۰
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۸

لزوم توجه به واردات دارو

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه اختصاص اعتبارات تشویقی برای واردات لوازم آرایشی اجحاف به بخش دارو است، گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی برای واردات دارو با کمبود اعتبار روبه‌رو است، چگونه بانک مرکزی این میزان اعتبارات را برای واردات لوازم آرایشی اختصاص می‌دهد.
علی کائیدی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از اختصاص یکسان اعتبارارزی برای واردات لوازم آرایش و دارو از سوی بانک مرکزی، تصریح کرد: متأسفانه بانک مرکزی به این دو بخش حدود ۵۰ میلیون یورو ارز دولتی به صورت یکسان اختصاص می‌دهد، که این موضوع بسیار تأسف‌بار است.
نماینده مردم پلدختر و لاوی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اختصاص اعتبارات تشویقی برای واردات لوازم آرایشی اجحاف به بخش دارو است، گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی برای واردات دارو با کمبود اعتبار روبه‌رو است، چگونه بانک مرکزی این میزان اعتبارات را به بخشی مانند لوازم آرایش اختصاص می‌دهد.
وی با اشاره به رشد روزافزون تولیدات لوازم آرایشی در کشور، افزود: به‌طور حتم حمایت دولت از واردات این محصولات و اختصاص اعتبارات هنگفت هیچ نتیجه‌ای جزء تشدید بی‌رویه مصرف لوازم آرایشی ندارد.
این نماینده مجلس نهم، با اعلام اینکه بانک مرکزی نباید برای واردات لوازم آرایشی یک ریال هم بپردازد، یاد‌آور شد: اختصاص ارز برای واردات این محصولات نشان‌دهنده کم ارزش بودن دارو از نگاه مسئولان است.
کائیدی ادامه داد: متأسفانه هم‌اکنون وزارت بهداشت و درمان برای واردات دارو با کمبود اعتبار روبه‌رو است، حال چرا باید این اعتبارات را در جاهای غیرضروری صرف کنیم.
وی با بیان اینکه برای تخصیص ارز محصولات بهداشتی و درمانی، باید وزارت بهداشت و درمان و بانک مرکزی با یکدیگر تعامل داشته باشند، تصریح کرد: ناهماهنگی و سوء مدیریت در میان سطوح مسئولان موجب می‌شود که اعتبارات به بخش‌های مهم و تأثیرگذار اختصاص داده نشود.
این نماینده مجلس نهم، خواستار تجمیع اعتبارات ارزی در بخش واردات دارو شد و اعلام کرد: مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان با اقدامات خلاف مصالح نظام سلامت، برخورد می‌کند.
کائیدی با تأکید بر اینکه هم اکنو برای خرید داروهای خاص با مشکلات متعددی روبه‌رو هستیم، بیان کرد: متاسفانه در این بخش مشکلاتی جدی داریم، ولی معلوم نیست که چرا بانک مرکزی هیچ توجهی به حل و رفع این مشکلات ندارد.
نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر لزوم برنامه‌ریزی و اقدامات سریع از سوی وزارت بهداشت و درمان برای حل مشکلات ارزی واردات دارو تأکید کرد و افزود:‌ مسئولان این وزارتخانه و بانک مرکزی باید برای اختصاص ارز وارداتی اولویت‌ها را در نظر گیرند
کد مطلب: 9844
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *