۰
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۲

درخواست آل خلیفه برای استرداد بازیکن معترض

برخی رسانه استرالیایی گزارش دادند: یک عضو سابق تیم ملی فوتبال بحرین که از سال 2015 به عنوان پناهجو در استرالیا زندگی می کند پس از سفر به تایلند توسط اینترپل و به درخواست دولت بحرین در فرودگاه بانکوک دستگیر شده و درخطر استرداد به بحرین قرار دارد.
برخی رسانه استرالیایی گزارش دادند: یک عضو سابق تیم ملی فوتبال بحرین که از سال 2015 به عنوان پناهجو در استرالیا زندگی می کند پس از سفر به تایلند توسط اینترپل و به درخواست دولت بحرین در فرودگاه بانکوک دستگیر شده و درخطر استرداد به بحرین قرار دارد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، از رسانه های استرالیایی، محمد علی حکیم العریبی فوتبالیست بحرینی از 3 سال گذشته تاکنون در استرالیا زندگی می کند و در سفر به تایلند به درخواست دولت بحرین توسط اینترپل در فرودگاه بانکوک دستگیر شده است.
طبق گزارش این رسانه ها ، وی که از فعالان مدنی در بحرین بوده اکنون در استرالیا زندگی می کند و دستگیری وی در فرودگاه بانکوک نشان داد که دولت بحرین مخالفان خود را در خارج از این کشور نیز تحت تعقیب قرار داده است.
گاردین استرالیا دراین زمینه گزارش داد: این فوتبالیست درحالی که قصد داشت پس از سفر به تایلند به استرالیا بازگردد با درخواست دولت بحرین که وی را متهم با آشوب در این کشور کرده و خواستار استردادش شده ، روبه رو شده است.
این فوتبالیست 25 ساله به شبکه اس بی اس استرالیا نیز گفت: هفته پیش پس از ورود به تایلند، برخی مسئولان تایلندی به طرز محسوسی به وی گفته اند که یک پرواز خارجی را رزرو کند .
وی افزود: به رغم رزرو پرواز ملبورن اما سه ساعت قبل از پرواز، پلیس فرودگاه وی را بازداشت کرد.
لطیفه هائولی وکیل این فوتبالیست بحرینی به سی بی اس استرالیا گفت: دولت بحرین با بخش مهاجران خارجی استرالیا برای استرداد وی نیز در حال گفت وگوست.
سفارت بحرین در تایلند نیز با انتشار بیانیه ای در صفحه توئیتر اعلام کرد: بازگشت این فوتبالیست به بحرین به دلایل امنیتی ضروری است.
العریبی هر نوع اتهام امنیتی علیه خود را رد کرده و گفته است که پیش از حضورش در استرالیا در سال 2015 وی صرفا به عنوان فوتبالیست فعال بوده است.
وکیل این فوتبالیست با بیان اینکه 'اینترپل از سال 2015 اعلام کرده که درخواست های دستگیری برای مهاجرانی که روند پذیرش آنها در کشور دیگری ثبت شده را نمی پذیرد' به شبکه سی بی اس استرالیا گفت که اینترپل ازاین قانون خود تخطی کرده است.
وکیل فوتبالیست بحرینی هشدار داد: موکلش در خطر استرداد به بحرین قرار گرفته است.
طبق گزارش سی بی اس، العریبی یکی از اعضای سابق تیم ملی فوتبال بحرین است که به رسانه استرالیایی گفته است پیش از عزیمت به استرالیا توسط ماموران بحرینی بازداشت و شکنجه شده است.
وی گفت که به همراه دیگراعضای تیم ملی فوتبال استرالیا متهم به آتش زدن یک ایستگاه پلیس شده و با 10 سال زندان روبه رو شده اند.
طبق این گزارش، العریبی توسط دولت بحرین متهم شده که در شورش های سال 2011 مشارکت داشته است.
وی اکنون در یکی از تیم های فوتبال ملبورن به عنوان فوتبالیست بازی می کند.
سید احمد الوادعی مدیر یکی از نهادهای حقوق بشری در بحرین در واکنش به این بازداشت گفت: اینترپل از قوانین خود تخطی کرده و بازگشت این فوتبالیست به بحرین با زندانی و شکنجه شدن وی همراه است.
مرکز حقوق بشر بحرین پیشتر در صفحه رسمی خود در توئیتر با انتشار یک اینفوگرافیک (داده نگاشت) ضمن انتقاد شدید از رفتار پلیس ضد شورش بحرین با شهروندان این کشور، خواستار توقف اقدامات ضد انسانی رژیم آل خلیفه شد.
براساس اطلاعات این اینفوگرافیک (داده نگاشت)، از 12 تا 18 ژوئن (22 تا 28 خرداد) سال جاری تعداد 22 تظاهرات سراسری در13 منطقه مسکونی در بحرین برگزار شده و پلیس ضد شورش بحرین این تظاهرات را مورد هجوم گسترده قرار داده است.
مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر با اشاره به موج جدید رفتار سرکوبگرایانه رژیم آل خلیفه با معترضان این کشور، تاکید کرد:‌ این اقدامات ضد حقوق بشری، شرایط (داخلی) را وخیم تر خواهد کرد.
بحرین از سال 2011 تاکنون، شاهد حوادث فاجعه آمیز و سرکوب مردم ناراضی این کشور توسط رژیم آل خلیفه به جای ارائه خدمات به آنان است.
براساس اعلام مجامع حقوق بشری بحرین، سرکوب آزادی های عمومی، ممانعت از ابراز عقیده و در معرض انواع ظلم و ستم قرار گرفتن عموم شهروندان بحرینی بویژه شیعیان این کشور از سوی رژیم آل خلیفه در سال 2016، در هیچ سالی سابقه نداشته و بسیاری از زندانیان سیاسی تنها به خاطر مطالبه گری عدالت و حقوق مصرح خود در زندان به سر می برند.
کد مطلب: 98433
برچسب ها: بحرين
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *