۰
جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۷

پولشویی وجود دارد اما این را باید بگویند؟

امام جمعه مشهد گفت: اکنون قریب چند ماه است که آمریکا از برجام خارج شده و اروپا شما را بازی می‌دهد و تا امروز یک قدم هم برنداشته است. دشمن را بشناسید و بسیجی‌وار در این مملکت مدیریت کنید .
امام جمعه مشهد گفت: اکنون قریب چند ماه است که آمریکا از برجام خارج شده و اروپا شما را بازی می‌دهد و تا امروز یک قدم هم برنداشته است. دشمن را بشناسید و بسیجی‌وار در این مملکت مدیریت کنید .  
 
به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز 2 آذرماه در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تبریک میلاد پیغمبر(ص) و امام صادق(ع)، اظهار کرد: تطاق میلاد مسعود امام صادق(ع) با ولادت پیغمبر(ص) بیانگر یک واقعیت است. ذات مقدس حق همانگونه که اصل ولادت پیغمبر را در قالب حوادث و رویدادهای تکوینی به مردم جهان اعلام کرد، در قالب جریان‌های تکوینی ظهور پیغمبر را به تمام ملت‌های جهان اعلام نمود.
 
وی افزود: خداوند با اجرای یک جریان تکوینی واقعیت دیگری را به دنیای اسلام اعلام کرد. امام صادق(ع) در سالروز ولادت پیغمبر متولد شدند و ذات حق در این جریان تکوینی اعلام کرد که ولادت دوم پیغمبر شروع شده زیرا زندگی و خاتمیت ایشان تا قیام قیامت بر حسب حاکمیت فکری و اسلام ناب محمدی(ص) است. اگر این اسلام ناب تحقق پیدا نمی‌کرد، زنده بودن پیغمبر و حیات دینی ایشان در دنیا ابدی نمی‌شد و این حیات اسلام اصیل و ناب در قالب معارف امام صادق(ع) و آموزه‌های ایشان است، یعنی وجود مقدس امام صادق(ع) به عنوان عامل احیاگر پیغمبر بوده که اسلام ناب را در قالب تعالیم خود در دنیا تثبیت کردند.
 
علم‌الهدی با بیان اینکه ما در عظیم‌ترین و عزیزترین خاطرات انقلاب 40 ساله خود یعنی هفته بسیج به سر می‌بریم، عنوان کرد: بسیج عامل مقاومت 40 ساله این نظام و انقلاب در برابر تمام توطئه‌ها، فتنه‌ها و تهاجمات استکبار جهانی بوده که تا امروز ایستاده و مردم ما را نیرومندتر و قوی‌تر از روز اول زنده در عرصه اقتدار منطقه و جهان در برابر توطئه‌های استکبار جهانی بسیج قرار داده است. بسیج ابتکار امام(ره) و انقلاب نبود، بلکه ابتکار پیغمبر بود. پیغمبر بسیج را تشکیل دادند و با یک دنیا دشمن مبارزه کردند تا هم از پیغمبر دفاع شود و هم اسلام توسعه پیدا کند.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: پیغمبر چند اصل تربیتی در تربیت اجتماعی داشت که شامل وابستگی اجتماعی، توسعه دین، دفاع از اسلام و تاثیر و تاثر مسلمانان از هم در صحنه ایمان بود. این چند اصل را پیغمبر با تشکیل بسیج پیاده کرد تا هم برنامه تربیتی و هم برنامه اجتماعی، جامعه‌سازی و مقابله با دشمن را اجرا کند.
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: روزی که جلادان آمریکایی با هواپیما به صحرای طبس آمدند و با معجزه الهی طوفان شن به خاکستر مبدل شدند، امام(ره) احساس کرد که مسئله تنها مسئله یک انقلاب که شاه را بیرون کنند و بعد تشکیل حکومت دهند، نیست، بلکه مسئله این است که تمام دنیا با یک حکومت دینی و نظام ولایی دشمن و مخالف هستند و تنها ما و این مردم هستیم و با همین مردمی که با سینه خشک جلوی گلوله داغ رفتند و شاه را ساقط کردند، باید با دنیا مقابله کنیم.
 
وی اضافه کرد: امام(ره) کار پیغمبر را انجام دادند و در 5 آذر حکم بسیج را صادر کردند. ارتش 20 میلیونی به وجود آمد که این لشگر 40 سال مردم را در مقابل تمام تهاجمات، فتنه‌ها و شیطنت‌های استکبار جهانی نگه داشته و بسیج مقاومت را به مردم ما داده است. روزی که دفاع مقدس تمام شد و جنگ هشت ساله پایان پذیرفت، بسیاری از افراد سیاسی بیان کردند که جنگ تمام شد و بسیج را جمع کنیم به این دلیل که نمی‌خواهیم با کسی بجنگیم اما امام(ره) و مقام معظم رهبری فرمودند که تازه اول کار است.
 
علم‌الهدی بیان کرد: در سال چهلم انقلاب مقام معظم رهبری می‌فرمایند که انقلاب تمام نشده، ما هنوز وسط راه هستیم و باید ادامه دهیم. بسیج باید در همه جا وارد شود. هنوز جنگ تمام نشده بلکه عوض شده، بنابراین شما بسیجیان مردانگی، غیرت و شجاعت خود را نشان دادید. دشمن سرسخت ما آمریکا در اطراف کشور در ناوگان‌ها، پایگاه‌های نظامی و پیمان‌های محکم با عناصر مزدور نگه داشته شده و 30 سال است که مثل سگ پارس می‌کند و قدرت نزدیک شدن به شما را ندارد، زیرا شما دلاور هستید.
 
امام جمعه مشهد اضافه کرد: روزی که شما یک گلوله توپ نداشتید و برای لوله خمپاره محتاج بودید، مقابل استکبار جهانی و مزدور آن صدام ایستادید، مقابله کردید و توانستید دشمن را شکست دهید. امروزی که قدرت موشکی شما تمام عناصر، پایگاه‌ها و ناوگان‌های آمریکایی را در منطقه و اسرائیل آمریکایی را خوراک یک ساعت و نیم خود کرده، آن هم از دو پایگاه موشکی که 110 پایگاه دیگر فعال نیست، آمریکا جرات می‌کند که به سراغ شما بیاید و با شما بجنگد؟
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: امروز آمریکا از جبهه اقتصادی و جنگ نرم وارد شده، به این دلیل که قدرت جنگ سخت را ندارد. شما بسیجیان در بسیج اقشار در این جبهه جنگ وارد هستید. بسیج اصناف و کارگران در اجرای اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه مقابله با تحریم اقتصادی دشمن باید نقش خود را ببیند و مردانه وارد فعالیت شود. بسیج دانشجویی، بسیج اساتید دانشگاه، بسیج طلاب و بسیج اساتید حوزه باید در حالی که دشمن در جبهه جنگ فرهنگی، اعتقادی و فکری دشمن جنگ را شروع کرده و در دانشگاه‌ها و جوامع مومنین میدان تشکیل داده، وسط میدان بجنگند و مبارزه کنند، آنگونه که در هشت سال دفاع مقدس بسیجی با رفتن روی میدان مین فداکاری را به ما نشان داد.
 
وی با اشاره به اینکه مسئولین نظام ما باید برنامه‌های خود را بسیجی اجرا کنند، تصریح کرد: بزرگ‌ترین شاخصه  بسیجی دشمن‌شناسی است، هم دشمن را می‌شناسد و هم با راهبردهای مقام معظم رهبری ایستادگی کرده و با دشمن در جبهه‌های مختلف می‌جنگد. شما باید دشمن را بشناسید و در مقابل آن بایستید. باید بسیجی‌وار کشور را اداره کنید و سیاست‌های پیچیده دشمن را جوابگو باشید و آن‌ها را نقش بر آب کنید نه اینکه با اشتباه خود سند به دست دشمن دهید.
 
علم‌الهدی گفت: ما در این کشور مفاسدی داریم که یکی از آن‌ها پولشویی است و هیچ کس منکر آن نیست. این 80 میلیون نفر، جامعه مومنین است اما پاک‌تر از جامعه امیرالمومنین(ع) که نیست و همه نوع آدم در آن حضور دارند اما آنچه در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی برای دشمن سند ایجاد می‌شود و علیه یک ملت و مردم تصمیم‌گیری می‌کند، صحبت تولیت سیاست خارجی در آن کشور یعنی وزیر خارجه و تولیت اجرایی نظام یعنی رئیس جمهور مملکت است. اگر این دو حرفی بزنند، حرف آن‌ها در عرصه بین‌المللی به عنوان یک سند اخذ می‌شود و در تصمیماتی که ضد ملت در عرصه‌های بین‌المللی می‌گیرند، به آن استناد می‌کنند.
 
امام جمعه مشهد افزود: امروز که مردم ما و نخبگان فقهی و سیاسی CFT را جایز نمی‌دانند و در حد خیانت به کشور و نظام خطرناک می‌دانند، البته نمی‌گویند، افرادی که تصویب کردند، خائن هستند بلکه بیان می‌کنند در آن حد مضر و زیان‌بار است، شما بگویید در کشور ما پولشویی وجود دارد و بعد تصویب نشود و فردا دشمن بخواهد علیه ما تصمیم‌گیری کند، به همین حرف استناد می‌کند.
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: این حرف دروغ نیست، پولشویی وجود دارد اما این را باید بگویند؟ آن هم شخصی که متولی سیاست خارجی کشور است و بعد این حرف را بزند و سند به دست دشمن دهد. اشکال در این کار است نه اینکه چرا گفتید. نقد من به عنوان امام جمعه در عرصه بین‌المللی شاهد و سند نیست اما اگر تولیت سیاست خارجی حرفی بزند، سندی برای دشمن می‌شود.
 
وی بیان کرد: بیان می‌کنند، افرادی که مخالف FATF هستند، می‌خواهند پولشویی کنند. مخالف آن مراجع تقلید هستند که این کنوانسیون و شرکت در آن را تحریم کردند. اول مخالف سرسخت آن نیز مقام معظم رهبری هستند که مخالفت جامع خود را با تمام کنوانسیون‌های خارجی اعلام کردند اما تصمیم‌گیری را به عهده مجلس گذاشتند. فقها، علما، سیاست‌مداران و افراد متخصص در سیاست خارجی، حقوق بین‌الملل و اقتصاد مخالف هستند، آیا تمام این افراد پولشویی دارند؟
 
علم‌الهدی اضافه کرد: این تهمت زدن به بخش عظیمی از چهره‌های برجسته رهبری، ولایت، روحانیت و بخش عظیمی از جریان نخبگان، خبرگان و افراد متخصص در این ممکلت است، به صرف اینکه افرادی که با این مصوبه مخالف هستند، گرفتار پولشویی هستند. این حرف آن هم از زبان یک مسئول اجرایی در این کشور و نظام ،درست است؟
 
امام جمعه مشهد گفت: بسیجی‌وار عمل کنید، خود را در جبهه دشمن ببینید، دشمن را بشناسید و بازی کردن آن را ببینید. اکنون قریب چند ماه است که آمریکا از برجام خارج شده و اروپا شما را بازی می‌دهد و تا امروز یک قدم هم برنداشته است. دشمن را بشناسید و بسیجی‌وار در این مملکت مدیریت کنید.
کد مطلب: 97887
برچسب ها: علم الهدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *