئولین اعتراض داشتیم، اما انصاف این است که از مسئولین تشکر هم کنیم. من از قوه‌قضائیه تشکر می‌کنم که با حکم اعدامی که پس از دو ماه از آزادی عملی که مقام معظم رهبری به قوه‌قضائیه دادند حکم اعدام مفسدین اخلال‌گر در اقتصاد را صادر کرد از یک طرف، همچنین اقدام به جا و ارزشمند دولت در تنظیم بازار ارز با تزریق ارز به بازار اقدام حرکت بسیار عظیمی بود، بعد از آن سوءتدبیرهایی که انجام گرفته بود.  این حرکات دست به دست هم داد و در کنار همه این‌ها حرکت شهامت‌گرانه با اقتدار و حماسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که کانون زندگی دشمن را در آن طرف مرز هدف قرار دادند و موشک‌ها به 20 مایلی پایگاه نظامی آمریکا اصابت کرد و لرزه بر تن آمریکا افتاد. 
 
علم‌الهدی با بیان این‌که «این سه حرکت در کنار بازار پوشالی صعود ارز را به سقوط ارز مبدل کرد»، بیان کرد: این ثابت کرد که ما به بن‌بست نرسیدیم و در کنار هم خیلی ساده می‌توانیم مشکلات را حل کنیم. نیازی نیست که به یک قدرتی که در آن طرف مرز است بخواهیم چشم بدوزیم.
 
وی ادامه داد: ما با قدرت خود می‌توانیم این کار را انجام دهیم و این مسئله با یک اقدام اساسی دولت و قوه‌قضائیه و سپاه پاسداران به هم ریخت و حل شد.
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ سپاه محمد(ص) در کشور، عنوان کرد: این رزمایش مقدمه یک حرکت عظیم جهانی و بین‌المللی از دلدادگان ولایت و دلدادگان مذهب شیعه در راهپیمایی اربعین است که دشمن را به زانو در می‌آورد. این رزمایش ثابت کرد این مردم چند میلیونی- تنها بحث مردم این کشور نیست و بحث همه شیعیان دنیاست- یک پارچه، یک لشکر و یک قدرت‌اند.
 
وی با اشاره به این‌که «زیارت اربعین یک حرکت عظیم ارزشمندی است و انسان باید همه چیزش را بدهد و در این راه حرکت کند»، از همه شیعیان خواست که فرای قدرت مالی و مسائل اقتصادی و با همکاری جوانان که توان جسمی دارند، اما قدرت مالی ندارند با افراد سالمند که قدرت مالی دارند، اما توان جسمی ندارند هر چه بیش‌تر در راهپیمایی اربعین حضور پیدا کنند.
کد مطلب: 95162
برچسب ها: علم الهدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
نه تخصص سیاسی،نه تخصص اقتصادی دارید و نه تحلیلگر اوضاع کشوری هستید،با این روند ما هیچ مشکلی نداریم،کشور در قهقرای فساد است شما فقط از دشمن فرضی صحبت می کنیدو تمامی تقصیر ها را به گردن امریکا می اندازید...