۱
سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۶
آیا هیئت نظارت بر نمایندگان مجلس با عضو جبهه پایداری برخورد می کند؟

بن بست های کریمی قدوسی از آسمان یزد تا بهارستان تهران

جنجال آفرینی های بی حساب و کتاب و بی مبنای اقلیت سیاسی در ایران تمامی ندارد. هر رویداد ساده و بی ارتباطی می تواند دستاویز تخریب دولت قرار بگیرد. جبهه پایداری با اندک هواداران هنوز در صحنه اش مانند جواد کریمی قدوسی، بنای رعایت انصاف و حرکت در مسیر عقلانیت ناظر به پیشرفت و اعتلای کشور را ندارند. اظهارات کریمی قدوسی در خصوص رهگیری هواپیمای سعودی در آسمان ایران بهانه جدید دلواپسان برای تحت فشار قرار دادن دولت است.
بن بست های کریمی قدوسی از آسمان یزد تا بهارستان تهران
جنجال آفرینی های بی حساب و کتاب و بی مبنای اقلیت سیاسی در ایران تمامی ندارد. هر رویداد ساده و بی ارتباطی می تواند دستاویز تخریب دولت قرار بگیرد. جبهه پایداری با اندک هواداران هنوز در صحنه اش مانند جواد کریمی قدوسی، بنای رعایت انصاف و حرکت در مسیر عقلانیت ناظر به پیشرفت و اعتلای کشور را ندارند. اظهارات کریمی قدوسی در خصوص رهگیری هواپیمای سعودی در آسمان ایران بهانه جدید دلواپسان برای تحت فشار قرار دادن دولت است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، اگر در دنیا سیاست را با خط و ربط های ثروت، قدرت و حتی برنامه ریزی های زیرکانه برای تخریب رقبا دنبال می کنند، کار در ایران به جایی رسیده که عده ای انگشت شمار با بیان اظهار نظرهایی صرفا دنبال شهرتند. جواد کریمی قدوسی که کارنامه سیاسی اش لبریز از سخنان ناصواب و اقدامات دور از ذهن در جهت تخریب رقبای سیاسی است، این بار نیز مکررا و گویا با اصرار شخصی خود سعی دارد با سخنرانی علیه دولت منتخب مردم، خود را به تیتر اخبار روزنامه و رسانه ها برساند. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه نشست علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران گفت: «پنج‌شنبه گذشته یک هواپیمای نظامی سعودی با ذخیره سوخت بالا ضمن نقض حریم هوایی ایران از فرودگاه دمام به مقصد قرقیزستان پرواز می‌کند. در این هواپیما فرماندهان نظامی سعودی برای جلسه‌ای با مقامات آمریکایی در خصوص داعش حضور داشتند.» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعلام فرودگاه یزد و مشخص شدن این مساله که هواپیمای سعودی مجوز تردد در آسمان ایران را ندارد توضیح داد که هواپیماهای جنگنده و سیستم پدافند برای اسکورت این هواپیما بلند می شوند اما، با نظر جواد ظریف و تأکید شخص او هواپیمای متجاوز به فرودگاه دمام عربستان بازمی گردد. کریمی قدوسی در ادامه تصریح کرد:« سیستم پدافندی و امنیتی کشورمان باید پیگیر نحوه ورود هواپیمای سعودی به آسمان به ایران و نقض حریم هوایی کشورمان می شد. ما پیگیر این هستیم که چرا آقای ظریف تاکید کرده است که هواپیمای سعودی به مبداء بازگردد.» در همین حین این نماینده مجلس فرصت را برای حمله به دولت مناسب دید و افزود :« متاسفانه نقض حریم هوایی و دریایی ایران در خلیج فارس پس از انتخابات ریاست جمهوری بیش از ده برابر افزایش یافته است. برخی در شورای همکاری های خلیج فارس گمان می کنند که با توجه به وضعیت منطقه می توانند امنیت ایران را تهدید کنند و تمامیت ارضی کشورمان را مورد تعرض قرار دهند.»
البته رویکرد تخاصمی کریمی قدوسی نسبت به جواد ظریف ریشه در بحبوحه توافقات برجام و بی اثر شدن تخریب های این عضو پایداری و دوستانش دارد. پس از توافق اولیه و انتشار بیانیه لوزان کریمی قدوسی در مجلس به سمت جواد ظریف رفته و با توهین های آشمار به او، از حربه همیشگی تندروها و افراطی های کشور و هزینه کردن از نام رهبری استفاده می کند. کریمی قدوسی به ظریف می گوید که در یک جلسه تازه برگزار شده رهبری به جواد ظریف تذکر داده و او را مورد عتاب قرار داده اما، با اظهارات ظریف مشخص می شود که اصلا کریمی قدوسی در آن جلسه حاضر نبوده و صحبت های
کریمی قدوسی از هیچ اقدامی برای تخریب دولت فروگذار نکرده است. وی که در کمیسیون امنیت ملی مجلس مدام در راستای بهره برداری های سیاسی اقدام به منتسب کردن اخباری به این کمیسیون می کند، در بحبوحه انتخابات از رد صلاحیت حسن روحانی در هر دو دوره اخیر خبر داد. در صوت منتشر شده و منسوب به این نماینده، کریمی قدوسی اظهار می کند که در دور اول علی رغم رد صلاحیت حسن روحانی بنا بر اصل حفظ جمهوری اسلامی به هر قیمتی روحانی تأیید صلاحیت شد. وی در ادامه اظهار می کند که این بار نیز حسن روحانی به خاطر تهدید به برگزار نکردن انتخابات تأیید صلاحیت شده است
شکل گرفته در آن نشست مسیر دیگری داشته است. انتشار فایل تصویری این منازعه و رسوایی پیش آمده هنوز از ذهن این نماینده بیرون نرفته است.
این اما تمام پرونده کریمی قدوسی و بن بست های سیاسی_تخریبی وی نیست. وی در اسفندماه سال گذشته در نمازجمعه مشهد به سخنرانی پرداخت و با طرح مسایلی از قبیل اتفاقات سال 88 و توهین های مکرر به برخی چهره های با سابقه کشور و همچنین پیش کشیدن برخی مسایل اعتقادی و البته زیر سوال بردن تحزب و آزادی بیان، با واکنش قاطع هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان رو به رو شد. این هیأت با تشکیل جلسه فوری سخنان او در مشهد را در تضاد با امنیت ملی دانست و تذکرات لازم را به وی ابلاغ کرد.
کریمی قدوسی از هیچ اقدامی برای تخریب دولت فروگذار نکرده است. وی که در کمیسیون امنیت ملی مجلس مدام در راستای بهره برداری های سیاسی اقدام به منتسب کردن اخباری به این کمیسیون می کند، در بحبوحه انتخابات از رد صلاحیت حسن روحانی در هر دو دوره اخیر خبر داد. در صوت منتشر شده و منسوب به این نماینده، کریمی قدوسی اظهار می کند که در دور اول علی رغم رد صلاحیت حسن روحانی بنا بر اصل حفظ جمهوری اسلامی به هر قیمتی روحانی تأیید صلاحیت شد. وی در ادامه اظهار می کند که این بار نیز حسن روحانی به خاطر تهدید به برگزار نکردن انتخابات تأیید صلاحیت شده است. وی همچنین ادعای تکذیب شده متعدد دیگری نیز در کارنامه خود دارد. تکذیب طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای از سوی نمایندگان مجلس، تکذیب ادعای رأی دیوان محاسبات در انفصال از خدمت وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت از سوی دادستان دیوان محاسبات، تکذیب ادعا درباره دستگیری جاسوس در تیم مذاکره کننده از سوی وزارت امور خارجه و تکذیب نامه‌نگاری جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه آمریکا از سوی روابط عمومی وزرات خارجه در اسفند ۹۵ تنهای بخشی از این طومار بلندبالاست.
به نظر می رسد که ضروری است هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بار دیگر تشکیل جلسه فوری داده و صلاحیت جواد کریمی قدوسی را از نو بررسی کند. این بار اما هیئت نظارت نه مانند بار پیش که به ادعای کریمی قدوسی و دوستانش برای ملاقات علی مطهری، نایب رئیس مجلس با سید محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران، که به خاطر به خطر افتادن امنیت ملی با اظهارات وی می تواند تشکیل جلسه دهد. با این حال حتما کریمی قدوسی که این طور بی محابا به وزرا، سیاست های کلان کشور و شخصیت های منتخب مردم حمله می کند و هیچ حرفی جز حرف خود و اعضای پایداری به گوشش نمی نشیند، فراموش نکرده است که در میان نطق های مفصل خود در مخالف با سیاست هسته ای دولت تدبیر و امید NPT که از مشهورترین اصطلاحات این حوزه است را با بی اطلاعی «MPT» نوشت و در نامه دیگری که تقدیم هیئت رئیسه کرد، خاتمی را بر مواضع همیشگی خود «باغی» دانست!
تأسف برانگیز است که خانه ملت، به جای رسیدگی به امور ملت و پیشبرد و اعتلای سیاست های کلان کشور در جهت سربلندی نام ایران و معیشت ایرانیان، به محل خودنمایی ها و شهرت طلبی ها و منفعت طلبی های این چنینی تبدیل شود. کاش جواد کریمی قدوسی و همفکران و همراهانش، دلواپس ایران و مردم باشند نه تعلقات جناحی.
محمد مَهدی حسین نیا

کد مطلب: 70892
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *