۱
چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۲
کریمی قدوسی سخنان محرمانه منتسب به وزیر امور خارجه را منتشر کرد

سریال دنباله دار بی اخلاقی

«اخلاق» حلقه مفقوده سیاست و جامعه امروز ماست. جامعه ای که در آن نماینده مجلسش پایبند به اخلاقیات نباشد از مردم آن نمی توان انتظار دیگری داشت. اما بی اخلاقی رسم همیشه جامعه ما نبوده و مدتی است که این صفت مذموم در جامعه رواج پیدا کرده است.
سریال دنباله دار بی اخلاقی
«اخلاق» حلقه مفقوده سیاست و جامعه امروز ماست. جامعه ای که در آن نماینده مجلسش پایبند به اخلاقیات نباشد از مردم آن نمی توان انتظار دیگری داشت. اما بی اخلاقی رسم همیشه جامعه ما نبوده و مدتی است که این صفت مذموم در جامعه رواج پیدا کرده است.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، رییس دولت هشتم و نهم در این ماجرا بی تقصیر نیست. ماجرای بگم بگم های بی مورد و نادرست، ادعاهای مطرح شده در مناظره های سال 88، مدرک جعلی مرحوم علی کردان و اعمال خلاف قانون علی رضا رحیمی و حمید بقایی که همگی از نزدیکان احمدی نژاد بودند تنها گوشه ای از رواج بی اخلاقی در دوران دولت های هشتم و نهم است اما سریال بی اخلاقی های این جریان همچنان ادامه دارد. روز گذشته نماینده اصولگرای مشهد در اقدامی نامتعارف اظهارات محرمانه منتسب به وزیر امور خارجه در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را رسانه‌ای کرد.
به گزارش ایلنا، درحالی که نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون برجام به‌علت محرمانه بودن بخش‌هایی از صحبت‌های محمدجواد ظریف در این کمیسیون، اظهارنظر درباره آن‌را غیراخلاقی دانست، سیدجواد کریمی قدوسی عضو جبهه پایداری در این کمیسیون، در اقدامی نامتعارف، جملاتی از صحبت‌های وزیر امور خارجه کشورمان را به‌صورت گزینشی در اختیار چند خبرگزاری اصولگرا و مخالف دولت قرار داد.
در متن تهیه شده توسط کریمی قدوسی که با پیگیری‌های خبرنگار ایلنا به دست آمد، تاکید شده که این جملات مربوط به «آخرین اظهارات آقای ظریف وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی مورخ ۲۸ آذرماه در موضوع برجام» است.
مجتبی ذوالنور در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا اظهارات کریمی قدوسی در مورد سخنان وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی صحت دارد، اظهار کرد: در این مورد نفیا و یا اثباتا پاسخی نمی‌دهم.
کریمی قدوسی در جمع خبرنگاران منتقد دولت چندین نسخه از اظهارات محمد جواد ظریف در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را میان‌ آن‌ها توزیع کرد. کریمی قدوسی در حالی اقدام به انتشار سخنان محرمانه محمد جواد ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی کرده است که خودش در آن جلسه حضور نداشته و در جلسه مذکور غایب بوده است
این عضو کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اظهارات وزیر امور خارجه را منتشرکرده است، گفت: با وجود اینکه در این جلسه حضور نداشته‌ام، اما فایل صوتی آن را شنیده‌ام.
اما این اظهارات بی جواب نماند و روز گذشته عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی پاسخ همکار خود را داد.
علی رضا رحیمی اقدام کریمی قدوسی در انتشار اظهارات منتسب به وزیر امور خارجه را غیر اخلاقی خواند و گفت: سخنان آقای کریمی قدوسی در مورد حرف‌هایی که آقای ظریف در نشست کمیسیون بیان کرده کذب محض است.

به گزارش ایلنا علیرضا رحیمی در حاشیه نشست علنی نوبت بعدازظهر امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به افشای اظهارات محرمانه وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سوی جواد کریمی‌قدوسی اعلام کرد: نشست کمیسیون امنیت ملی که روز یکشنبه گذشته باحضور وزیر امور خارجه و به‌همراه تمامی معاونان و قائم‌مقام و سخنگوی وزارت خارجه برگزار شد، یکی از جلسات منظمی است که هر دو ماه یک‌بار با حضور وزیر خارجه در کمیسیون امنیت برگزار می‌شود.
او گفت: آقای ظریف در این جلسه مطالب بسیاری درباره مسائل بین‌المللی مطرح کردند و از جمله به آخرین وضعیت برجام و نحوه اجرایی کردن دستور رییس جمهور درخصوص موضوع پیشران‌ها پرداخته و همچنین به موضوع سوریه نیز اشاره کردند و علاوه بر آن به تعامل کمیسیون امنیت ملی و وزارت خارجه تاکید کردند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: باوجود این‌که جلسه اخیر یکی از جلسات منظم کمیسیون امنیت ملی با وزیر خارجه بود اما کاملاً محرمانه بود و آقای ظریف هم تاکید داشتند که مطالبی که در جلسه مطرح می‌شود، صرفاً در جهت آگاهی‌بخشی اعضای کمیسیون امنیت است.
نماینده مردم اصلاح‌طلب تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: نکته حائز اهمیت درباره جلسات محرمانه این است که گزارش این جلسات باید حتماً ازسوی سخنگوی کمیسیون ارائه شود و گزارش این جلسه نیز ازسوی آقای نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت و خلاصه این جلسه ازطریق بخش خبری تلویزیون به اطلاع مردم رسید.
او با تاکید بر عدم حضور کریمی‌قدوسی در نشست مورد بحث اعلام کرد: این‌که یکی از اعضای کمیسیون که ازقضا در جلسه مورد بحث نیز حضور نداشته، اقدام به اظهارنظری غیرمسئولانه کند، علاوه بر این‌که غیراخلاقی است، خلاف پروتکل جلسات کمیسیون امنیت و مجلس است.
همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه به این ماجرا واکنش نشان داد.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه نقل قول منتسب به محمدجواد ظریف را مخدوش و گزینشی عنوان کرد و گفت: نقل قول مطالب صحیح از جلسات محرمانه هم بر خلاف مصالح و امنیت ملی کشور است؛ حال آنکه نقل قول‌های نادرست ،صد درصد خلاف اخلاق و مصالح کشور و نظام تلقی می‌شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: نقل قول‌های منتشره وارونه جلوه دادن واقعیات و اظهارات وزیر امور خارجه بوده و این ناراستی در بیان و نقل قول با راستی سخنان وزیر امور خارجه در تضاد کامل قرار دارد.
وی افرود: چنین اقدامی ناروا و دور از شوون اخلاقی است که تمامی ما باید به آن متخلق و پایبند باشیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه جناحی و سیاسی کردن مسائل ملی را خلاف مصالح کلی کشور و امنیت ملی برشمرد و اظهار داشت: نقل قول مطالب صحیح از جلسات محرمانه هم بر خلاف مصالح و امنیت ملی کشور است؛ حال آنکه نقل قول‌های نادرست ،صد درصد خلاف اخلاق و مصالح کشور و نظام تلقی می‌شود.
با این تفاسیر به نظر می رسد که کریمی قدوسی علاوه بر انجام عملی خلاف اخلاق قانون را هم زیرپا گذاشته است و احتمالا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به این ماجرا رسیدگی می کند.
کد مطلب: 64702
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *