۰
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۴

تثبیت شاخص طلاق در کشور

رئیس سازمان امور اجتماعی ضمن تاکید بر اصل قرار دادن گفتمان ازدواج و تحکیم خانواده در کشور، گفت: به دنبال این هستیم که با همکاری کنشگران و فعالان اجتماعی سازوکاری برای تقویت شاخص ازدواج در کشور فراهم کنیم.
رئیس سازمان امور اجتماعی ضمن تاکید بر اصل قرار دادن گفتمان ازدواج و تحکیم خانواده در کشور، گفت: به دنبال این هستیم که با همکاری کنشگران و فعالان اجتماعی سازوکاری برای تقویت شاخص ازدواج در کشور فراهم کنیم.
به گزارش ایسنا،تقی رستم وندی در نشست کارگروه تدوین آیین نامه شبکه ملی خیرین فعالان ازدواج که عصر امروز شنبه در محل وزارت کشور برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت موضوع ازدواج و توجه به تبلیغ ازدواج و تشکیل خانواده، گفت: یکی از نکات اساسی مطرح در کشورمان این است که به جای طرح گفتمان ازدواج و تحکیم خانواده از سوی کارشناسان و صاحب نظران، مباحث مربوط به طلاق و جدایی غالب شده است. همه آمارهای افزایش طلاق را اعلام می کنند و مستمراً در این باره صحبت می کنند.
معاون وزیر کشور ادامه داد: در نشست شورای اجتماعی کشور تصویب شد که گفتمان ایجابی مبتنی بر تشویق به ازدواج و تحکیم خانواده را اصل قرار داده و ترویج دهیم  و این موضوع را در مجامع مختلف نیز مطرح می کنیم.
وی افزود: این امر مسلم است که برخی افراد خاص در هر جامعه ای به سمت طلاق می روند، گرچه سیاست ما این است که طلاق را کاهش دهیم. البته طلاق در دین ما نیز مردود دانسته نشده است و آنجایی که لازم باشد طلاق هم حلال و امکان پذیر است. ما نیز تلاش می کنیم طلاق را کاهش دهیم.
رستم وندی خاطرنشان کرد: محور و راهبرد اصلی همه سیاست های اجتماعی باید معطوف به تشکیل خانواده، ازدواج و تحکیم خانواده باشد. یعنی باید این گفتمان غالب شود که ازدواج برای ما اصل است.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات دستگاه‌های دولتی در خصوص طلاق که در دو سه سال گذشته بسیج شده و در این زمینه کارهای خوبی انجام دادند، منجر به تثبیت شاخص طلاق شد. به نظر می رسد در حوزه ازدواج نیز نیاز به چنین کاری داریم. همچنین با هم افزایی مردم و همکاری نهادهای مردمی نیز می توانیم جلوی افت ازدواج در کشور را بگیریم.
رستم وندی با اشاره به کاهش ۹درصدی ازدواج در سال گذشته، گفت: بخشی از این موضوع متاثر از مسائل اقتصادی است، بخشی از آن مربوط به پویاییهای درون جمعیت است که جمعیت در معرض ازدواج در حال کاهش است و بخش دیگری نیز مربوط به نظام ارزشی و سبک زندگی جوانان است.
وی خطاب به سازمان های مردم نهاد گفت: به دنبال این هستیم که با هم فکری و همکاری شما کنشگران و فعالان اجتماعی سازوکاری برای تقویت شاخص ازدواج در کشور فراهم کنیم که در کنار هم و در یک مجموعه این فعالیت ها را تقویت و ارتقا دهیم ما هم تلاش کنیم دستگاههای اجرایی را پای کار بیاوریم.
معاون وزیر کشور به هفتمین جلسه آسیب های اجتماعی که در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در این جلسه رهبری بسته پیشنهادی تشویق به ازدواج و کاهش طلاق را اجمالاً تایید و بر بررسی بیشتر این موضوع تاکید کردند. به ویژه به نتیجه رساندن قانون تسهیل ازدواج جوانان و طرح جمعیت و تعالی خانواده که اولی در مجلس تصویب و اجرا نشده است و دومی هنوز مراحل قانونی را طی نکرده است، می تواند کمک کننده خوبی در این زمینه باشد.
رستم وندی تاکید کرد: هنوز بسیج لازم و هماهنگی در دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور برای اجرای طرح‌های مربوط به ازدواج به وجود نیامده است که امیدواریم با اجرای قوانین و تلاش بیشتر متولیان راه برای اقدامات موثر باز شود.
براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،وی در خاتمه گفت: به دنبال این هستیم که حرکت اصلی از سوی نهادهای مردمی و به دست مردم انجام شود به ویژه به دلیل وضعیت اقتصادی کشور و شوکی که به خانواده ایرانی وارد آمده است، خانواده در معرض مخاطرات زیادی است که باید بیش از گذشته در میدان باشیم و به جوانان در حوزه ازدواج کمک کنیم.
کد مطلب: 99225
برچسب ها: طلاق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *