۰
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۳

شپش را جدی بگیرید

معاون سلامت و تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در فصل سرد احتمال شپش‌زدگی در مهد کودک‌ها و مدارس بالا است.
شپش را جدی بگیرید
معاون سلامت و تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در فصل سرد احتمال شپش‌زدگی در مهد کودک‌ها و مدارس بالا است.
 
ذبیح‌الله تاراسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تامین سلامت و عدم انتقال و شیوع بیماری در بین دانش‌آموزان از جمله موضوعات مورد توجه در آموزش و پرورش است که با توجه به واگیردار بودن معضل شپش سر در فصل سرد توجه به این مسئله پیش از پیش مورد توجه و تاکید است.
این مسئول در رابطه با شپش سر، ادامه داد: شپش سر یک عفونت واگیردار است که توسط یک حشره ایجاد می‌شود. این حشره به صورت انگلی زندگی می‌کند و میزبان آن انسان است؛ چرا که برای ادامه حیات خود نیاز به انسان دارد. این بیماری بیشتر در دختر بچه‌ها شایع است و از راه تماس مستقیم سر با سر و یا از طریق کلاه، شال و روسری و شانه سر و هر وسیله‌ای که به نحوی با موها در تماس باشد، انتقال می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه احتمال شپش‌زدگی در مهد کودک‌ها و مدارس بالا است، افزود: از جمله علایم این بیماری، خارش پوست سر است. همچنین در مکان‌های خط رویش مو و پشت گردن و گوش تجمع شپش‌ها وجود دارد. با در تماس بودن لباس دانش‌آموزان این آلودگی می‌تواند منتقل شود، لذا توصیه می‌شود اولیا کاوری در اختیار فرزندان خود قرار دهند که لباس‌های خود را در آن قرار دهند و امکان سرایت آلودگی کاهش یابد.
تاراسی تصریح کرد: وجود شپش در مدارس ارتباطی با رفاه خانواده‌ها نداشته و در بین همه دانش‌آموزان و در همه مدارس امکان مشاهده این آلودگی وجود دارد و دانش‌آموزان پس از تشخیص این آلودگی به مراکز بهداشت معرفی شده و اقدامات اولیه برای درمان انجام می‌گیرد و در حال حاضر معاینات لازم در مدارس انجام می‌شود.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد : سال گذشته 1600 پوستر آگاه‌سازی و پیشگیری از شپش سر در همه مدارس استان توزیع شده است تا آگاهی دانش‌آموزان و والدین آنان در این زمینه افزایش یابد.
کد مطلب: 97630
برچسب ها: مدارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *