۰
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۵

بحرین در دستور کار نتانیاهو

رسانه‌های اسرائیل از دیدارهای محرمانه میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و اسرائیل و پیش‌بینی‌ها درباره سفر علنی میان دو طرف در آینده نزدیک خبر داد.
رسانه‌های اسرائیل از دیدارهای محرمانه میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و اسرائیل و پیش‌بینی‌ها درباره سفر علنی میان دو طرف در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش ایسنا،‌ شبکه ۱۰ اسرائیل گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در ماه فوریه در شهر مونیخ آلمان با یوسف بن علوی بن عبدالله، وزیر خارجه عمان دیدار کرده بود و حالا تلاش دارد به کشور دیگر عرب حاشیه خلیج فارس سفر کند که احتمال می‌رود این کشور بحرین باشد.
طبق اعلام این شبکه، دیدار مذکور در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ صورت گرفت و دو طرف پرونده هسته‌ای ایران و پیشبرد روابط میان عمان و اسرائیل را مورد بررسی قرار دادند.
این شبکه به بررسی هرگونه نقش احتمالی مسقط در این دیدار در میانجی‌گری میان تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت اسرائیل اشاره‌ای نکرد.
ژنرال یوسی کوهن، رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) که در سفر نتانیاهو به عمان همراه او بود دیدار دوجانبه میان نخست وزیر اسرائیل و وزیر خارجه عمان را ترتیب داد، کوهن موساد را کانال ارتباطی میان اسرائیل و عمان می‌داند، روابطی که در ماه آوریل آغاز شد.
تحلیل‌گر سیاسی شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی به دیدار بن علوی با جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و جیسون گرینبلات، نماینده او در امور خاورمیانه اشاره کرد، همانطور که نتانیاهو هم بارها با کوشنر و دیگر مقامات آمریکایی دیدار کرده بود اما درباره دیدارهای محرمانه بن علوی با نتانیاهو لب هم باز نکرد.
وی گفت، بحرین مقصد بعدی نتانیاهو است، به ویژه اینکه خالد بن احمد، وزیر خارجه این کشور توئیت‌هایی را منتشر و از نتانیاهو حمایت کرده است.
کد مطلب: 96830
برچسب ها: بحرين
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *