۱
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۰
وزارت امور خارجه باز هم اظهارات کریمی قدوسی را تکذیب کرد

بداندیشی های وهم آمیز یک نماینده

گویا ادعاهای خلاف واقع و تهمت های جواد کریمی قدوسی، نماینده پرحاشیه اصولگرای مجلس نسبت به دستگاه دیپلماسی پایانی ندارد. اين نخستين‌ بار نيست كه كريمي‌ قدوسي به نمايندگي از همفكران خود در مجلس سعي مي‌كند ظريف، تيم ديپلماسي دولت و به‌ طور‌ كلي دولت يازدهم را متهم كند.
بداندیشی های وهم آمیز یک نماینده
گویا ادعاهای خلاف واقع و تهمت های جواد کریمی قدوسی، نماینده پرحاشیه اصولگرای مجلس نسبت به دستگاه دیپلماسی پایانی ندارد. اين نخستين‌ بار نيست كه كريمي‌ قدوسي به نمايندگي از همفكران خود در مجلس سعي مي‌كند ظريف، تيم ديپلماسي دولت و به‌ طور‌ كلي دولت يازدهم را متهم كند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، او پيشتر نيز اقداماتي از اين‌ دست داشت. بارزترين نمونه اين‌ گونه اظهارات او همان گفت‌وگو با كيهان بعد از يك جلسه محرمانه در كميسيون امنيت ملي بود كه موجب شد كيهان از قول ظريف تيتر بزند "مكالمه روحاني با اوباما و ديدار طولاني من با جان‌ كري نا‌به‌جا بود" ؛ تيتري كه ظريف را راهي بيمارستان كرد.
این عضو جبهه پایداری این بار نیز در ادعایی که وزارت روابط عمومی وزارت امور خارجه آن را کاملا بی‌پایه و اساس، کذب و متوهمانه خواند، از نامه محمد جواد ظریف به وزیر امور خارجه دولت ترامپ خبر داد. کریمی قدوسی که ید طولایی در مطرح کردن ادعاهای بدون سند و مدرک دارد، بارها وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای را مورد تهمت قرار داده و فضای کمیسیون امنیت ملی مجلس را متشنج کرده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در پی ارسال این نامه وزیر امور خارجه ایران 4 درخواست را از رکس تیلرسون مطرح کرد که امیدواریم وزیر خارجه این موضوع را تکذیب نکند چراکه هرچه گفته می شود بر اساس واقعیات است.
قدوسی که هیچگاه مشخص نکرده است که بر چه اساس و سندی وزارت امور خارجه را مورد حملات خود قرار می دهد، تاکید کرد: یکی از مباحثی که ظریف در نامه به وزیر امور خارجه آمریکا مطرح کرده است این بوده است که آمریکا برای پاره کردن برجام اقدام نکند زیرا در غیر این صورت ایران از آمریکا به دلیل نقض برجام به شورای امنیت شکایت خواهد کرد.

کریمی قدوسی که اغلب اوقات انتقادات خود را با نقل قول‎هایی بدون سند از مقام معظم رهبری درباره مذاکرات و تیم مذاکره کننده همراه کرده است، تاکید کرد: همچنین مهمترین درخواست ظریف از وزیر امور خارجه آمریکا این است که وزارت خارجه آمریکا یک نماینده ویژه ای را برای بحث برجام مشخص کند که در این نامه اشاره شده جان کری را به عنوان برای این امر انتخاب کند. چراکه وی ارتباط خوبی وشفافی با تیم مذاکره کننده دارد. همچنین ظریف در پی این نامه به وزیر خارجه جدید آمریکا پیشنهاد می‌دهد که ملاقات دوجانبه محرمانه در استانبول ترکیه برگزار شود. قدوسی با اشاره به چهارمین درخواست وزیر امور خارجه ایران از تیلرسون، افزود: ظریف همچنین تقاضای خط ارتباط مستقیم اضطراری بین وزارت خارجه دو کشور را برای مواقع خاص را طی این نامه خواستار شده است.
جواد کریمی قدوسی دی ماه سال جاری نیز در ادعایی کذب و خلاف واقع جمله ای را از قول محمد جواد ظریف مطرح کرد که هرکز از طرف وزیر امور خارجه مطرح نشده بود. "من اعتراف مي‌كنم اشتباه كردم به حرف كري اعتماد كردم." اين جمله را محمدجواد ظريف نگفته اما جواد كريمي‌ قدوسي از قول او گفته است. نكته جالب اين است كه كريمي‌ قدوسي محتويات جلسه محرمانه‌اي را فاش كرده كه خود در آن غايب بوده است. نماينده اصولگراي مشهد كه در طول دولت يازدهم پاي ثابت سوال از ظريف بوده است، جملاتي را به نقل از وزير خارجه در جلسه كميسيون رسانه‌اي كرد كه نقوي‌ حسيني، سخنگوي اين كميسيون، به خاطر محرمانه‌ بودن جلسه درباره آن چيزي نگفته بود. اين اقدام كريمي‌ قدوسي كه حتي سابقه درگيري لفظي با ظريف را نيز دارد، موجب شد تا بهرام قاسمي، سخنگوي وزارت امورخارجه درباره آن جلسه توضيح دهد. او با بيان اين كه "نامبرده از قضا در آن جلسه حضور نداشتند و نقل‌ قول ایشان از سخنان وزیر امور خارجه کاملا نادرست، مخدوش و گزینشی است و به منظور بهره‌برداری‌های خاص تحریر و تنظیم شده است"، تأكيد كرد: "نقل‌قول‌های منتشره وارونه جلوه‌ دادن واقعیات و اظهارات وزیر امور خارجه بوده و این ناراستی در بیان و نقل‌ قول با راستی سخنان وزیر امور خارجه در تضاد کامل قرار دارد".
روابط عمومی دستگاه دیپلماسی ضمن واکنش به اظهارات جدید و مانند گذشته کذب کریمی قدوسی، در بیانیه روابط عمومی وزارت امور خارجه آمده است: "ادعای نادرست، بی‌اساس و باز هم جدید آقای کریمی قدوسی، مبنی بر نگارش نامه از سوی آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه به وزیر امور خارجه آمریکا قویاً تکذیب و رد می‌شود. وزارت امور خارجه ضمن ابراز شگفتی همراه با تاسف از این‌گونه بداندیشی‌های وهم‌آمیز آقای کریمی قدوسی، نسبت به آثار و تبعات ناشی از اصرار و لجاجت ایشان در ادامه طرح ادعاهای کذب و بی پایه علیه عالی‌ترین مقام دستگاه دیپلماسی کشور که به نظر می رسد با هدف تشویش افکار عمومی و خودنمایی صورت می گیرد، اعلام می‌دارد این ادعاها همچون گذشته حاصلی برای اهداف خاص ایشان در بر نخواهد داشت و نمایندگان فهیم و آگاه مجلس شورای اسلامی و ملت شریف ایران از کلّیت سیاست‌های کشور در حوزه خارجی بخوبی آگاه بوده و تحت تاثیر این گونه القائات ناراست قرار نمی‌گیرند. بیانیه می افزاید: اگر چه طرح اینگونه موضوعات انحرافی تاثیری در ادامه راه اصولی این وزارتخانه در چارچوب های کلان تعیین شده ندارد؛ اما اقدامی از مقوله تشویش اذهان عمومی و مغایر با امنیت ملی کشور است که می تواند در فرایندی مشخص و قانونی مورد نظارت مقامات قضایی کشور قرار داشته باشد."
كريمي‌ قدوسي كه با انتقادات تند خود به مذاكرات هسته‌اي و دولت در مجلس نهم خيلي مورد توجه قرار گرفت، مخالفت‌هاي خود با دولت يازدهم را از همان خرداد ٩٢ و همزمان با افزايش رأي روحاني در نظرسنجي‌ها شروع كرد و خواستار رد صلاحيت او شد. بعد از روي‌ كار آمدن دولت تدبير و اميد نيز از پرچم‌داران مخالفت با سياست خارجي دولت شد. حتي يك بار در نطق ميان‌دستور خود و بدون ارائه سند و مدرك مدعي شد كه روحاني در رساله دکترای خود در دانشگاه گلاسکو "اطلاعات محرمانه فقهی را به انگلیسی‌ها داده است.» يك بار ديگر نيز سخنراني روحاني درباره وظايف پليس در راستاي اجراي اسلام را بهانه كرده و اصرار داشت كه «روحانی اگر حرف خود را پس نگیرد و در محضر علما و شهدا استغفار نکند و از مردم عذرخواهی نکند، همان اتفاقاتی که در گذشته اسلام بر سر پیشینیان آورد، بر سر او می‌آورد".



کد مطلب: 67249
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *