۰
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۱

افسوس آقای روحانی ... افسوس

محمد جواد پهلوان*
در ماه های پایانی دولت حسن روحانی هستیم اما وی هنوز از «باید» ها سخن می گوید!
افسوس آقای روحانی ... افسوس
در ماه های پایانی دولت حسن روحانی هستیم اما وی هنوز از «باید» ها سخن می گوید!
وی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت گفت :« امروز ما اعتراف می‌کنیم که مردم عزیز ایران! در تامین مواد غذایی از لحاظ اصل این مواد، موجودی داریم و در بازار وجود دارد اما قیمت ناعادلانه است، غیرمنصفانه، غلط و نادرست است. چرا مردم در فشار قرار می‌گیرند؟ ما باید پایش و نظارت داشته باشیم و باید تعزیرات حکومتی با تمام توان در بازار باشد و قوه قضاییه هم آماده است.»
دوستی در مورد این اظهارات رئیس جمهور حرف صوابی بیان کرد.وی می گفت رئیس جمهور مملکت به گونه ای سخن می گوید که گویی شخص دیگری رئیس جمهور است و وی در قامت یک منتقد در حال نقد است.نکته صحیحی است.متاسفانه حسن روحانی هم زمان را گم کرده و هم جایگاه خود  را.این روزها دیگر زمان انشاء نیست و موعد ارائه کارنامه و دفاع از آن است.رئیس جمهور 7 سال قبل می توانست چنین بگوید و یا در زمان دولت احمدی نژاد می توانست نقش اپوزیسیون دولت وقت را ایفا کند ولی اکنون خیر.
ضمنا در شرایط فعلی حسن روحانی نفر دوم نظام جمهوری اسلامی است و به واسطه رای مردم از جایگاه مهم و قدرتمندی بهره می برد.منکر موازی کاری های زائد و غلط نیستم ولی تاکید و اصرار بر کارشکنی ها باعث می شود نقش رئیس جمهوری به طور کامل محو شود و کلا مسیر اشتباه را برگزینیم.
فراموش نباید کرد حسن روحانی تحت هیچ شرایطی نباید عذر و بهانه ای بیارود.یعنی وی حق ندارد بگوید تحریم ها نمی گذارد و نذاشت و نه اصرار نماید که مجلس و فلان نهاد، کارشکنی کرد.یک نکته روشن است:حسن روحانی می تواند یا نمی تواند!اگر می تواند نباید به دنبال بهانه باشد و اگر نمی تواند برای چه مانده است؟
ضمناحسن روحانی سال 1392 از کره مریخ نیامد و در شرایطی کاندیدای ریاست جمهوری شد که 40 سال در سطح نخست نظام قرار داشته است.مگر می شود کسی در جایگاه وی باشد و نداند در پاستور چه خبر است و ریاست جمهوری چقدر قدرت عمل دارد؟
لقب نخست حسن روحانی «شیخ دیپلمات» است و او نفر اول مذاکره کننده هسته ای در دولت خاتمی بوده است.این یعنی ،وی بهتر از هرکس مشرف است که حدود و اختیارات رئیس دولت در جمهوری اسلامی در مسائل داخلی و خارجی کجاست.
به واقع برخی اوقات سخت است هم حرف دل را بر روی کاغذ نوشت و هم احترام بزرگان را حفظ نمود!اما باید اذعان کرد سخنان حسن  روحانی در جلسه هیئت دولت بازی با اعصاب و روان مردم است.شاید اگر همه چیز سر جای خود بود در این جلسه رئیس جمهور به جای آنکه بگوید «باید» فلان کار صورت بگیرد می گفت فلان کار صورت «گرفت» و این هم نتایج آن.مردم هم سبک و سنگین می کردند این اقدام دولت چقدر برای آنان رفاه آورده است.مگر غیر از این است مردم دولت انتخاب می کنند تا خواسته های شان از جمله رفاه تحقق یابد؟واقعا افسوس که بعد از 8سال تازه رئیس جمهورمان پذیرفته قیمت ها عادلانه نیست و «باید» کاری کرد!افسوس!

 *حقوقدان و استاد دانشگاه
کد مطلب: 136538
برچسب ها: حسن روحانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *