۰
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸

درخواست نمایندگان از شورای نگهبان

تعدادی از نمایندگان مجلس در واکنش به توییت اخیر «جواد کریمی قدوسی» تاکید کردند: شورای نگهبان باید صلاحیت امثال وی را که حضور و مواضع آنها مصالح انقلاب و وحدت ملی را به خطر می اندازد با دقت بیشتری بررسی کند.
تعدادی از نمایندگان مجلس در واکنش به توییت اخیر «جواد کریمی قدوسی» تاکید کردند: شورای نگهبان باید صلاحیت امثال وی را که حضور و مواضع آنها مصالح انقلاب و وحدت ملی را به خطر می اندازد با دقت بیشتری بررسی کند.
به گزارش ایرنا، کریمی قدوسی از اعضای شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم اخیرا در توییتی نوشت: 50 درصد این مجلس به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است، سران فتنه 88 به دنبال سقوط نظام جمهوری اسلامی بودند و حال امروز 50 درصد نمایندگان مجلس پشت تریبون می روند و از سران فتنه دفاع می کنند.
این توییت نماینده مشهد و توهین وی به نمایندگان مجلس با واکنش بسیاری از همکاران وی و کاربران صفحه های اجتماعی مواجه شد.
تعدادی از نمایندگان این اقدام کریمی قدوسی را توهین به شعور مردم دانستند و خواستار بررسی دوباره صلاحیت کریمی قدوسی ازسوی شورای نگهبان شدند.
این نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند توهین به نمایندگان مجلس توهین به شعور ملتی است که به آنان رای دادند و این موضوع وحدت ملی را به خطر می اندازد.
نمایندگان مخالف اظهارات کریمی قدوسی از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس خواستند که توهین وی به منتخبان ملت را هر چه سریع تر بررسی کند تا دیگر شاهد این گونه سخنان و اقدامات نباشیم.
البته توهین های کریمی قدوسی در گذشته نیز سابقه دارد و باعث شده نمایندگان بارها به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد اقدامات و صحبت های وی اعتراض کنند.
ابوالفضل سروش نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس در توییتی نوشت: ادعای اخیر کریمی قدوسی علیه نمایندگان مجلس خلاف منافع ملی و توهین به شعور مردم است. 
وی گفت: امیدوارم شورای نگهبان صلاحیت امثال کریمی قدوسی را که حضور و مواضع‌شان مصالح انقلاب، نظام، مردم و وحدت ملی را به خطر می اندازد با دقت بیشتری بررسی کند. 
همچنین محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس در توییتی نوشت: کسی که می‌نویسد «50 درصد این مجلس به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است»، صراحتا با شورای نگهبان، مجلس و مردم دشمنی می‌کند زیرا این ادعا، وهن ارکان نظام و قانون اساسی است. 
وی در ادامه توییت خود نوشت: این نماینده باید به مردم و مراجع ذیربط ازجمله شورای نظارت بر رفتار نمایندگان پاسخگو باشد.
علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران و عضو هیات رییسه مجلس هم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: وقتی نیمی ازنمایندگان مجلس به دروغ به فروپاشی نظام متهم می شوند یعنی نیمی از ملت که پشتوانه نمایندگان هستند را در مقابل حاکمیت فرض کرده اید.
وی ادامه داد: شکستن همبستگی ملی ریشه در انحراف فکری و خودمختار پنداری مقابل مردم دارد .
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: دفاع از ولایت فقیه، ابزارتفرقه افکنی جماعتی شده است.
جمعی از کاربران صفحه های مجازی از جمله اینستاگرام و توییتر نیز ادعای جواد کریمی قدوسی را خلاف منافع ملی و کشور دانستند و خواستار دقت بیشتر وی در اظهاراتش شدند.
کد مطلب: 98852
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *