۰
چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۲
کواکبیان در نشست عمومی دیدار نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی با مردم بومهن:

اگر اروپا نخواهد یا نتواند SPV را راه‌اندازی کند خروج ما از برجام سخت نیست

ه همت دکتر مصطفی کواکبیان و دبیرخانه مجمع نمایندگان تهران روز دوشنبه سوم دی در راستای دیدارهای عمومی نمایندگان مجلس که با مسئولین و مردم مناطق و شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود، این‌بار در مسجد جامع بومهن با حضور آقایان محمدعلی وکیلی، محسن علیجانی، محمود صادقی، حجت‌الاسلام مهدی شیخ و خانم‌ها پروانه مافی، فاطمه ذوالقدر، طیبه سیاوشی و فریده اولادقباد نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با مردم این بخش به گفت‌وگو پرداخته و در جریان مشکلات و دغدغه‌های مردم شریف بومهن قرار گرفتند.
اگر اروپا نخواهد یا نتواند SPV را راه‌اندازی کند خروج ما از برجام سخت نیست
به همت دکتر مصطفی کواکبیان و دبیرخانه مجمع نمایندگان تهران روز دوشنبه سوم دی در راستای دیدارهای عمومی نمایندگان مجلس که با مسئولین و مردم مناطق و شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود، این‌بار در مسجد جامع بومهن با حضور آقایان محمدعلی وکیلی، محسن علیجانی، محمود صادقی، حجت‌الاسلام مهدی شیخ و خانم‌ها پروانه مافی، فاطمه ذوالقدر، طیبه سیاوشی و فریده اولادقباد  نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با مردم این بخش به گفت‌وگو پرداخته و در جریان مشکلات و دغدغه‌های مردم شریف بومهن قرار گرفتند.
همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین توسلی امام جمعه پردیس، امیرالله حقیقی فرماندار پردیس،  طاهری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، رضا خدادادی بخشدار بومهن، سعید علی بخشی شهردار بومهن، محسن بخششی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بومهن و مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان  پردیس نیز در این نشست صمیمانه حضور داشتند و در کنار مجمع نمایندگان تهران به بررسی مشکلات مردم پرداختند.
در ابتدای این نشست محسن بخششی عمده‌ترین مشکلات بومهن را برشمرد و از همکاری نمایندگان برای حل آنها تقدیر و تشکر کرد. آنگاه امیرالله حقیقی فرماندار پردیس و بومهن طی سخنانی گفت: مشکل مالکیت زمین‌ها و ثبت اسناد از مسائل مهم شهرستان پردیس و بومهن است که امیدواریم در جلساتی که با نهاد‌های مربوط و بنیاد مستضعفان برگزار می‌کنیم حل شود. همچنین مشکل زمین‌های قولنامه ای نیز همچنان وجود دارد که پیگیر رفع آن هستیم.
وی افزود: مشکل ترافیک ورودی‌های شهر را با کمک وزیر راه پیگیری کردیم که با قول‌هایی که گرفتیم بخشی از آن حل خواهد شد. دولت اعتبار مناسبی برای بافت‌های فرسوده اختصاص داده که با کمک شهرداری‌ها و سایر نهادهای مربوطه در پی اجرای مناسب نوسازی بافت‌های فرسوده هستیم.
فرماندار پردیس گفت: مشکل عمده شهرستان مسئله محیط زیست است که به دلیل قرار گرفتن شهرستان در مناطق ۴گانه محیط زیستی امکان توسعه مناطق مسکونی و جذب سرمایه‌گذاری جهت ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی وجود ندارد.
پیگیر حل این مشکل با کمک سازمان محیط زیست هستیم و از نمایندگان محترم درخواست همکاری داریم.
حقیقی گفت: اراضی ازون تپه بومهن متعلق به بنیاد مستضعفان است که در سنوات گذشته ساخت و ساز‌های غیر استاندارد زیادی در این منطقه صورت گرفته است، بر اساس توافق صورت گرفته ساماندهی این منطقه شامل؛ استحکام بنا، رفع مشکلات برق، انشعابات، تأمین سوخت و ساماندهی این منطقه توسط بخشدار و شهرداری در حال انجام است.
وی با اشاره به مشکل ترافیک شهری بومهن اظهار داشت: با استخدام مشاور بر اساس مصوب کارگروه ترافیک به زودی مشکل ترافیک داخل این شهر بومهن حل می‌شود.
در ادامه این نشست مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: منابع طبیعی نسبت به تصرف زمین‌های دارای سند شخصی که مربوط به اراضی ملی نباشد اقدام نمی‌کند و اگر مالکی اعتقاد دارد زمین وی به اشتباه تصرف شده و اراضی ملی نیست حتما به اداره منابع طبیعی شهرستان مراجعه کرده و شکایت خود را اعلام کند.
وی تصریح کرد: اداره منابع طبیعی شهرستان درخواست را پیگیری کرده و نهایتا موضوع در منابع طبیعی استان بررسی می‌شود و در صورتی که اثبات شود زمین مربوط به اراضی ملی نیست؛ نسبت به رفع تصرف آن اقدام می‌گردد.
سپس طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران گفت: دفتر مجمع نمایندگان در پردیس پذیرای مردم بومهن نیز هست و در آن جا به مسائل مردم این شهرستان رسیدگی می‌کنیم.
وی افزود: مسائل جوانان دارای اهمیت فراوانی است و رسیدگی به موضوعاتی همچون ساخت ورزشگاه امام رضا (ع) و اختصاص فضای مناسب ورزشی و فرهنگی با جدیت پیگیری خواهد شد.
در ادامه فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس گفت: موضوع رسیدگی به روستاها و شهرستان‌های تهران همواره اهمیت بالایی برای نمایندگان تهران داشته و دارد. در جلسه‌ای که با آقای سعیدی‌کیا رئيس بنیاد مستضعفان داشتم نسبت به رسیدگی به وضعیت روستاهای تهران تاکید کردیم که ایشان نیز درخصوص محرومیت تهران و مناطق روستایی آن موافق بودند.
فریده اولاد قباد دیگر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی سخنران بعدی این نشست گفت: دغدغه‌های مربوط به مسکن مهر پردیس در کمتر از یک ماه قبل با حضور نمایندگان و وزیر محترم راه و شهرسازی پیگیری شد، همچنین در خصوص بیمارستان الغدیر در دیدار فراکسیون زنان با وزیر بهداشت این موضوع را پیگیری کردیم.
وی افزود: در خصوص تجهیزات آموزش و پرورش جلسه‌ای با معاونت اداری آموزش و پرورش داشتم که درخواست‌ها و مکاتبات مربوط را به اطلاع ایشان رساندم.
در بخش دیگری از این دیدار پروانه مافی نماینده تهران گفت: شکر نعمت باعث افزایش نعمات و کفران نعمت موجب از بین رفتن آن است. مشکلات فراوانی وجود دارد که دارای راه حل هستند و با بحث و بررسی منطقی می‌توان به راهکارهای مناسب رسید. با هیاهو و ایجاد درگیری نمی‌توان مشکلات را حل کرد.
وی افزود: مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها و همچنین مشکلات داخلی همانند اختلاس‌ها و کلاهبرداری‌هایی که انجام می‌شود مسائل فراوانی برای ما ایجاد کرده و البته مجمع نمایندگان تهران با جدیت پیگیر رفع مشکلات مردم است.
سپس محسن علیجانی نماینده تهران در مجلس گفت: در این دوره از مجلس شورای اسلامی نمایندگان تهران در میان مردم حاضر شده و به پیگیری مشکلات و مسائل آن‌ها می‌پردازند. طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند در جمع مردم بروید، برای اولین بار نمایندگان تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس این حرکت را آغاز کردند.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مترو و قطار پردیس در حال بررسی و پیگیری است. محدوده‌های صنعتی در این شهرستان به نام لکه صنعتی نام گذاری شده که در حال پیگیری نام گذاری صحیح به عنوان  «ناحیه‌های صنعتی» هستیم تا نامه‌نگاری‌های جدید برای توسعه این مناطق با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه صداوسیما حضور جهادی و میدانی نمایندگان در میان مردم را پردازش و منتشر نمی‌کند و مردم از این موضوع بی خبر هستند.
در ادامه حجت‌الاسلام مهدی شیخ نماینده تهران گفت: کار مجلس قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است. نظارت مجلس در سطح کلان است و در سطح استیضاح وزیر است، چرا که دخالت در سطح تعیین مدیران کل و ادارات دخالت در امور اجرایی محسوب می‌شود.
وی افزود: پیشنهاد طرح‌ها و لوایح نیز با توجه به بودجه انجام می‌گیرد که سال گذشته به تصویب رسیده و هر طرح یا لایحه جدید پیشنهادی توسط نمایندگان تنها در شرایطی تصویب می‌شود که بار مالی نداشته باشد.
سپس محمد علی وکیلی گفت: مردم مسائلی که نیاز به پیگیری ملی دارد را از طریق ما نمایندگان پیگیری کنند، اما مشکلات شهری با محوریت شورای شهر، فرمانداری و شهرداری حل می‌شود و نیازی به ورود نمایندگان نیست.
وی افزود: در مواردی که سازمان ثبت اسناد و اوقاف در زمین‌های مشکل‌دار این منطقه دخیل باشد و موضوع از سطح شهری فراتر رفته و به موضوعی ملی و بین دستگاهی تبدیل شود، ما نمایندگان مجلس به ویژه مجمع نمایندگان تهران حاضریم تا نسبت به پیگیری مسئله اقدام کنیم.
وکیلی در خصوص برخی مطالب مطرح شده در این نشست خاطرنشان کرد: ادبیات برخی افراد برای ما آشناست چرا که به دنبال حل مشکل نیستند، بلکه صحبت‌ها و توهین‌هایشان بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. بزرگان جمع می‌دانند چنین حضوری که نمایندگان مجلس و مسئولان شهری و استانی به میان مردم بیایند بی‌سابقه است و این گونه افراد «خود نظام پندار» به جای تشکر قصد حرکت در راستای منافع مردم را ندارند.
نماینده مردم تهران گفت: از روزهای نخست مجلس دهم دفتر مجمع در پردیس و سایر شهرستان‌ها  راه‌اندازی شده و نمایندگان علاوه بر اینکه در دفاتر شهرستان‌ها پاسخگوی مردم هستند، طی جلسات منظمی در میان مردم حاضر می‌شوند.
محمود صادقی دیگر سخنران این نشست صمیمی گفت: افرادی که قصد تخریب نمایندگان را دارند توجه کنند برجام مهر ۹۴ تصویب شد و ما خرداد ۹۵ نماینده شدیم، بنابراین نمایندگان این دوره دخالتی در تصویب برجام نداشتند اما از آن حمایت کردیم.
وی افزود: مشکلاتی همچون تورم، گرانی و اشتغال مشکلاتی سراسری و ملی است که طی سال‌ها سوء مدیریت ایجاد شده و نمی‌توان آن را به پای دولتی خاص نوشت.
صادقی گفت: من در کمیسیون آموزش هستم و مسائل مربوط به آموزش و همچنین موضوعات حقوقی و مدنی را به دلیل تخصصم پیگیری می‌کنم. در خصوص املاکی که از زمان اصلاحات ارضی و پس از آن در این شهرستان دچار مشکل هستند قطعا پیگیری خواهم کرد.
این نماینده مجلس گفت: سازمان اوقاف نهاد مستقلی است که پاسخگویی به ما ندارد، اما به عنوان نماینده مردم به شما قول می‌دهم در حد توان صدای شما را به این سازمان برسانم.
 
در پایان این نشست دکتر مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با تبریک ایام ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) به عموم موحدان عالم به ویژه هموطنان مسیحی گفت: همانطور که از آن حضرت نقل شده است، بهترین کار در نزد خداوند متعال خدمت به مردم است؛ امیدواریم همه ما توفیق خدمت صادقانه به مردم را داشته باشیم.
وی افزود: برخی در خصوص انتخاباتی بودن این جلسات صحبت‌هایی کردند که لازم است توجه کنند بنده حداقل ۵ بار از ابتدای دوره نمایندگی به مناسبت‌های مختلف در همین مسجد سخنرانی داشته‌ام. دفتر نمایندگان تهران از یک هفته پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد و حضور مستمر نمایندگان در بین مردم نشان از پیگیری جدی مسائل آن‌ها دارد.
دبیر کل حزب مردم سالاری افزود: از دوسال قبل این جلسات در سطح مناطق ۲۲گانه تهران آغاز شده و پیگیری جلسه عمومی درقالب یک نشست اداری در فرمانداری انجام می‌شود. حدود یک ماه قبل جلسه مشابهی در پردیس برگزار شد که مشکلات ساکنان شهر جدید پردیس در آن مورد بررسی قرار گرفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: پیگیری مسائل مطرح شده در این جلسات علاوه بر جلسه فرمانداری به کمیسیون‌های مجلس نیز می‌رسد و گاه پژواک صدای مردم در این جلسات را درنطق‌های نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی می‌شنوید.
دکتر کواکبیان افزود: ایجاد تقابل‌هایی بین شهرستان‌ها همچون پردیس و بومهن ما را به جایی نخواهد رساند و در صورتی که مسئولان یا مردم حس می‌کنند با استقلال ساختارهای اداری مشکلات حل می‌شود نسبت به پیگیری آن از مسیر اداری اقدام کنند.
رئيس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه فرمانداری با حضور مسئولان باید تصمیم‌های ویژه‌ای گرفته شود که از جمله آن‌ها در موضوع بیمارستان الغدیر است. پیگیری این موضوع در کمیسیون بهداشت و درمان با حضور برادر عزیزمان دکتر علیجانی انجام می‌شود که از اعضای این کمیسیون هستند.
وی افزود: مباحث فرهنگی و مربوط به آسیب‌های اجتماعی را همکار گرامی دکتر شیخ در کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری خواهند کرد و موضوعات مربوط به آموزش عالی و آموزش و پرورش را دکتر صادقی در کمیسیون آموزش پیگیری می‌نمایند.
 
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت تصریح کرد: گزارشی از نتایج موضوعاتی که در این دیدار مطرح شده و در فرمانداری تهران با حضور مسئولان بررسی می‌شود در نشستی دیگر که با حضور مردم و به طور علنی برگزار می‌شود به مردم شریف این منطقه ارائه خواهیم کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ آمده و می‌گوید قصد اعمال حداکثر فشار بر ایران را دارد. البته در رساندن فروش نفت ایران به صفر شکست خورد و در سایر موضوعات نیز شکست خواهد خورد البته در صورتی که وحدت و انسجام داخلی داشته باشیم.
دکتر کواکبیان گفت: خطاب به اروپا می‌گوییم که صبر ما حدی دارد،  اروپا قول برقراری SPV تا اول ژانویه را داده که اگر به این وعده‌اش نیز عمل نکند، یا نخواهد و یا نتواند می‌توانیم از برجام هم خارج شویم. ما تاکنون به وعده‌هایمان پایبند بوده‌ایم، اما اگر طرف‌های دیگر به وعده‌هایشان عمل نکنند صبر ما تمام شدنی است.
رئيس خانه مطبوعات کشور گفت: این که عده‌ای دولت را محکوم کنند که برجام کار این دولت است و به این دلیل دولت را تخریب کنند باید بدانند برجام حاصل تصمیم کل نظام است. همین امشب اگر رهبری و مسئولان نظام بخواهند از برجام خارج شویم حتما درنگ نخواهیم کرد.
 
کد مطلب: 99922
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *