۱
سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۷

آرامش کی‌روش و قطر چند ملیتی

شهرام اصغری
باز هم یک جام جهانی دیگری در راه است و اگر ما می‌خواهیم مجوز حضور در مسابقات جام‌جهانی 2018 روسیه را تصاحب کنیم باید از همین ابتدا محکم گام برداریم تا در بازی‌های پایانی کارمان به اما و اگر نکشد.
آرامش کی‌روش و قطر چند ملیتی
باز هم یک جام جهانی دیگری در راه است و اگر ما می‌خواهیم مجوز حضور در مسابقات جام‌جهانی 2018 روسیه را تصاحب کنیم باید از همین ابتدا محکم گام برداریم تا در بازی‌های پایانی کارمان به اما و اگر نکشد. بازی با قطر می‌تواند سکویی باشد برای پرتاب تیم ملی به جام‌جهانی روسیه تا ملی‌پوشان در ادامه با انگیزه و پشتکار بالایی به مصاف حریفان بروند و امتیازهای لازم برای صعود را به دست آورند.
با این که تیم ملی نزدیک به 1200 روز است که مقابل حریفان شکست نخورده اما فوتبال و مسابقات حساس آن به آمار و ارقام کاری ندارند. یا آمارهایی در این خصوص که ایران در سه بازی اخیر خود مقابل قطر هیچ گلی دریافت نکرده و این که ایران در 21 بازی اخیر خود به غیر از دیدار برابر آرژانتین گلزنی کرده است؛ هیچ دردی را دوا نمی‌کند و ملی‌پوشان و خود کی‌روش باید با انگیزه و برنامه‌ای حساب شده به مصاف حریف بروند. ظاهرا کی‌روش از وضعیت موجود رضایت دارد و همه چیز بر وفق مراد است.
کی‌روش دیگر عصبانی نیست!
قبل از شروع مسابقات لیگ برتر برانکو ایوانکوویچ و امیر قلعه نویی در خصوص برنامه‌ریزی‌های تیم ملی موضع‌گیری‌هایی داشتند که فوتبال ما را برای مدتی به حاشیه برد و تنش‌هایی بین این مربیان ایجاد شد. در ادامه اصرار برانکو و قلعه‌نویی بر این که ملی‌‌پوشان خود را در اختیار سرمربی تیم ملی نمی‌گذارند باعث شد برنامه اردوی تیم ملی در ارمنستان لغو شود و حتی در آن مقطع کی‌روش رسما اعلام کرد که در صورت باخت تیم ملی مقابل قطر برانکو و حتی قلعه‌نویی باید پاسخگو باشند. علاوه بر این کی‌روش در آن مقطع از بی‌برنامگی‌ها و عدم حمایت مسوولان و باشگاه‌ها از تیم ملی شاکی و حتی می‌توانیم بگوئیم عصبانی بود اما اکنون او اصلا به این اختلاف‌نظرها توجهی نمی‌کند و با حرفه‌ای‌گری می‌‌گوید؛ ما به گذشته کاری نداریم و باید با تمام قوا برای شکست قطر تلاش کنیم و... در آرام شدن سرمربی تیم ملی یکی حرفه‌ای‌گری خود این مربی نقش اساسی دارد و دیگری احتمالا به مدیریت مهدی تاج برمی‌گردد که با برگزاری جلساتی در صدد رفع برخی مشکلات برآمد و البته که شاید هم برخی مشکلات و اختلاف‌نظرها به قوت خود باقی باشد اما در رسانه‌ها و نزد افکار عمومی آرامش حاکم است.
خوشبختانه اردوی اخیر تیم ملی در ایتالیا هم با خیر و خوشی بر پا شد و مربیان تیم ملی توانستند اهداف تاکتیکی خود را در این کشور نیز دنبال کنند و تا حدودی به هماهنگی برسند. فقط افسوس تیم ملی در این مدت نتوانست بازی‌های تدارکاتی بیشتر و بهتری برگزار کند.
کجاست آن آزادی؟!
ورزشگاه پیر آزادی دوباره میزبان یک بازی ملی و بزرگ است اما اینبار با شکل و شمایلی جدید و متفاوت دیگر گوینده ورزشگاه مجبور نیست به صورت تخمینی تعداد تماشاگران را از پشت بلندگوی ورزشگاه اعلام کند! حالا کم‌کم در کشور ما هم تماشاگران می‌توانند روی شماره صندلی مورد نظر خود(همان شماره‌ای که روی بلیت آنها ثبت شده) تکیه بزنند و بازی‌های مورد نظرشان را دنبال کنند. معمولا ما ایرانی‌ها تا مجبور نشویم چنین کارهایی را نمی‌کنیم و امیدواریم نمونه چنین اجباری در مسابقات لیگ برتر هم حاکم شود به هر صورت پس از مدت‌ها ورزشگاه بزرگ آزادی که گاهی ظرفیت 120 هزار نفره را هم داشت؛ این هفته باید طبق قوانین فقط حدود 80 هزار هوادار را در خود جای دهد و البته که در اولین تجربه آن مسوولان اجرایی و برگزارکننده باید به فکر جمع کردن حواشی باشند و فرهنگ نشستن روی صندلی‌ها را به هواداران بیاموزند!

قطر یا تیم منتخب جهان
کارلوس کی‌روش در مورد ترکیب بازیکنان تیم ملی قطر می‌گوید؛ فدراسیون قطر حضور در مسابقات جام جهانی روسیه را بسیار جدی گرفته‌ است و با مربیان و بازیکنان خارجی قصد دارند در مسابقات جام جهانی به نتایج لازم دست یابند. با اینکه در ظاهر ما با تیم ملی قطر مسابقه داریم اما هویت این تیم قطری نیست و اکثر بازیکنان آنها خارجی هستند و به قولی قطر همان تیم ستارگان جهان است که دور هم جمع شده‌اند تا ایران را شکست دهند. ما باید با حمایت هواداران این تیم را در ورزشگاه خانگی‌مان شکست دهیم و از هواداران هم می‌خواهیم، ورزشگاه آزادی را پر و از تیم ملی حمایت کنند!

از معاون روحانی تا خود احمدی‌نژاد
بنا به حساسیت دیدار با تیم ملی قطر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور از تمرین تیم ملی بازدید کرد و برای دقایقی با کارلوس کی‌روش پیرامون مسابقه تیم ملی به گفت‌وگو پرداخت که این مساله از اهمیت بازی‌های تیم ملی و توجه دولت به این موضوع حکایت دارد. جهانگیری رسما با حمایت از تیم ملی و کارلوس کی‌روش گفت: دولت و رئیس‌جمهور قدردان و پشتیبان تیم ملی و سرمربی تیم است. کی‌روش در طول این سال‌ها برای تیم ملی زحمات زیادی کشیده است. با اینکه حسن روحانی شخصا در تمرین تیم ملی حاضر نشد اما یادی هم بکنیم از محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق که شخصا از تمرین تیم ملی بازدید می‌کرد و حتی پنالتی هم می‌زد. بازیکنانی چون علی کریمی و... هم در حضورش در گوشه تمرینات کششی انجام می‌دادند تا خود را برای حضور مقتدرانه در مصاف با حریفان آماده می‌کنند! حتی در آن مقطع محمد دادکان پیراهن دوم تیم ملی با شماره 24 را به احمدی‌نژاد هدیه کرد. به هر حال مهم حمایت دولت‌ها از ورزش مخصوصا تیم ملی فوتبال است که هواداران زیادی دارد و ورزش نیمه‌حرفه‌ای ما برای خصوصی شدن با مشکلات فراوانی مواجه است.


کد مطلب: 60492
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *