۱
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۶

پرسپولیس سرمربی بزرگ می خواهد

فرشاد رضایی
پرسپولیس سرمربی بزرگ می خواهد

کاخ آرزوهای طرفداران پرسپولیس با شکست در مقابل سپاهان فروریخت تا دست سرخپوشان برای دومین سال متوالی از جام دور بماند و حتی به سهمیه لیگ قهرمانان فوتبال آسیا هم نرسند.
یحیی گل محمدی در شکست پرسپولیس در مقابل سپاهان نقش اصلی را ایفا کرد اما او فقط عامل شکست فنی پرسپولیس نبود؛ او با بازی دادن به هادی نوروزی و دیر به زمین آوردن مهدی مهدوی کیا، اخلاق را هم باخت تا اثبات شود او برای سرمربیگری تیم بزرگی همچون پرسپولیس هنوز کوچک است. گل محمدی از زمانی که به پرسپولیس آمد نسبت به ژوزه که یکی از ضعیف ترین مربیان تاریخ پرسپولیس محسوب می شود بهتر عمل کرد اما با این وجود نتوانست سرخپوشان پایتخت را به یکی از ۴ رتبه بالای جدول رده بندی لیگ برتر برساند و جام حذفی را هم از دست داد. او در اواسط فصل، مهدی مهدوی کیا را که یکی از بهترین مهره های پرسپولیس بود کنار گذاشت و در بازی فینال هم حاضر نشد به او بیش از ۵ دقیقه بازی دهد تا اسطوره پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران، غریبانه از فوتبال خداحافظی کند. گل محمدی در حالی به مهدوی کیا فقط ۵ دقیقه بازی داد که او در همان زمان اندک هم چهره برتر میدان بود و دو سانتر خطرناک روی دروازه حریف انجام داد؛ درحالیکه در طول بازی یک سانتر مشابه هم روی دروازه سپاهان انجام نشده بود. مهدوی کیا که بیش از ۷۰ دقیقه در حال گرم کردن خود بود تا ۵ دقیقه بازی کند، می توانست بیش از این میزان برای پرسپولیس مثمر ثمر باشد اما گل محمدی در مورد او کودکانه عمل کرد. گل محمدی اگر نمی خواست مهدوی کیا را بیش از ۵ دقیقه بازی دهد لااقل می توانست او را در ۵ دقیقه اول به زمین بفرستد تا وداعی باشکوه داشته باشد اما این فرصت هم از مهدی دریغ شد. گل محمدی روز آخر فوتبالیستی را که متعلق به کل مردم ایران بود به راحتی خراب کرد.... اما این تنها اشتباه او نبود. گل محمدی، هادی نوروزی را در شرایطی به زمین فرستاد و اولین پنالتی را هم به او داد که از نظر انضباطی نباید بازی می کرد. اما گل محمدی با یک تعویض اشتباه، او را به زمین فرستاد. به غیر از مسایل اخلاقی، از نظر فنی هم گل محمدی اثبات کرد مرد بازیهای بزرگ نیست. خارج کردن انصاریفرد و به زمین آوردن هادی نوروزی سوزاندن یکی از تعویضهای پرسپولیس بود و خارج کردن علی کریمی، دومین تعویض اشتباه گل محمدی. تعویض انصاریفرد در زودترین زمان ممکن در نیمه دوم انجام شد که برای مسابقه ای که امکان رسیدن آن به وقتهای اضافه وجود داشت تعویضی کاملا غیرضروری بود. از سوی دیگر کریمی در بازی با سپاهان، هرچند بازی چندان خوبی انجام نداد اما گل محمدی هم فراموش کرده بود در بازیهای حساس، مردان بزرگی همچون کریمی می توانند نقش ایفا کنند و برگ برنده میدان باشند. گل محمدی هر دو برگ برنده خود را در نیمه دوم از زمین خارج و بازی را به سپاهان واگذار کرد.
گل محمدی سرمربی ایده آل پرسپولیس نیست. کارنامه او نشان می دهد که باید جای خود را به مربی بزرگتری بدهد. رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس باید بداند این تیم، محل کسب تجربه برای امثال گل محمدی نیست و اگر این روال را ادامه دهد، به سرنوشت حبیب کاشانی دچار خواهد شد که روی مربی کوچک و کم تجربه ای مثل حمید استیلی قمار کرد و باخت. پرسپولیس، سرمربی بزرگ می خواهد و صرفا با هزینه های میلیاردی به سرمنزل مقصود نمی رسد.

کد مطلب: 29297
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *